Pelkona syöpä (luulotautiset!)

Pelkona syöpä (luulotautiset!)

Käyttäjä Baileys aloittanut aikaan 08.03.2015 klo 16:25 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Baileys kirjoittanut 08.03.2015 klo 16:25

Tiedän, että täällä on muitakin luulotautisia joten tulkaa jakamaan huolet minun kanssa!
Aina auttaa tietää, että muillakin on tätä samaa inhottavaa ja voimia vievää ”sairautta” mitä lie onkaan.
Itselläni nämä pelot liittyy oikeestaan aina väistämättä syöpään. Ihan sama oireista tai paikasta riippuen niin olen varma, että minulla on syöpä… olen nyt tähän mennessä luullut sairastavani, rintasyöpää, melanoomaa, sarkoomaa, imusolmukesyöpää ja muita vakavempia sairauksia.
Rintasyövän pelon tosiaan ymmärrän itselläni koska äidilläni oli se.
Tällähetkellä pelkään jotain syöpää koska alaselkäni on tosi kipeä välillä ja omasta mielestäni siellä on parikin suht isoa pattia, tosin saatan liiotella.

Olen kuitenkin ollut perusterve vähän päälle parikymppinen nainen, mutta tämä luulotautisuus vie minulta voimat ja se häpeän tunne kun joutuu rumppaamaan terveyskeskuksessa jatkuvaan (tosin nyt en ole kauhean usein käynyt) ja huomenna varaan taas ajan selkäni takia.

Olisi ihanaa kuulla muiden kokemuksia tästä. Olen itse jo pienestä asti pelännyt sairauksia ja ollut muutenkin aika herkkä kaikelle, että liekkö siitä johtuu.
Unelma ammattini olisi kuitenkin hoitoalalla, mutta en usko, että nyt kykenen tekemään töitä esim. sairaanhoitajana sairaalassa. (nykyään opiskelen lähihoitajaksi)

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 08.03.2015 klo 22:10

Pakko tulla vielä tänne kirjoittelemaan. Ehkä koen tämän jotenkin vievän mun ajatuksia muualle. 😟
Pelko käy tosi pahaksi välillä... tälläkin hetkellä pelottaa ihan liikaa, siis ihan tosi paljon eikä tämä ole enää hauskaa. Tiedostan itse ettei kannattaisi aina ajatella pahinta, mutta silti aina ajattelen koska en halua sitten, että joku sairaus tulee yllätyksenä mulle huonolla tavalla.
Mulla sattuu selkään tällähetkellä ihan liikaa, en tiedä johtuuko se mun huonosta ryhdistä ja siitä, että olen maannut viimeiset pari-kolme päivää sängyssä koska olen ollut kuumeessa. Toivotaan.
Mutta ei se silti niitä patteja sieltä mihinkään vie.
En ole vielä terapiassa oikein puhunut tästä luulotaudista vaikka se on tavallaan diagnisoitu kaiken muun yhteydessä sinne rivien väliin, mutta pakkohan mun on ottaa tämä puheeksi siellä seuraavan kerran. ☹️

Hyvää yötä kaikille!
Itse en tosin saa varmaan unta, mutta yritetään.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 09.03.2015 klo 08:33

Huomenta vaan kaikki! ☺️
Sain unta vasta 2-3 aikaan yöllä ja herätys oli tosiaan nyt 8 aikaan, että pystyn sinne lääkärille varaamaan ajan. En saanut lääkäri aikaa, mutta sairaanhoitajalle pääsen joka tavallaan inhottaa, koska lääkäri olisi (ehkä?) tiennyt paremmin tai auttanut tällästä luulotautista paremmin.
Kyllähän ne sairaanhoitajatkin varmaan työnsä osaa, ei siinä mitään, mutta silti on se pelottavaa minun mielestä enkä tiedä miten saan mielenrauhan _jos_ se ei ole mitään kummallisempaa.
Nyt odottelen sitten, että pääsen lähtemään sinne. Pelottaa kyllä tosi paljon joka on varmaan ihan itsestäänselvyys luulotautiselle. 🙄

Käyttäjä daleg55 kirjoittanut 09.03.2015 klo 10:46

Hei. Et ole ainoa luulotautinen, eiköhän se ole maailman yleisin sairaus nykyisin kun tietoa sairauksista oireineen on kaikkien ulottuvilla tietokoneen kautta. Googlettaa sitten minkä oireen hyvänsä niin taatusti saa useiden eri sairauksien diagnooseja josta voi valkata sen kamalin vaihtoehdon itselle sopivaksi ja kaiken kukkuraksi melkein joka diagnoosin pahin oire on menehtyminen sairauteen jos sitä ei ala hoitamaan. Sivun alalaidassa yleensä yksityissairaalan mainos jossa taataan tervehtyminen.

