Yhtäkkinen ahdistuskohtaus ja stressi ja paineet.

Yhtäkkinen ahdistuskohtaus ja stressi ja paineet.

Käyttäjä nokka aloittanut aikaan 23.03.2015 klo 12:58 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä nokka kirjoittanut 23.03.2015 klo 12:58

Aloitetaan taustatiedoista ja jatketaan siitä varsinaiseen ongelmaan.

Opiskelen taide-/käsityöalaa, josta nautin paljon, ja tiedän haluavani tehdä uran tällä alalla jossain muodossa. Vaikka jonkun ”oikean” työn sivussa, jos muuten ei onnistu.

Tiedän, että ala on vaikea ja vaatii paljon työtä, ja että harva taiteella itseään elättää. Periaatteessa ajattelen kuitenkin niin, että mieluummin kokeilen ja epäonnistun, kuin että luovuttaisin jo heti alkuunsa. Jos ei onnistu, voin aina toivottavasti mennä vaikka kaupan kassalle töihin.

Tällä hetkellä olen opiskelijavaihdossa, joka kestää vielä pari kuukautta. Sekä paikkakunta, että koulu ovat ihania, ja opiskelukaverit ihan mukavia, mutta en oikeastaan ole kovin hyvin tutustunut keneenkään. Opiskelu on käytännössä hyvin vapaata, saan tehdä omia projektejani eikä kukaan juuri katso perään. Pidän siitä, että olen päässyt toteuttamaan ajatuksiani vapaasti ja kokeilla uusia asioita. Teen paljon töitä koulun työpajalla, ja suuren osan ajasta olen yksin. Se ei oikeastaan haittaa, sillä viihdyn hyvin yksin. En ainakaan jaksa väkisin yrittää ystävystyä keneenkään, jos se ei käy luontevasti. Olen huomannut, että yksin ollessani alan elää tavallaan vain omassa kuplassani, jonne en lopulta kaipaakaan seuraa. En ole varma, onko se hyvä asia.