Aikuisen elämää

13 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä h aloittanut aikaan 05.07.2014 klo 15:41 kohteessa Aikuisen elämää

Ahdistaa niin vietävästi. Elikkäs..Mulla on vanhampi sisko jonka kanssa ollaan oltu tosi läheisiä ja nyt musta tuntuu että hän ottaa etäisyyttä. Itse olen hsp eli erityisen herkkä luonne ja tämän tajuttuani olen alkanut olemaan oma itseni, en kaipaa hirveätä tohinaa ympärilleni. Sisko on tosi sosiaalinen ja sillä on paljon menoja…

Käyttäjä Ikuisesti onneton aloittanut aikaan 21.07.2014 klo 00:03 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Olen uusi täällä enkä oikein tiennyt pitääkö aloittaa uusi keskustelu vai kirjoittaa jonnekkin yhen otsikon alle. Olen lukenut kirjoituksia sivulla usein ennenkin, mutta en ole ennen uskaltanut kirjoittaa. Kunnes nyt kun ahdistaa ylipääsemättömän paljon. Olen vasta 25 vuotias ja nyt jo neljän vuoden ajan taistellut tämän kauhean ahdistuksen ja…

Käyttäjä Pieniminä aloittanut aikaan 21.07.2014 klo 15:27 kohteessa Aikuisen elämää

Vuosia taistelin masennuksen ja ahdistuksen kanssa. Eri lääkäreitä, eri lääkkeitä. Täysi romahdus kolme viikkoa sitten ja siitä lähtien ollut osastolla. Uudet lääkkeet, uudet lääkärit. Suunnaton suru siitä, että kuppi tosiaan meni nurin ja osastolla ollaan. Kotona odottaa kaksi lasta ja mies. Kotona odottaa arki. Ja minun toipumiselle ei vaan näy…

Käyttäjä nimim.kuu aloittanut aikaan 12.07.2014 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää

Onko täällä muita joiden diagnoosi on muuttunut matkan varrella? tai sitä ei ole ollenkaan? Koetko – oletko kokenut helpotusta – vai leimaantumista, jos olet saanut jonkun diagnoosin? Onko yleistä, että on useampia diagnooseja rinnakkain? Minulla on ollut se käsitys, että jos sellaisen(dg) saa, se helpottaa tilansa ymmärtämistä ja on koko…

Käyttäjä Atlantis aloittanut aikaan 20.07.2014 klo 16:06 kohteessa Aikuisen elämää

Äitini on eläkkeellä oleva, pitkän linjan alkoholisti. Viini on maistunut jo toista vuosikymmentä, eikä häntä ole saanut kukaan muuttamaan tapojaan. Hän viettää kesällä paljon aikaa mökillä, välillä yksin, välillä mieskaverinsa kanssa. Fyysinen kunto on huono, kävely katkonaista ja kaatuileekin aika usein. Kun äitini on yksin mökillä, enkä saa häneen puhelimella…

Käyttäjä yaesu aloittanut aikaan 19.07.2014 klo 08:45 kohteessa Aikuisen elämää

AHDISTUS Yöllä iskee, ahdistus. En ole tarpeeksi fiksu. Olenko tehoyhteiskunnan tuote? Viallinen sellainen. Haluan kääntyä poispäin teistä. Minulla ei ole keskuudessanne sijaa. Mitä tekisin, jos voisin tehdä mitä vaan? Mistä syntyy, tämä tunne, olen ansassa? Onko niin, etten voi tehdä asialle mitään? UNI Miksi annoit minun syntyä? Kun piinaat, vaikenet.…

Käyttäjä Seinätkaatuu aloittanut aikaan 18.07.2014 klo 19:36 kohteessa Aikuisen elämää

2,5 vuotta sitten huonossa työilmapiirissä minulle todettiin lievä työuupumus/masennus. Siinä vaiheessa päätin työsuhteen ja vaan makasin useamman kuukauden ja pikkuhiljaa elämä alkoi maistua. 7 kk jälkeen menin taas töihin ja kaikki meni mukavasti. Tänä vuonna kuitenkin mieleen on hiipinyt ahdistuneisuutta, haluttomuutta ja saamattomuutta. Laitoin sen kevätväsymyksen piikkiiin, mutta nyt kesällä…

Käyttäjä mi2 aloittanut aikaan 16.07.2014 klo 09:15 kohteessa Aikuisen elämää

Enemmän tai vähemmän ollut masentunut parin vuoden aikana. Lääkärillä käyny useaan otteeseen, lääkkeitä vaihtanut ja lopettanut. Nykyisin en enää syö lääkkeitä, en voi. Olo ei ole todellinen niiden kanssa. Kirjoitin n. 1,5v sitten ketjuun https://www.tukinet.net/keskustelu/viesti.tmpl?mid=51582;grp=183;pager_current=1#86743 Minä sinisilmäinen hölmö idiootti uskoin miestäni. Ja niinhän siinä kävi, että se petti. Petti vielä…

Käyttäjä Malva aloittanut aikaan 06.07.2014 klo 21:55 kohteessa Aikuisen elämää

Olen viimeaikoina miettinyt luovuuteni ja masennukseni, ahdistukseni sekä yksinäisyyteni välistä yhteyttä. Voiko olla toista ilman toista – toisin sanoen jos ”parannun ja eheydyn” ns. normaaliksi ihmiseksi, kadotanko kykyni luoda taidetta? Kun kävin vuosi sitten terapiassa havahduin ajatukseen, että en tiennyt haluanko parantua – nyt mietin että ”tarviiko” edes parantua, jos…

Käyttäjä agonia aloittanut aikaan 06.05.2014 klo 15:30 kohteessa Aikuisen elämää

Kuinka yleistä on mitata masennuslääkkeiden pitoisuuksia verestä? Itse syön cipralexia. Yllätyin, kun psykiatrille oli puhelinaika lääkkeenvaihdosta (lääke ei vaikuta mitenkään), ja hän neuvoi menemään verikokeisiin mittauttamaan pitoisuudet ensin. En ollut ennen kuullut, että niitä mitataan. Mitä tietoa lääkäri tästä saa tai miksi niitä mitataan? Kyseistä lääkettä on nostettu jo muutamaan…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: