Alkoholiongelma ja pakko oireet

Alkoholiongelma ja pakko oireet

Käyttäjä Piakristiina aloittanut aikaan 18.09.2014 klo 18:36 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 18.09.2014 klo 18:36

Jäin jokin aika työttömäksi. Keväällä valmistuin lähihoitajaksi. Työskentelin hoitotyössä kaikkiaan noin 1.5 vuotta. Sitten määräaikainen työsopimukseni loppui. Pidin kovasti työstäni vanhusten parissa ja erityisesti kotihoidosta. Sitten vaan kaikki loppui.
Pari viikkoa työttömänä meni kuin lomaillessa, mutta nyt alkaa jo masentaa. Pian kuukauden työttömänä olen ollut. Lapset ovat aikuisia ja mies jonkin aikaa vielä töissä. Minulla ei oikeastaan ole mitään tekemistä päivisin eikä iltaisin kun mies on töissä. Haahuilen tässä kotona. Yritän siivota ja laittaa ruokaa ja sellasta.
Kun mieheni on iltavuorossa olen alkanut juoda. Juon usein lonkeroa ja joskus myös väkevämpiäkin jos ilkeän mennä Alkoon. Tuntuu että juominen helpottaa hetkeksi oloa. Unohdan kaiken tylsyyden ja sen että olen tarpeeton. Mieleni rauhoittuu ja pääsen kauemmas tästä tylsyydestä. Juomisesta olen kuitenkin huomannut että painoni on alkanut nousta. En jaksa liikkua enää entiseen tapaan.
Pakko oireina olen huomannut että tarkistelen asioita. Että onko liesi pois päältä. Olenko ottanut pyykit pois koneesta. Onko ovet lukossa yms. Joskus tuntuu että olen myös hieman vainoharhainen. Pienestä rasahduksesta luulen että joku on tullut taloon ja vaanii minua.
En tiedä mistä tällaiseen voisi lähteä hakemaan apua? Itsestä alkaa tuntua jo pelottavalta kun täällä illat istun yksinäni ja kuvittelen kaikenlaista. Kun mieheni on yövuorossa tuskin uskallan nukkua yksinäni. Vaikka kaikki on rauhallista kuvittelen kaikenlaista.
Onko kenellkäkään muulla samanlaisia oireita ja millä niistä voisi päästä eroon?

Käyttäjä PiqquMyy kirjoittanut 19.09.2014 klo 07:57

Hei,

Olisiko mahdollista että hankkisit lemmikin,esim. koiran.... ?

tai menisit johonkin vapaaehtoistyöhön....?

Tuntisit itsesi tarpeelliseksi,saisit tekemistä,voi olla että nuo pakko-oireetkin

vähenisivät,poistuisivat pian kokonaan....eikä juominen tulisi varmaan mieleenkään

Sinulla on vielä toivoa,älä luovuta 🙂