Itse olen kohtalaisen vakavasti sairas mutta se ei estä silti luulemasta lisäsairauksia juuri olevan puhkeamassa. Yleensä ensivihje tulee akuutti-ohjelmasta, että tuo tautihan mullakin, jalkaa särkee juuri samalla tavalla kuin ohjelmassa kuvataan ja netistä löytyy lisää selityksiä kolotukselle. Aika usein saan myös sairauden joltain tutulta joka valittaa vaivojaan. Jostain kumman syystä se tarttuu minuun vaikkei ole edes tartunta tauti. Sen verran ymmärrän luulotautiani ettei se ole vakava sairaus, kuten esim. syöpä on. Sen jos saa niin se ei jatku vuosia vaan vie hautaan nopeasti jos sitä ei pystytä parantamaan.

Olen miettinyt, että jos kohtais joskus terveyttään kehuvan ihmisen niin tarttuiskohan sekin minuun mutta vielä en ole terveyttään ylistävää ihmistä onnistunut kohtaamaan.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 09.03.2015 klo 12:02

Joo onneksi en kuitenkaan ainut ole ja todella monilla on nykyään luulotauti (valitettavasti) joillakin se vaan näkyy enemmän ja joillakin vähemmän.
Luulotauti ei ole vakava sairaus, mutta aika kuormittava ainakin minulle. Joskus ihan pienestäkin saan tosi suuren ongelman ja se inhottaa.

Kävin tuossa jonkin aikaa sitten siellä lääkärissä, no ensimmäisenä ei nämä sairaanhoitajat löytäneet pattia, mutta sitten kun kumarruin niin löysivät eivätkä osanneet oikein sanoa juuta eikä jaata joten pyysivät lääkärin kokeilemaan sitä pattia... lääkäri sitten sanoi ettei osaa sanoa onko se rasvapatti vai muuten vaan ärtynyt, mutta jos on vielä viikon päästä niin ultrataan.
Tavallaan helpotti, mutta toisaalta taas ei koska nyt stressaa jos se patti ei siitä mihinkää lähde ja pitää odottaa vielä sitä ultra-aikaa joka yleensä on aina kuukauden päästä siitä varauksesta ja se ei taas ole hirveän kiva homma odottaa sitä.
Vähän ketuttaa, kun ei sellaista suoraa vastausta oikein saanut tuolla, että olisi se mielenrauha tullut.
Soitin jo yksityisellekkin tuosta ultrasta, että minkä hintainen olisi että saisi sen sitten pois alta, mutta hinta oli melkein 250e, että ei mulla ole kyllä noin paljoa varaa laittaa... vaikka olisihan se mielenrauha ihan kiva homma ollut sitten.
Jos en olisi opiskelija vaan kävisin töissä niin olisin jo mennyt sinne, koska tuo hinta tuskin olisi haitannut vaikka palkka olisi pieni.

Tälläistä nyt tälläkertaa, katsellaan millaista seuraavaksi! 🙄

Käyttäjä daleg55 kirjoittanut 10.03.2015 klo 09:35

Luin ekaviestisi uudestaan ja huomasin että olet aika nuori ollaksesi luulotautinen. Sellaiseksi tullaan vasta sitten kun on käynyt vaikeemman kautta näitä sairausepäilyjä. Siis sitä, että oireita on joka lähtöön mutta mitään syytä niihin ei näytä löytyvän. Niitä etsitään vuosia ja lääkäritkin jo alkaa vinoilemaan. Etsimään päästä vikaa.

Jos selästäsi on tosiaan löytynyt epämääräinen patti niin kyllä sitä pitäisi alkaa tutkimaan muulla tavalla pelkällä ultralla.

Eikö ole otettu edes koko verenkuvaa josta näkyis onko isoa tulehdusta?

