Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Moi. Ajattelin kirjottaa tänne, kun en nyt tiedä minne muualle voisin tästä kirjottaa. Joo olen hoidossa ja kaikkea ja asiat on päällisin puolin kunnossa. Talous on hyvin ja niin edelleen. Olen sairaseläkkeellä, mutta on järkyttävän paha olla välillä ja sit välillä on hyvä jakso. Mietin tosissani teenkö itsemurhan vai en.…
Kirjoitan nyt ajatuksen virtana tuskaani ulos. Pahoittelen mahdollista rönsöilyä, pötköilyä ja kirjoitusvirheitä, mutta olen nyt päihtyneessä tilassa. Olen +20-vuotias nainen, joka haluaa syvästi kuolla. Se on tämän avautumiseni kantava teema. Jo lapsesta saakka olen ollut ihmisille näkymätön, sylkykuppi ja kasvanut negatiivisten asioiden ympäröimänä. Isää ei koskaan ollut. Isää kiinnosti aina…
Tukinetissä järjestetään ajalla 25.8.-17.10.2014 suljettu vertaistukiryhmä: Parisuhdeväkivallasta vapaaksi. Teemaryhmä on tarkoitettu parisuhdeväkivaltaa kokeville tai kokeneille naisille. Ryhmässä voit keskustella turvallisesti ja luottamuksellisesti kokemastasi parisuhdeväkivallasta ja sen seurauksista elämässäsi. Teemaryhmän ohjaajina toimivat Naisten Linjan vertaistukiryhmänohjaajat. Ryhmä on maksuton. Ryhmän osallistujat valitaan nettihakemusten perusteella https://www.tukinet.net/keskustelu/lomake/nayta.tmpl?grp=246 (hakeminen edellyttää sisäänkirjautumista Tukinettiin). Hakuaika on 5.6.20143.8.2014.…
Minulla on kokeilussa toinen masennuslääke ja lääkäri sanoi että jos ei ala auttamaan hän kirjoittaa lähetteen sähköhoitoon. Olisiko täällä tukinetissä ketään joka on saanut sähköhoitoa masennukseen? Kuulisin mielelläni kokemuksia tästä asiasta. Itseäni tahtoo hieman jännittää ajatus tästä hoitomuodosta. En ole päättänyt menisinkö, hetkittäin tuntuu nimittäin hieman paremmalta olo.
Ahdistaa niin vietävästi. Elikkäs..Mulla on vanhampi sisko jonka kanssa ollaan oltu tosi läheisiä ja nyt musta tuntuu että hän ottaa etäisyyttä. Itse olen hsp eli erityisen herkkä luonne ja tämän tajuttuani olen alkanut olemaan oma itseni, en kaipaa hirveätä tohinaa ympärilleni. Sisko on tosi sosiaalinen ja sillä on paljon menoja…
Hei, Olen uusi täällä enkä oikein tiennyt pitääkö aloittaa uusi keskustelu vai kirjoittaa jonnekkin yhen otsikon alle. Olen lukenut kirjoituksia sivulla usein ennenkin, mutta en ole ennen uskaltanut kirjoittaa. Kunnes nyt kun ahdistaa ylipääsemättömän paljon. Olen vasta 25 vuotias ja nyt jo neljän vuoden ajan taistellut tämän kauhean ahdistuksen ja…
Vuosia taistelin masennuksen ja ahdistuksen kanssa. Eri lääkäreitä, eri lääkkeitä. Täysi romahdus kolme viikkoa sitten ja siitä lähtien ollut osastolla. Uudet lääkkeet, uudet lääkärit. Suunnaton suru siitä, että kuppi tosiaan meni nurin ja osastolla ollaan. Kotona odottaa kaksi lasta ja mies. Kotona odottaa arki. Ja minun toipumiselle ei vaan näy…
Onko täällä muita joiden diagnoosi on muuttunut matkan varrella? tai sitä ei ole ollenkaan? Koetko – oletko kokenut helpotusta – vai leimaantumista, jos olet saanut jonkun diagnoosin? Onko yleistä, että on useampia diagnooseja rinnakkain? Minulla on ollut se käsitys, että jos sellaisen(dg) saa, se helpottaa tilansa ymmärtämistä ja on koko…
Äitini on eläkkeellä oleva, pitkän linjan alkoholisti. Viini on maistunut jo toista vuosikymmentä, eikä häntä ole saanut kukaan muuttamaan tapojaan. Hän viettää kesällä paljon aikaa mökillä, välillä yksin, välillä mieskaverinsa kanssa. Fyysinen kunto on huono, kävely katkonaista ja kaatuileekin aika usein. Kun äitini on yksin mökillä, enkä saa häneen puhelimella…
AHDISTUS Yöllä iskee, ahdistus. En ole tarpeeksi fiksu. Olenko tehoyhteiskunnan tuote? Viallinen sellainen. Haluan kääntyä poispäin teistä. Minulla ei ole keskuudessanne sijaa. Mitä tekisin, jos voisin tehdä mitä vaan? Mistä syntyy, tämä tunne, olen ansassa? Onko niin, etten voi tehdä asialle mitään? UNI Miksi annoit minun syntyä? Kun piinaat, vaikenet.…