Aikuisen elämää

18 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä agonia aloittanut aikaan 11.02.2015 klo 22:13 kohteessa Aikuisen elämää

Tiedustelisin ajatuksia, kokemuksia tai tietoa asiaan liittyen. Kuinka herkästi ihminen voidaan pakkohoitoon laittaa? Tiedän kyllä, mitä virallisesti sanotaan, mutta haluaisin lähestyä asiaa käytännön esimerkkien kautta. Täytyykö ihmisen olla psykoottinen vai riittääkö pelkkä vakava masennus? Jos ihmisellä on täysi suunnitelma itsemurhasta (aika, paikka, tekotapa) mietittynä, niin riittääkö se perusteeksi vai pitääkö…

Käyttäjä hellohoney aloittanut aikaan 12.02.2015 klo 12:31 kohteessa Aikuisen elämää

Hei vaan kaikille! Kirjoitan tänne nyt ensimmäistä kertaa, toiveena löytää kohtalontovereita ☹️ Elikkäs olen 24v työtön tyttö/nainen ja olen kärsinyt elämäni aika muunmuassa anoreksiasta, bulimiasta, itsetuhoisuudesta ja nyt sitten vielä paniikkihäiriöstä sekä yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä. Välillä tuntuu että enkö osaa olla muutakuin sairas. Tämä kaikki vetää olon niin voimattomaksi ja saamattomaksi.…

Käyttäjä nomad aloittanut aikaan 26.02.2015 klo 15:02 kohteessa Aikuisen elämää

Sairastuin masennukseen murrosiän kynnyksellä 14-vuotiaana. Kesti neljä vuotta kun sain vihdoin varattua ajan 18-vuotiaana lääkärille ja sanottua että päänsäryissä joiden takia olin ollut paljon pois koulusta olikin kyse jostain muusta. Tuossa vaiheessa olin jo aika totaalisen väsynyt tilanteeseen, mutta toki helpottunut kun sain haettua apua. Kaikki oli oikeastaan kehittynyt pikkuhiljaa,…

Käyttäjä Minni3 aloittanut aikaan 21.02.2015 klo 15:50 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kysyisin teiltä onko teilläkin vastaavia parisuhteita jossa mies juo joka päivä vähintään 6 olutta joskus jopa enemmänkin mutta käy kuitenkin töistä ja miten voisin häntä auttaa lopettamaan alkoholin käytön kun ikääkin on vasta alle 30 ja juonut noin parivuotta joka päivä ja millaisia käutöksiä/oireita ihmisillä on ollut ennen ja…

Käyttäjä mimi4 aloittanut aikaan 24.02.2015 klo 22:38 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 24-vuotias nuori nainen, ja päätin rohkaistua kirjoittamaan tänne, sillä mieltäni painaa useampikin asia. Haluaisin niistä jutella jonkun kanssa, koska yksin asioiden pohtiminen on alkanut käydä liian raskaaksi. Kun olin 17-vuotias, sairastuin krooniseen suolistosairauteen, joka on vaikuttanut elämääni merkittävästi. Sairauden syitä ei tiedetä, eikä siitä voi parantua. Lääkkeet auttavat, mutta…

Käyttäjä H3nzi aloittanut aikaan 18.02.2015 klo 18:47 kohteessa Aikuisen elämää

Löydä oma tarinasi teemaryhmässä syksyllä 2014 olleille ryhmäläisille! 🙂

Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 18.02.2015 klo 02:48 kohteessa Aikuisen elämää

Tunnen itseni usein niin hirveän yksinäiseksi ja vieraantuneeksi. Ihmettelen usein ihmisten muodollisia tapoja ja käyttäytymismalleja. On kuin putoaisin aina aivan uuteen maailmaan, jonka normit olen unohtanut. Tältä varmaan tuntuu jos sairastaa jonkinlaista muistisairautta. Luulen, että mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä korkealentoisemmaksi mieli menee. Me olemme kuin puita. Mitä suuremmiksi kasvamme…

Käyttäjä Eikku3 aloittanut aikaan 23.02.2015 klo 10:01 kohteessa Aikuisen elämää

Puolisoni vammautui selkäytimen kasvaimen poiston yhteydessä marraskuussa 2014. Siitä saakka hän on ollut sairaaloissa/kuntoutuslaitoksissa. Nyt Validiassa. Pelon sekaisin tuntein odotan häntä kotiin. Jouduin jäämään sairauslomalle liiallisen stressin vuoksi,olen myös masentunut ja hyvin ahdistunut tilanteestamme. Nyt mietin,että miten omaisena voi koskaan selvitä puolison vammautumisesta? Haluaisin kuulla mielipiteitä aiheesta.

Käyttäjä annikki58 aloittanut aikaan 21.02.2015 klo 16:21 kohteessa Aikuisen elämää

Tyttäreni isän kuoltua joitain vuosia sitten, myimme entisen yhteisen omakotitalomme ja minä muutin pieneen kerrostaloasuntoon. Olen tyytyväinen ja onnellinen uudesta asunnostani, siellä minun on helppo ja turvallinen olla. Minua vaivaa kuitenkin se, että aikuisen ikäinen (27 v.) tyttäreni viettää niin paljon aikaa luonani. Hän opiskelee yliopistossa toisella paikkakunnalla ja hänellä…

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) aloittanut aikaan 11.02.2015 klo 17:38 kohteessa Aikuisen elämää

Tukinetissä järjestetään ajalla 2.3.-18.3.2015 teemaryhmä ”kahden kulttuurin kasvatit”. Teemaryhmä on tarkoitettu kahden kulttuurin perheissä kasvaneille nuorille aikuisille (18–30 v). Ryhmässä nuoret kahden kulttuurin aikuiset voivat vaihtaa kokemuksiaan ja ajatuksiaan sekä keskustella muun muassa seuraavista kysymyksistä: – Miten vanhempien kulttuuritaustat näkyivät lapsuudessa ja nuoruudessa? – Miten kahden kulttuurin tausta näkyy ja…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: