Olin väkivaltainen humalassa

Olin väkivaltainen humalassa

Käyttäjä Joili aloittanut aikaan 01.09.2014 klo 22:53 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Joili kirjoittanut 01.09.2014 klo 22:53

Nyt pelottaa. Olen hirveä ihminen. Viime viikonloppuna olin humalassa rikkonut lasipullon ja uhannut sillä miestäni. En muista tapahtumaa itse, mutta näin mieheni kertoi minulle aamulla.

Olen nyt päättänyt etten enää ikinä juo. Kumpa se onnistuisi.

Käyttäjä mariela95 kirjoittanut 02.09.2014 klo 21:13

Jos ei onnistu, haet apua! 🙂🌻 kaikille ihmisille ei todellakaan toi alkoholi sovi... sit riippuu myös mitä alkoholia juot, toisille voi ihan hyvin sopia pelkkä bisse, mutta ei esim. viina sit yhtään... voit myös kokeilla juoda vähemmän, täs nää mun neuvot. 🙂

Käyttäjä helemi kirjoittanut 03.09.2014 klo 10:14

Todella hyvä syy lopetta juominen.

Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 07.09.2014 klo 21:05

Hyvä kun olet itse ymmärtänyt että olet väkivaltainen humalassa.
Voin kertoa poikani tarinan ihan vaan varoitukseksi mitä voi tapahtua jos ei ajoissa ymmärrä lopettaa juomista. Poikani on selvinpäin hyvin rauhallinen ja asiallinen kaveri, mutta kun hän joi kirkasta viinaa tietyn rajan yli hän muuttui täysin. Tuli monet kerrat kotiin silmä mustana kun oli haastanut riitaa ja aukonut päätään humalassa. Mutta viimeinen pisara oli eräs lauantai ilta kun hän oli kaverillaan viettämässä iltaa ja pää oli pimentynyt täysin. Hän oli uhkaillut kavereitaan ja pahoinpidellyt yhtä kaveria. Sitten hän oli hajottanut tavaroita kaverin asunnossa mm. ikkunan. Minä sain soiton aamulla ja menin katsomaan sotkua. Poikani oli sairaalan kautta viety putkaan yöksi. Käteen oli tullut tikattava haava ja lasinsiruista haavoja ympäri kehoa. Poliisien käsittelystä mustelmia. Vahingonkorvaukset nousevat melkein 10 000 euroon kaikkinensa. Mitä ei koskaan pystytä korvaamaan. Mutta tästä kaikesta poikani otti opikseen sen verran että on ollut nyt raittiina melkein vuoden ja lopetti myös tupakanpolton. Painoa on pudonnut noin 20 kg.
Toivottavasti sinäkin ymmärrät lopettaa juomisen tai edes vähentää sitä ettei tapahdu mitään näin kamalaa. Tsemppiä sinulle!

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 09.09.2014 klo 08:50

Hieno asia on se että tajuat asian ja olet jo hyvää vauhtia hakemassa apua, kun siitä kirjoitat. Siitä se lähtee. On monia paikkoja joista saat apua. Yleensä jos on mennyt kontrolli alkoholin suhteen ei se onnistu kohtuu käyttö, tai voi se onnistua muutaman kerran, kunnes taas tapahtuu jotain kamalaa. Näin se minuakin kuritti, viina, kunnes hain apua siihen. En olisi selvinnyt ilman apua ja tukea jota sain vertaistuki-ryhmästä.
Ensimmäinen askel on myöntää ettei viina sovi minulle, minun pää ja mieli on sellaiset.
tsemppiä eteenpäin!