Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Raiskattu!
17Asioista on vaikea puhua ja koska pelkkä muistaminen sattuu, niin ei tiedä voiko niitä muistoja edes näin kirjoittamalla purkaa 😑❓ Kokeilen nyt kuitenkin edes jotain purkaa pihalle… Minut on raiskattu kahdesti. Ensimmäinen paha tapahtui kun olin 15. Toinen vuonna 2009. Olen nyt 29 ja aika tavalla hukassa maailmassa☹️
Olen ollut todella alamaissa parin kuukauden ajan ja ajattelin kokeilla tänne kirjoittamista. Pakko saada jotenkin ajatuksia purettua. Olen 25-vuotias nainen ja olen ollut on/off masentunut yläasteelta saakka. Mielialalääkkeitä olen syönyt viimeiset kymmenisen vuotta. Olen käynyt terapiassa nyt lähes kaksi vuotta, mutta masennus vie edelleen välillä mukanaan. Hyviä jaksoja on välillä,…
Hei! Olisi kiva saada tänne keskusteluporukka joilla maanis-depressiivinen ja sitä kautta saad toisillemme vertaitukea. 🙂 Itselläni todettiiin tossa muutama vuosi sitten maanis-depressiivinen, mutta tietenkään en lääkärin diagnoosiin uskonut ja muutaman kuukauden lääkkeitä syötyäni lopetin lääkitykset kokonaan, koska en kokenut niitä tarvitsevani. No, vuos tuossa meni ilman lääkityksiä kunnes viimenen puol…
Hei, Minulla on todettu jo useampi vuosi sitten pakko-oireinen häiriö (psykiatrilla käyty) ja olen ollut myös masentunut ym. ahdistusperäistä ongelmaa. Nämä psykiatriset ongelmathan ovat aina enemmän tai vähemmän ongelmavyyhtejä, joissa on monenlaisia ulottuvuuksia. Viime vuodet ovat menneet lyhyissä työsuhteissa ja kouluttautuessa. Samalla olen yrittänyt oppia hyväksymään ongelmani ja ”paranemaan niistä”.…
Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa joten anteeksipyyntö jo etukäteen jos viestini sisältö hieman poukkoilee. 🙂 Otsikosta saattaakin jo arvata mitä asiani koskee. Olen 19- vuotias naisenalku, joka rakastui väärään mieheen. Ja sai pahemmin siipeensä kuin mitä kuvitella saattaa.. Kaksi vuotta roikuin kiinni minulle tärkeässä (tai niin hän ainakin sai minut uskomaan)…
🙄Kuinka mies ajattelee pettäessään naistaan. – Oma kokemukseni on läheisen mieshenkilön menettely, petosta ja valehtelua. Kun naisystävä ei olekaan enää entisensä pettämisen jälkee niin syy on hänessä itsessään. Mies valittaa kuinka häntä ei ymmärretä ja kuinka häntä kohdellaaan huonosti. – Onko niin naiset (miehet) että pettäjä on otettava avosylin vastaan…
Olen lähes keski-ikäinen nainen. Ongelmakseni koen suhteeni äitiini. Vanhempani erosivat ollessani viisivuotias ja jäimme sisareni kanssa äidilleni. Perheemme elämää on varjostanut isäni tekemä törkeä seksuaalinen hyväksikäyttö sisartani kohtaan, joka onkin sitten oma lukunsa. Perheemme jakautui kahteen leiriin, minä-äiti ja sisareni-isäni. Jako ilmeni siten, että minusta tuli äidin jatke hänen persoonalleen,…
Riidat on ne pahimmat. 3 olen saanut repiä ja riuhtoa miestä ettei satuttaisi/tappaisi ittensä. Sanoo kyllä että loppujen lopuks oma järki kyllä estäis, mutta en tiiä uskonko. 2 ollut sakset kädessä ja kerran haarukalla yritti saada pahaa aikaiseks. Menee johonkin ihme transsiin. Mä pelkään sen puolesta ihan hirveesti. Mihinkää ei…
Olen väsynyt taistelemaan.Mulla ei ole enää työpistettä vaikka on vakitunen työ.Esimies ja hankala kolleega on yhteityössä päättänyt niin.Ketään ei kiinnosta.