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 10.03.2015 klo 11:48

Joo olen parikymppinen. Oon ollut pienestä asti luulotautinen tai aika herkkä lapsi joten olen pelännyt mitä ihmeellisempiä sairauksia matkan varrella ja koskaan niille ei ole mitään selvää syytä löydetty tai sitten sellasia ns. normaaleja tauteja kyllä on löytynyt senkin edestä sitten.
Perheessä on ollut syöpää ja muutenkin lähipiirissä joten ehkä se on nyt jäänyt kalvamaan mun mieltä ja jokainen patti tuntuu syövältä. Olen käynyt jo pariin otteeseen ultrassa kaulassa olevien pattien takia ja ensimmäisellä kerralla ne olivat vain normaaleja imusolmukkeita ja toisella kerralla koko pattia ei löydetty ultraamalla enää joten tiedä sitten mikä oli.
Joo selässä on muutama tai pari pattia, ei mitään kananmunan kokoisia vaan ehkä peukalonpään kokoisia, en ole hyvä arvioimaan näitä patteja, mutta ne tosiaan liikkuvat hyvin ja yksi niistä onkin kipeä, mutta en osaa sanoa onko enää niin kipeä kun eilen siellä lääkärillä. Hänkin kuitenkin sanoi ettei osaa sanoa onko se rasvapatti vai ärtynyt jostain, mutta ultraan jos ei viikossa lähde. Ei mitään muuta eli ei edes verikokeita, että olisi sen tulehdusarvot katsonut, mutta ei niin ei. Yksityiselle kuin olisikin varaa mennä niin menisin, meinasin jo mennä tuossa eilen, mutta ei olisi ruokaan jäänyt rahaa niin en kehdannut. Töissä käyvällä olisi rahaa, mutta kun opiskelen niin ei hirveästi ylimääräistä ole.

Mukavaa päivää kaikille! 🙂

Käyttäjä daleg55 kirjoittanut 10.03.2015 klo 16:45

Baileys kirjoitti 10.3.2015 11:48

Joo selässä on muutama tai pari pattia, ei mitään kananmunan kokoisia vaan ehkä peukalonpään kokoisia, en ole hyvä arvioimaan näitä patteja, mutta ne tosiaan liikkuvat hyvin ja yksi niistä onkin kipeä, mutta en osaa sanoa onko enää niin kipeä kun eilen siellä lääkärillä.

Tuli yksi asia mieleen kun kerroit että patit liikkuu. Jos ei paljon niin voisikohan ne olla aineenvaihduntapatteja, joita muodostuu lihaksiin jos makailee paljon eikä harrasta liikuntaa josta tulee hiki ja hengästyy. Itse jumppaan yläkropan lihaksia ja sellaiset patit on tuttuja jos jää venyttelyt tai olen petipotilaana muutamankin päivän. Ne patit voi olla viheliäisen arkoja ja siksi hankalia hierottavia mutta hieronnalla ne vaan ainoastaan saa pois. Ei välttämättä kertahieronnalla.

Voi olla että sulle on tullut traumoja kun suvussa on ollut vaikeita sairauksia ja uskot että ne tulee myös sulle mutta muistaakseni syövät ei periydy, ei ainakaan kaikki. Leukemiaa voi kai esiintyä myös jälkipolvissa.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 10.03.2015 klo 20:38

daleg55 kirjoitti 10.3.2015 16:45

Baileys kirjoitti 10.3.2015 11:48

Joo selässä on muutama tai pari pattia, ei mitään kananmunan kokoisia vaan ehkä peukalonpään kokoisia, en ole hyvä arvioimaan näitä patteja, mutta ne tosiaan liikkuvat hyvin ja yksi niistä onkin kipeä, mutta en osaa sanoa onko enää niin kipeä kun eilen siellä lääkärillä.

Tuli yksi asia mieleen kun kerroit että patit liikkuu. Jos ei paljon niin voisikohan ne olla aineenvaihduntapatteja, joita muodostuu lihaksiin jos makailee paljon eikä harrasta liikuntaa josta tulee hiki ja hengästyy. Itse jumppaan yläkropan lihaksia ja sellaiset patit on tuttuja jos jää venyttelyt tai olen petipotilaana muutamankin päivän. Ne patit voi olla viheliäisen arkoja ja siksi hankalia hierottavia mutta hieronnalla ne vaan ainoastaan saa pois. Ei välttämättä kertahieronnalla.

Voi olla että sulle on tullut traumoja kun suvussa on ollut vaikeita sairauksia ja uskot että ne tulee myös sulle mutta muistaakseni syövät ei periydy, ei ainakaan kaikki. Leukemiaa voi kai esiintyä myös jälkipolvissa.

Mun mielestä ne liikkuu ihan hyvin ja osa niistä on sellaisia tosi pieniä (pikkurillinpään kokoisia) ja lääkärikin sillon totesi, että liikkuu.
Oon nyt tosiaan makoillut aika paljon koska olin kuumeessa... en ole liikkunut n. 5 päivään juuri paljoakaan.
Koirien kanssa kuitenkin pientä lenkkiä, mutta nyt jo vähän pidempiä mitä nyt olo antaa tämän flunssan kanssa periksi. Pitäisi varmaan hierojalle päästä kun tuntuu muutenkin, että joka paikka on ihan jumissa.

