Mistä saa oikeasti apua terveydenhoidonkriisitilanteissa?

Mistä saa oikeasti apua terveydenhoidonkriisitilanteissa?

Käyttäjä kärkkäkärkkä aloittanut aikaan 13.09.2014 klo 05:55 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kärkkäkärkkä kirjoittanut 13.09.2014 klo 05:55

Kun pyynnöstäni huolimatta ja siitä huolimatta, että terveyskeskuslääkärillä on olemassa asiantuntija lääkärinlausunto tietoa siitä, että poskionteloissani on krooninen tulehdus. Terveyskeskuslääkäri ei ole suostunut tarkastamaan sitä, onko poskiontelotulehdus siinä pisteessä, että se vaatisi antibioottilääkitystä?
Miten ja kenen puoleen kääntymällä on mahdollista saada oikeus siihen, että minulle tehdään, minua hyödyttäviä terveydenhoidollisia täsmä tutkimuksia ja tutkimuksiin perustuvaa täsmä hoitoa?
Kenen puoleen tulee kääntyä, jotta on mahdollista saada tutkitettua, olisiko mahdollisesti olemassa jotain muuta, kun kipulääkkeet, joilla voitaisiin saada lievitetyksi kipuja?
Olen lukenut sanomalehdistä, että Suomessa on kivulle olemassa takuuhoito ja että maassamme on olemassa kipuklinikoita. Ja olen kerran vuonna 2007 pyytänyt kirjeitse apua Terveydenhoidon Oikeusturvakeskukselta siihen, että he auttaisivat siinä, että suostuttaisiin tutkimaan, olisiko olemassa mitään muuta keinoa lievittää nivelrikkokipujani, kun särkylääkkeet. Tuolloin Terveydenhoidon Oikeusturvakeskus kirjeitse kehoitti minua tekemään valituksen jonka heidän ehdotuksestaan tein ja joka virastosta toiseen kiertäessään lopulta kulkeutui eduskunnan oikeusapumiehelle asti, joka päätökeseeään ilmoitti minulle, ”tästä asiasta ei saa enää valittaa”.
Kun nyt olen jo kipujen ja kipujen vuoksi valvomisen vuoksi lopen uupunut niin olkaa niin hyvät ja kertokaa minulle.
Kenen puoleen tulee kääntyä, jotta olisi mahdollisuus saada tutkituksi sekin, onko suolisto ja mahavaivojen syynä mahdollisesti Crohnin tauti?
Odotan kovin uteliaana vastausta. nähdäkseni onko tämän kriisikeskussivuston tarkoitus auttaa ihan oikeasti, ihan oikeissa elämään liittyvissä terveydenhoidonkriisitilanteissa?
Tällä hetkellä odottelen kotihoidonpalvelun kautta kuntoutukseen pääsyä. Kuntoutukseen en ole itse hakenut vaan, kuntoutukseen meno ehdotus on tullut kotihoidosta. Kotihoidon taholta kun kukaan ei ole kertonut kuntoutusjaksollani olevan sellaista tarkoitusta, että sen aikana olisi mahdollisuus päästä kipeästi tarvitsemiini terveydenhoidollisiin tutkimuksiin ja hoitoon, mikä minua ihmetyttää ja se mikäli kuntoutuksella ei ole tarkoituskaan millään täsmä tutkimuksilla ja täsmähoidolla pyrkiä auttamaan minua kriitillisessä kipu ja uupumus tilanteessani? Kuntoutuksella ei ole olemassa minulle minkäänlaista terveydellistä hyötyä.

Käyttäjä Rockagal kirjoittanut 13.09.2014 klo 09:23

Oletko aina käynyt samalla tk-lääkärillä? Oma lääkäriähän on nykyään mahdollista vaihtaa, jos nykyinen ei ottaudu tutkimuksiin. Oletko työelämässä? Itse olen saanut parasta apua työterveyslääkäriltä, enkä enää käänny tk:n puoleen ennen kuin on pakko. Ja valitettavasti kaikenmaailman resurssipulat sun muut ovat aiheuttaneet sen ettei näemmä tk:ssa vähässä kummassa tutkita, siksi vanhempani käyvät nykyään yksityisellä. Mutta meillä kaikilla ei siihen ole mahdollisuutta. Me tänne ryhmiin kirjoittajat olemme ihan tavallisia kadun tallaajia, joten meillä ei ole sen tarkempaa tietoa asioista. Ellei joukkoomme osu terveydenhuollon ammattilaisia. Voisit ehkä laittaa viestiä NetTukeen, jossa kriisityöntekijät vastaavat henkilökohtaisesti. Ehkä he osaisivat auttaa tilanteessasi.

Käyttäjä Rockagal kirjoittanut 13.09.2014 klo 09:29

Oi anteeksi, en tässä kirjoittaessani pystynyt samalla lukemaan kaikkea kirjoittamaasi enkä kerrasta muistanut koko viestiä. Eli et ole siis työelämässä, joten työterveyslääkäristä ei ole apua.

Tuli sekin mieleen, että ystäväni on kärsinyt ajoittain pahoista selkäkivuista, eikä niitä ole ruvettu tutkimaan kunnolla. Päivystyksen hoitaja sanoi hänelle kerran, että seuraavan kerran kun selkäkivut uusivat ja jalat lähevät alta, soita kylmänviileästi ambulanssi, niin sitten ainakin pitäisi ruveta tapahtumaan. Kovin monet lääkärit tuskin ensimmäisinä ovat tarjoamassa vaihtoehtoista kivunlievitystä, valitettavasti. :/

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.09.2014 klo 14:27

hei! onko sinulla tiedossa mitään paikkaa, josta voisit kysyä avuksi akupunktiota? Itse olen saanut huomattavaa apua vaikka minkälaisiin oireisiin. Jos vaan on asiansa osaava neulottaja. Sinuna olisin yhteydessä myös paikkakuntasi potilasasiamieheen ja kysyisit voiko hän auttaa sinua? meillähän on suomessa hoitotakuu, mutta se ei toimi. Pitää olla suunnattoman vahva ja sinnikäs. Soittaa, valittaa, uhkailla..soittaa uudelleen ja vedota, että teet heitteillejättöilmoituksen, jos et saa kaipaamaasi apua.
kirjoittelen tuolla avoimissa ryhmissä, jos haluat vaihtaa ajatuksia. olen aikamoisen taistelun käynyt terveydenhuollon kanssa, niin jos osaan jotakin neuvoa, niin mielelläni.
VOIMIA!!!!!!🌻🙂🌻