Aikuisen elämää

11 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä PerusPirkko aloittanut aikaan 15.07.2014 klo 01:32 kohteessa Aikuisen elämää

Täytän syksyllä pyöreitä ja jotenkin se vaan ahdistaa niin etten henkeä saa. Ehkä siksi että olen epäonnistunut elämässäni ja kohta on liian myöhäistä… Yläasteella ajattelin, että ainakin kolmekymppisenä minulla olisi jo aviomies, 4 lasta ja omakotitalo. Toisin kävi 🙄 Opiskelen vielä, opinnot ovat olleet viimeiset 9 kk melkein jäissä koska…

Käyttäjä anniina4 aloittanut aikaan 16.08.2014 klo 20:27 kohteessa Aikuisen elämää

Olen niin hukassa itseni kanssa etten enää jaksaisi. Paha olo tulee pienistäkin asioista ja tuntuu, että kaiken mitä teen, teen kuitenkin väärin. Toistuvaa masennusta olen sairastanut vuosia. Välillä menee hetken paremmin ja sitten taas tuntuu että mitä millään on enää ☹️väliä. Tärkeintä elämässäni on kaksi lastani Ystäviä ei juurikaan ole…

Käyttäjä Routa aloittanut aikaan 18.08.2014 klo 19:35 kohteessa Aikuisen elämää

Minut pistettiin suhteesta tauolle. Rakkauttaan vannonut parasystävä vuosien ja vuosien takaa, joka viimein pyysi muuttamaan 200 km päähän kaikesta (ystävistä, perheestä..) päätti kesän jälkeen, että ei ole sittenkään varma suhteesta ja tarvitsee omaa aikaa. ☹️ Ymmärrän kyllä koska hän on toipuva addikti ja minä masentunut ja elämän pahoin kaltoinkohtelema. Olo…

Käyttäjä Pieniminä aloittanut aikaan 13.08.2014 klo 10:29 kohteessa Aikuisen elämää

En jaksa enää. Enkä tiedä miten estän itseäni tekemästä itsemurhaa. Tänne voin sanoa suoraan, mietin sitä ihan täysin vakavissani. Miehelle en voi sanoa, huolestuttaa. Pieni lapsi tarvitsee äitiään. Mutta minä en vaan jaksa enää. Olen jaksanut vuosia. Päivästä toiseen kotona ahdistuksen, masennuksen ja yksinäisyyden kanssa. Lääkkeitä erilaisia. Minä haluan vaan…

Käyttäjä Tku83 aloittanut aikaan 12.08.2014 klo 21:08 kohteessa Aikuisen elämää

Enkä nyt viittaa mihinkään ’etujen kanssa’ tyyppiseen ratkaisuun, vaan haluaisin oikeasti tavata samanhenkisen ihmisen jonka aidot intressit ovat ystävyys, keskustelu ja yhdessä tekeminen. Minulla ei ole tarvetta eikä edes mahdollisuutta nähdä jatkuvasti, koska käyn töissä arkisin, minulla on (ainakin toistaiseksi) avovaimo ja pari pentuakin. Lisäksi harrastan kuntosalilla ja lenkillä käymistä,…

Käyttäjä Pilpero aloittanut aikaan 12.08.2014 klo 13:42 kohteessa Aikuisen elämää

Olen käynyt viisi vuotta terapiaryhmässä (psykoterapia). Yksi ryhmä tuli viime keväänä päätökseen ja meitä, jotka halusimme jatkaa, oli muutama. Tämän takia perustettiin uusi ryhmä, joka koostuu muutamasta vanhasta ja muutamasta uudesta. Tilanteeni muuttui uuden ryhmän alun jälkeen niin, että sain töitä uudelta paikkakunnalta. Tämä oli ollut jo pitkään ilmassa, olin…

Käyttäjä superbentsosyöppö aloittanut aikaan 07.08.2014 klo 10:45 kohteessa Aikuisen elämää

Mietin usein miten minä tähän jouduin. Kai se tapahtui huomaamatta kun lekuri määräsi diapamia ahdistukseen ja Tenoxia unettomuuteen. No, tätä on nyt kestänyt viisi vuotta. Jouduin silloin työttömäksi. Yhtäkkiä huomasin etten voi lähteä mihinkään ilman turvallista bentsopurkkia taskussa. Kun lääkkeet alkaa olla loppu, iskee paniikki. Rahaa menee hirveästi yksityisiin lääkäreihin.…

Käyttäjä Ellinoora aloittanut aikaan 04.08.2014 klo 03:20 kohteessa Aikuisen elämää

Kirjoitan viestini, koska en löytänyt (täysin) samanlaista keskustelua aiemmista aiheista. Eli alussa lyhyesti: hyljeksitty ala-asteelta lähtien, koulukiusattu ylä-asteella ja ammattikoulussa. Masentunut n. 14-vuotiaasta lähtien (nyt 25-v.) Työpaikalla huono ilmapiiri ym. -> sairaslomaa silloin tällöin, nyt yht.jaksoisesti noin puol vuotta. Hoitosuhde ja lääkitys ollut vuoden 2012 alusta. Eli aloitetaan alusta; Jo…

Käyttäjä HerkkäHepuli aloittanut aikaan 07.08.2014 klo 12:07 kohteessa Aikuisen elämää

Olisiko täällä kellään vinkkejä miten tällaisesta ongelmasta eteenpäin? (Jos et jaksa lukea koko lätinääni, niin ongelman kuvaus kahdessa vikasaa kappaleessa): Olen nuoriaikuinen jolla oli aika rankka lapsuus. Koko lapsuuteni ajan (ja oikeastaan nykyäänkin) vanhemmillani on ollut niin paljon ongelmia ja huolia, että aika yksin ja itsenäisesti olen joutunut kasvamaan. Olin…

Käyttäjä wendis aloittanut aikaan 03.08.2014 klo 15:51 kohteessa Aikuisen elämää

Olen ollut nyt kuukauden kesälomalla, sitä ennen sairastuin paria viikkoa ennen lomaa todella pahaan flunssaan ja erinäisiä tulehduksiin, jotka veivät toimintakyvyn lähestulkoon kokonaan. Kärsin taudista pitkään, alkoi tulla näitä huimauskohtauksia, jotka olivat todella rajuja. Samaan aikaan ilmeisesti laukesi jokin sosiaalisten tilanteiden fobia, sillä aloin saamaan julkisilla paikoilla paniikkikohtauksia – altistamalla…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: