Aikuisen elämää

17 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä make992 aloittanut aikaan 27.12.2013 klo 21:24 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 21v mies. Ahdistuneisuushäiriö, masennus, ahdistusta sosiaalisissa tilanteissa, yksinäisyys. Tuohon voi tiivistää elämäni. Diagnoosina kesältä 2012 vaikea sos. fobia. Vuodesta 2008 yksinäinen, sillä eristäydyin kavereista sos. fobian takia. En pysty luomaan uusia ystävyyssuhteita tai saatika hankkimaan parisuhdetta koska… Ahdistun sosiaalisissa tilanteissa vaikka minulla on siihen lääkitys. Tämä vaihtelee myöskin mielialan…

Käyttäjä Mantelikissa aloittanut aikaan 29.12.2013 klo 01:44 kohteessa Aikuisen elämää

Itsemurha – mikäpä muukaan. Ei KUKAAN koskaan tule pääsemään itsemurhaa harkitsevan tai sen jo tehneen pään sisälle, kokemaan sitä tuskaa, jota harkitseva/tehnyt kärsii/on kärsinyt. Jokainen, joka väittää itsemurhaa itsekkääksi teoksi, on itse itsekäs! Pelkää omaa suruaan, jota läheisen itsemurha aiheuttaisi. Haluaa toisen kärsivän ja jatkavan elämäänsä vain omista, itsekkäistä ja…

Käyttäjä DeadEnd aloittanut aikaan 29.06.2011 klo 21:28 kohteessa Aikuisen elämää

Olen todella kyllästynyt ihmisiin. En kaikkiin,mutta suurimpaan osaan. Kannan katkeruutta sisälläni joka päivä ja aina yhä enemmän. Samoin tunnen niin paljon vihaa että joskus se vielä ryöppyää yli. Olen herkkä ihminen, olen masentunut, pukeudun vaatteisiin joita ei näe ihan joka ihmisellä sekä olen hieman ylipainoinen. Saan kuulla kaupungilla ollessani kommentteja…

Käyttäjä stuttaaa aloittanut aikaan 20.12.2013 klo 22:31 kohteessa Aikuisen elämää

…Tuntuu välillä, että olen täysin yksin. Diagnoosistani en kehtaa juurikaan ”hurrata” tai kertoa kenellekään.. Lähdin alunperin lääkärin luokse käsittelemään lapsuuteni ”traumoja”. Sain itselleni diagnoosiksi asosiaalisuuden, sekä viitteitä epäluuloiseen ja vaativuuteen. pohdin asiaa PITKÄÄN, että olenko oikeasti asosiaalinen, kunnes pitkän pohdinnan jälkeen jouduin ”myöntymään”.. Puolisolleni olen kertonut asian, samoin yhdelle sisarukselleni,…

Käyttäjä pikkuäiti aloittanut aikaan 05.12.2013 klo 03:46 kohteessa Aikuisen elämää

tämäkin yö mennyt itkiessä ja miettiessä. Päivällä pitää olla vahva ettei lapset huomaa äidin ikävää tilannetta. Taloudellinen tilanne saa minut sairastumaan, kaikki oljenkorret on käytetty..en pärjää, en saa maksuja maksettua, en jaksa enää, väsyttääkin mutta en pysty nukkua. Pelkään että lapsi tarvitsee uudet kengät ja joudun sanomaan etten vieläkään pysty…

Käyttäjä Taikatemppu aloittanut aikaan 20.12.2013 klo 13:05 kohteessa Aikuisen elämää

Vanha tuttu ahdistus joulun lähetessä nostaa päätään. Lapsuuden joulutunnelmat alkoholistiperheessä olivat kaikkea muuta kuin hyvät. Äiti on joutunut sairaalaan ja isä ryyppää kotona. Olen surullinen. Ahdistunut. Yritän vakuuttaa itselleni, etten ole vastuussa aikuisen ihmisen teoista. Surettaa ettei isä voi mennä äitiä katsomaan kun on kännissä. Surettaa äidin puolesta, mutta yritän…

Käyttäjä magret aloittanut aikaan 16.12.2013 klo 15:14 kohteessa Aikuisen elämää

Olen kirjoittanut kirjaa ja on painettu vain itselleni. Äitini odotti vastaustani syyni ”mullitteluuni”. No, täytyi vastata, että työstän nyt sitä ja siksi en nyt jaksa vähään aikaan vastata. Johan äitini vastasi toivovansa löytäväni niin itseni ja kukaan ei mennyttä voi muuttaa ja kirjani on näkemykseni asioistani, meillä muilla omat kokemuksemme.…

Käyttäjä Väsynyt_isä aloittanut aikaan 07.12.2013 klo 14:02 kohteessa Aikuisen elämää

Onko täällä muita, jotka kokevat tai ovat kokeneet vanhempiensa/vanhemman kontrolloivan liikaa elämäänsä? Mielestäni tilannetta kuvaa melko hyvin hieman kärjistävä vertauskuva ”tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla” tarkoittaen, että vanhempien huolenpito ja neuvot saattavat olla haitallisia lapsen itsenäistyessä ja aikuistuessa. Olen 30-vuotias mies ja vanhempani yrittävät edelleen tuppautua elämääni jakamaan ”viisauttaan”.…

Käyttäjä Kirppu. aloittanut aikaan 10.12.2013 klo 13:40 kohteessa Aikuisen elämää

Olin kolme vuotta työpaikassa jossa viihdyin todella hyvin, siihen saakka kunnes saimme uuden vastaavan työporukkaan. Hän oli todella mukava, kun ei oltu erimieltä asioista. Itse kyselin kesällä vapaista viikonlopuista miksei minulla niitä kahdeksaan viikkoon ole. Siitä alkoi alamäki, olin noussut kai häntä vastaan, kun erehdyin vapaista kysymään eli hänen mielestään…

Käyttäjä Sara5 aloittanut aikaan 15.12.2013 klo 23:18 kohteessa Aikuisen elämää

Hei ! Olen 25 vuotias tyttö.. Olen huolissani todella paljon äidistäni en tiedä miten voisin auttaa häntä ☹️ hän on masentunut ja ahdistunut koko ajan ja hänellä on jatku unettomuus.. Onneksi lääkkeet on keksitty unilääkkeet auttaa häntä jonkun verran nukkumiseen. Haluaisin todella paljon auttaa häntä saaman hänen olon edes vähän…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: