Kuinka teilla ahidstus/masennus alkaa?

Kuinka teilla ahidstus/masennus alkaa?

Käyttäjä Jappe90 aloittanut aikaan 16.12.2013 klo 21:14 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jappe90 kirjoittanut 16.12.2013 klo 21:14

Haluaisin kysellä miten huomaatte että paha olo on tässä taas ok / paremman kauden jälkeen? Kun mulla se tuli yht äkkiä! Ei voi olla normaalia. Yleensä ihmiset pikku hiljaa putoaa pohjalle ja on varotusmerkkejä jne. Mulla kävi niin että yksi aamu heräsin ja tajusin tässä se taas on paha olo ja ahidstus on palannut, enkä tiedä syytä. Nyt se jatkuu ja jatkuu enkä tiedä mitä tekisin, koska olisin halunnut parempaa kautta edes hetken pidempään en jaksa tätä oloa. Vihaan itseäni sillon niin paljon kun on paha olla.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 17.12.2013 klo 09:00

Kyllä mullakin se yleensä hiipii salakavalasti pikku hiljaa. Jossain vaiheessa huomaan, että mieliala on apeampi ja olen uupuneempi ja surullisempi. Sitten olo vain huononee ja huononee, kunnes olen taas pohjalla. Tosin viime kuukausina olen terapeutin avulla onnistunut pysäyttämään kierteen ennen kuin olen ihan pohjalla.

Joskus voi olla jokin yksittäinen tapahtumakin kyllä edesauttamassa romahdusta. Silloin romahdus on nopeampi.

Käyttäjä Mousse kirjoittanut 17.12.2013 klo 23:11

Onhan se ihan syvältä, kun huomaat että taasko. Voimia sulle ja äkkiä lääkäriin. Mulla itkuisuus lisääntyy ja mahaani ilmestyy se painava kivi, joka kulkee mukanani niin kotona kuin töissä. Ajatukset kääntyy jotenkin vain omaan itseen. Ulkopuolinen maailma ei enää kiinnosta.

Käyttäjä kaunotar5 kirjoittanut 18.12.2013 klo 16:51

Mua ahistaa ihan hirveesti kaikki paska kaatuu niskaan ja mun elämä on ihan syvältä piils autakaa mua 😭

Käyttäjä timppa313 kirjoittanut 18.12.2013 klo 17:46

Itsellä vuosia kestänyt ja nyt ns. yleistynyt ahdistushäiriö. Joitakin harvoja aamuja on, kun ei ahdista tai masenna, mutta kyllä se kuuma/kylmä, pakokauhu, paniikki, sydämmen tykytykset ja lisälyönnit yms. on jotain mitä todellakaan toivo kenellekään.

Koeta toki lääkärin apua mahdollisimman pian ja löydät tarvittaessa oikean lääkityksen.
Joogahengitys, eli "napahengitys", on minulla paras tapa saada hetkeksi nollattua pää. Laskee syke ja samalla rauhoittaa muutenkin oloa. Itsellä vaikea saada nopea apu edes bentsoilla, kun niitäkin popsittu jo yli 10v säännöllisesti, eikä ole kohdalle sattunut sitä ihmelääkettä masennukseen/ahdistukseen.

Voimia sinulle.

Käyttäjä Pellehermanni kirjoittanut 23.01.2014 klo 20:43

Itselläni alkaa unettomuudella tai liian aikaisin heräämisellä, asioiden pohdiskelulla, Uupumisen ja voimattomuuden tunteella. Myös tuota, että ulkomaailma ei kiinnosta, vaan sitä pohtii enimmäkseen omaa psyykkistä tilaansa. Päässä alkaa pyöriin ajatuksia kuinka elämä on harmaata ja kurjaa. Näillä eväillä meikäläisellä yleensä alkaa. Kuitenkin järjestys voi olla erilainen tai sitten nuo kaikki lyö päälle yhtäaikaa.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 24.01.2014 klo 16:21

Mulla masennuksen syvenemistä edeltää näköjään aina uupumus. Teen jatkuvasti liikaa suhteessa omiin voimavaroihin. Niinpä voimat vähenevät entisestään ja uuvun. Sen myötä mieliala laskee ja ahdistus lisääntyy. Tässä on taas ollut vaikeampi vaihe, mutta nyt se näköjään alkaa taas vähän helpottaa, kun olen pitänyt muutaman rauhallisemman päivän, kun ei ole ollut paljon menoja. Olen ollut paljon kotona ja oleillut vaan. Se on tehnyt hyvää. Pikku hiljaa sitä näköjään voi oppia konsteja, joilla saa omaa oloa paremmaksi.