Voiko ihminen aavistaa kuolemansa?

Voiko ihminen aavistaa kuolemansa?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 23.08.2014 klo 20:57 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 23.08.2014 klo 20:57

Olen hieman ihmeissäni. Olen viimeisen parin vuoden aikana käyttäytynyt kuin kuolemaa tekevä. Minulla ei ole itsetuhoisia ajatuksia ja mielelläni eläisin oikein vanhaksi. MUTTA:

– minulla on jatkuva ”himo” päästä tavaroistani eroon, tavoittelen tilaa jossa kaikki maallinen mahtuisi yhteen matkalaukkuun (niin sanotusti)
– en tee mitään elämänsuunnitelmia, minulla ei ole mitään haaveita eikä toiveita tulevaisuuteen enkä tavoittele oikeastaan mitään
– olen lopettanut opiskeluni
– olen lopettanut pikku hiljaa ihmissuhteita
– olen poistanut tunnuksiani moniin nettipalveluihin
– tarkkailen elämääni ja kotiani jotenkin koko ajan sillä silmällä, että kuinka omaiset selviävät tavaroiden ja asioiden selvittämisestä minun poissaollessa

ynnä muuta, jonka takana on ihmeellinen kolkutus päässä että pitää valmistautua ”johonkin” ja olla yksin.

Mutta kuitenkaan en halua kuolla? En tee itselleni mitään pahaa. Olen elämässäni hyvin pärjäävä, fiksu, nätti, kyvykäs.. ei minulla pitäisi olla mitään syytä tällaiseen.

Käyttäjä lillis kirjoittanut 26.08.2014 klo 09:06

kauheen pelottavalta kuulostaa!
mä ite kärsin siitä et en yhtään sujut kuoleman kanssa mä mietin sitä joka päivä useita kertoja. yritän löytää jonkun sovun sen kanssa etä elämä päätty johonkin mitä mä en ymmärrä enkä tiedä mitä sitten tapahtuu. se pelottaa mua kauheesti. välillä tuntuu et on niinn masentunu kaikesta ja sairas kivuista et varmaan ensi yönä kuolen ja sitten en kuolekkaan. ihmis suhteita mulla ei ole enää kun noi pakolliset. en haluais olla kenenkään elämässä kun oon niin masentuntu enkä jaksais enää esittää normaalia.
mut kyllä mä luulen että on jossain määrin mahdollista että joku voi aistia tulevan kuolemansa niinhän eläimetkin tekee, näin oon ainakin ymmärtäny. menevät yksin jonnekkin kuolemaan. ja kai sitä kuolemassa sitten on yksin. en tiedä toisaan. erilaisia kuolema kokemuksiahan on kirjoitettu mutss mistä niistä sitten tietää mikä on totta ja mikä rahantekoa. vaiko kaikki vaan rahan tekoa?? ja jotain dokumenttejakin. mut vaikee sanoa onko se totta vai mitä? mut jos tota eläin juttua miettii niin kyllä vamraan ihmiseläkin sellaine voi olla.