Joo uskon myös, että on traumoja tullut noista. Hassua tässä on se, että perheenjäsenellä oli syöpä kuitenkin n. 9 vuotta sitten tai sillon se todettiin. Sillon en ollut moksiskaan koko asiasta koska noh, olin tosi pieni sillon vielä eikä sana syöpä ollut niin tuttu.
Asia jäi oikeestaan käsittelemättä kokonaan koska en sitä ymmärtänyt kertaakaan, että se on vakavaa.
Kuulin aina vaan, että oksenteli yöllä kun eivät lääkkeet auttaneet jne, sen minä muistan, mutta en juuri muuta. Jos alan vasta nyt tiedostamaan, että sellanen on oikeesti ollut? En tiedä. Hankalaa kun se aika on niin sumuista jotenkin minulle.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 11.03.2015 klo 08:18

Huomenta!

Täällä taas kirjottelen. En oikein unta saanut tai olisin varmaan saanut ellei olisi herätystä ollut klo 7, koska menin nukkumaan vasta vähän ennen kolmea yöllä.
Väsyttää, mutta pitihän minun koirat käyttää ja soitin sitten vielä tuonne terveyskeskukseen, että haluan nyt päästä ihan kunnolla lääkärille, että tutkii kaikki nämä patit mitä nyt ikinä onkaan.
Ehkä vähän hävettää olla soittamassa sinne heti uudestaan, koska en haluaisi saada mitään ''hullun'' mainetta vaikka sellanen jo siellä varmasti on kun niin usein käyn, vaikka mistä minä tiedän miten usein muut käy. Tämän takia olisi loistavaa jos ois varaa käydä yksityisellä lääkärillä niin saisi kaiken tietää suht heti eikä tarvitsisi odottaa.
Kyllä tämä alkaa taas ottaa liikaa voimille jos en saa mitään selvyyttä tähän hommaan. Oon jo nyt ihan poikki kokoajan ja mietin jatkuvasti sekä oon tosi ärtynyt eikä huvita oikein iloita mistään.

Käyttäjä daleg55 kirjoittanut 12.03.2015 klo 10:32

Minä en ole käynyt terveyskeskuslääkärillä kolmeen vuoteen muuta kuin uusimassa reseptejäni. Vaivoja on ollut mutta olen aatellu ettei lääkärit niitä osaa poistaa kuitenkaan, helpottaa vaan oireita. Nykyisin ei kuulemma pääse tutkimuksiin, ei ainakaan jos sellaista itse pyytää.

Katsonkin kaikki oireeni netistä ja aika usein saa helpotuksen heti kun lukee, ettei kyse ole mistään vakavasta mutta jos on maininta että ilman hoitoa muuttuu vakavasti, suljen ikkunan ja ajattelen ettei kaikkea mitä netistä lukee, kannata uskoa. Tää on justiin sitä luulotautisen elämää kun muuta elämisen tarkoitusta ei oikein ole. Yötkin menee joskus valvomiseksi kun miettii millä helpottaisi jalkasärkyä.

Minusta tuntuu, että syöpä löytyy usein miten vahingossa, jonkun toisen sairauden tutkimuksen yhteydessä. Jos niitä paukamia on ollut jo pidemmän aikaa siellä selässä niin ne voi olla jotain muuta. Syövät on käsittääkseni ärhäköitä ja vie voimat nopeasti mutta hyvänlaatuiset ei vie voimia. Mullakin oli vuosia sitten vaikeaa huimausta, jota itse epäilin vakavaksi, joka sitten paljastui hyvänlaatuiseksi asentohuimaukseksi ja parani asentoterapialla.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 13.03.2015 klo 00:39

daleg55 kirjoitti 12.3.2015 10:32

Minä en ole käynyt terveyskeskuslääkärillä kolmeen vuoteen muuta kuin uusimassa reseptejäni. Vaivoja on ollut mutta olen aatellu ettei lääkärit niitä osaa poistaa kuitenkaan, helpottaa vaan oireita. Nykyisin ei kuulemma pääse tutkimuksiin, ei ainakaan jos sellaista itse pyytää.

