Umpisolmu kuntoutumispolkuihin

Umpisolmu kuntoutumispolkuihin

Käyttäjä Syyssade14 aloittanut aikaan 19.09.2014 klo 19:05 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Syyssade14 kirjoittanut 19.09.2014 klo 19:05

47-vuotias nainen pähkäilee mahdollisista kuntoutumisen poluista!?

Bipolaarinen diagn.Masennusvaihe päälllänsä.Olen työkyvytömyyseläkkeellä ja ns.avotyössä.Lääkitys on ja terapiakäynnit.Nyt on kuitenkin seinä noussut vastaan kaikin tavoin.Haluaisin jotain opiskellakin, mutta missä ja miten?

Väsymyskin vaivaa.ja erakoituminen.

Rayn kunt.kurssit rajoittuneita aiheiltaan ja ovat kaukana.Kestävät niin vähän aikaa.

Vaihdevuosivaivaa myös…

Ihmettelen täällä yksinäni, onko muita samanlaisia tapauksia ees olemasakaan?😑❓

Käyttäjä KatjaEliza kirjoittanut 22.09.2014 klo 12:33

Hei Syyssada14 🙂

Täällä on toinen 47-vuotias työkyvyttömyyseläkeläinen. Sairastuin vakavaan masennukseen keväällä 2011. Lääkkeinä mulla on Voxra 300mg, Cipralex 20mg Seroquel prolong 600mg ja paljon muita lääkkeitä menieren tautiin ja polvien pahaan nivelrikkoon. Vielä toistaiseksi mulla on kontaktit psykiatrian poliklinikan psykiatriin ja sairaanhoitajaan. Sh on jo päättänyt, että hoito ko poliklinikalla päätetään vielä tänä vuonna. Mitä sitten?

Raivostuttavia vaihdevuosioireita myös täällä.

Vähän yksinäistä, mutta mun on melko hyvä olla nyt, kun ei tarvii pelätä töihin paluuta. Mun masennuksen syyt on työstä ja "työkavereista" johtuvia.

Käyttäjä Tasapaino haussa kirjoittanut 22.09.2014 klo 16:15

No heippa!

Täällä myös bipo, 2-tyypiksi sanottiin. Ikää 50v.+ ja 50% työssä määräaik. osatyökyvyttömyyseläke. Ei mitään kontaktia enää kunnalliseen psykiatriaan, siirsivät työterveyteen vastuun sen jälkeen, kun sain dg:n. Työnohjausta yritän järjestää itselleni. Jos alkaa viiraamaan, varaan herkästi ajan tt-huoltoon. Näin neuvottiin ja se on hyvä.

Hikeä pukkaa täälläkin. Suihku auttaa ja puhtaat vaatteet. Liikkua yritän säännöllisesti, se auttaa. Silti sänky vetäis puoleensa usein.

Yksinäinenkin olen joskus, mutta yritän sen tunteen kanssa tulla toimeen. Erakoitumisen vaara on joskus ollut, mutta se on vähän helpottanut. Ihmisten kanssa ei ole aina niin mutkatonta elämä. Lemmikit kivoja ja tärkeitä, niitä on mukava hoitaa ja seurata heidän elämäänsä ja leikkiä.

Itsellä on vastuu terveydestä hyvinkin pitkälti. Nyt ajattelin tänään mennä bipo-ryhmään.

Hyvät voinnit teille!