Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Ärsyttää
2Välillä ärsyttää ja suututaa että miks mä joudun aina kaiken kestämään? ja kaikki sonta kaadetaan mun niskaan. Minulla todettiin masennus 2013 kevättalvella kun vielä opiskelin. Olen ollut masennuksen takia äreä ja kiukkuin ja kukaan ei ymmärrä sitä miksi oon kiukkuinen vaikka olen sata kertaa sanonut että olen sairastunut masennukseen ja…
Olen 25-vuotias nuori nainen. Olen aina halunnut olla SUOSITTU ja pidetty ihminen. Sen sijaan olen ollut ala-asteella kiusattu, yläasteella syrjitty ja tällä hetkellä melko yksinäinen. Olen tehnyt mielestäni kaikkeni saadakseni tuttavuuksia ja ystäviä. Olen opiskellut, ollut töissä eri paikoissa, harrastanut eri asioita, ollut järjestötoiminnassa, netissä kaveripalstoilla… Tällä hetkellä käyn töissä,…
Minä muuttaisin maalle omakotitaloon. Mieluummin vanhempi talo piharakennuksineen. Laittaisin kasvimaan ja kauniin pihan. Piharakennukseen kaupan, jossa myisin kauniita esineitä, uusia ja vanhoja. Harrastaisin kirjojen lukemista aktiivisesti. Taulujen maalaamista. Metsäretkiä miehen ja mahdollisesti koiran kanssa. Kissa olisi myös. Syventyisin terveelliseen elämäntapaan ja itseni ”jälleenrakentamiseen”. Olisin enemmän tekemisissä rajatiedon ilmiöiden ja ihmisten…
Nuorena masennuin. Syitä on vaikea sanoa. Muutama kuolemantapaus lapsuudessa ja koulukiusaaminen selkeästi vaikuttivat asiaan, mutta monet ovat selvinneet pahemmastakin voittajina pinnalle. Minä hukuin. Masennukseni huomioitiin kun olin noin 16v ja takana synkkiä vuosia oli vasta 4. Silloin ei vielä keskusteltu julkisesti aiheesta ja nuorten masennusta pidettiin elämänjaksoon kuuluvana asiana. Koulu…
Niin. Mitä te Tukislaiset hommaatte päivisin siis ketkä eivät ole töissä tai muussa vastaavassa toiminnassa? Miten aikanne vietätte?
Olen kärsinyt kyseisiä vaivoja noin viiden vuoden ajan. Onko kellään muilla kokemusta samasta vaivasta? Ja miten olette päässeet niistä yli tai miten olette alkaneet hoitaa itseänne? Itseäni jännittää ja pelottaa punastuminen. Jännitän kaikkea sukujuhlia, vieraissa käyntiä ja sun muita sosiaallisia kanssa käymisiä. Punastuminen saa minussa häpeän tunteen. Olen käynyt asian…
Olen 21v mies. Ahdistuneisuushäiriö, masennus, ahdistusta sosiaalisissa tilanteissa, yksinäisyys. Tuohon voi tiivistää elämäni. Diagnoosina kesältä 2012 vaikea sos. fobia. Vuodesta 2008 yksinäinen, sillä eristäydyin kavereista sos. fobian takia. En pysty luomaan uusia ystävyyssuhteita tai saatika hankkimaan parisuhdetta koska… Ahdistun sosiaalisissa tilanteissa vaikka minulla on siihen lääkitys. Tämä vaihtelee myöskin mielialan…
Itsemurha – mikäpä muukaan. Ei KUKAAN koskaan tule pääsemään itsemurhaa harkitsevan tai sen jo tehneen pään sisälle, kokemaan sitä tuskaa, jota harkitseva/tehnyt kärsii/on kärsinyt. Jokainen, joka väittää itsemurhaa itsekkääksi teoksi, on itse itsekäs! Pelkää omaa suruaan, jota läheisen itsemurha aiheuttaisi. Haluaa toisen kärsivän ja jatkavan elämäänsä vain omista, itsekkäistä ja…
Olen todella kyllästynyt ihmisiin. En kaikkiin,mutta suurimpaan osaan. Kannan katkeruutta sisälläni joka päivä ja aina yhä enemmän. Samoin tunnen niin paljon vihaa että joskus se vielä ryöppyää yli. Olen herkkä ihminen, olen masentunut, pukeudun vaatteisiin joita ei näe ihan joka ihmisellä sekä olen hieman ylipainoinen. Saan kuulla kaupungilla ollessani kommentteja…