Katsonkin kaikki oireeni netistä ja aika usein saa helpotuksen heti kun lukee, ettei kyse ole mistään vakavasta mutta jos on maininta että ilman hoitoa muuttuu vakavasti, suljen ikkunan ja ajattelen ettei kaikkea mitä netistä lukee, kannata uskoa. Tää on justiin sitä luulotautisen elämää kun muuta elämisen tarkoitusta ei oikein ole. Yötkin menee joskus valvomiseksi kun miettii millä helpottaisi jalkasärkyä.

Minusta tuntuu, että syöpä löytyy usein miten vahingossa, jonkun toisen sairauden tutkimuksen yhteydessä. Jos niitä paukamia on ollut jo pidemmän aikaa siellä selässä niin ne voi olla jotain muuta. Syövät on käsittääkseni ärhäköitä ja vie voimat nopeasti mutta hyvänlaatuiset ei vie voimia. Mullakin oli vuosia sitten vaikeaa huimausta, jota itse epäilin vakavaksi, joka sitten paljastui hyvänlaatuiseksi asentohuimaukseksi ja parani asentoterapialla.

No kolme vuotta onkin jo pitkä aika olla käymättä, tosin ihan hyvä vaan jos ei ole tarvinnut käydä sen kummemmin.
Nykyään lääkärit arvioivat itse tilanteen ja laittavat jatko tutkimuksiin jos siltä kovasti vaikuttaa, että tarvitsee.
Itselläni oli suht hyvä tuuri tässä ja pääsinkin nyt sinne ultraan aikaisemmin kun oli tarkoitus, koska kävin jo toisen kerran hoitajalla tämän viikon aikana näyttämässä patteja ja he tulivat sitten siihen päätökseen, että ultrataan jos se minulle mielenrauhan tuo.
Ehkä he ajattelivat, että ramppaan siellä sitten muuten kokoajan jos en sinne ultraan pääse jollon minusta on vaan enemmän harmia, tietenkin.
Silti pelottaa koko tämä patti asia, ennenkun saan tietää kunnolla mitä ne patit on.
Siellähän ne toitotti, että hyvänlaatusia on eikä mitään vaarallisia, mutta yritä siinä nyt luulotautiselle sanoa.

Yöt on pahimpia minullekkin, kun diagnoosi on myös määrittelemättömästä ahdistuneisuushäiriöstä ja pakko-oireesta sekä muita ongelmia myös niin yöllä kerkee miettiä yhtä jos toista asiaa niin se ei ole kauhean kivaa aina.
Ei saisi jäädä vatvomaan asioita, mutta oon aina ollut tällänen ihan pienestä asti jo joten vaikea oppia tavasta pois.
Haluaisin jonkun sellasen ystävän joka ihan jopa yölläkin kuuntelisi tai tulisi käymään luonani jos jokin ahdistaa. Se helpottaisi.

En osaa sanoa onko selässä olleet patit siellä kauaemminkin vai vasta sinne tulleet, mutta eivät ainakaan pintapuolisesti vaikuttaneet kenenkään mielestä pahalaatuisilta, mutta eihän sitä kukaan osaa varmaksi sanoa ennen ultraa missä näkyy pattien rakenne.
Olen kyllä kärsinyt aiemmin jo alaselkä kivusta joka hankaloittaa joissakin asennoissa olemista ja välillä ihan kävelykin rasittaa selkää.
Löysin itseasiassa patit selästä (tiesin jo niiden olemassa olosta tai aavistin, että siellä jotain on) kun selkä oli mennyt kipeäksi. Nyt kyseinen patti ei enää ole kipeä.
Mulla on myös tuossa leukaluun alapuolella patti ja sekin tietenkin häiritsee.
Kaulassa on ollut kanssa patti jos toinenkin... ultrattu ne tosin eikä mitään ollut.

Välillä ahdistaa ihan niin paljon ettei oikein tiedä miten päin pitäisi olla ja mitä sitä tekisi. Tulee vaan sellainen järkyttävä ahdistuksen tunne eikä sille mitään voi.
Pyörittää vaan kaikkia ajatuksia päänsisällä eikä niissä välillä ole mitään järkeä tai saattaa olla, en tiedä.
Auttaakohan tähän luulotautiin mikään? Joudunko elämään aina kauhean pelon ja ahdistuksen keskellä peläten kaikkia tauteja.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 13.03.2015 klo 04:35

Äh, kirjottelin tänne jo aikasemminkin mutta ei ainakaan vielä näkynyt tekstiäni.
En tosiaan ole saanut unta ollenkaan nyt.
Pelottaa kaikki mahdolliset taudit. Nyt pelkään HI-virusta (hiv) jonka oisin mahdollisesti saanut 8-9 vuotta sitten... en ole kyllä ollut sen enempää kipeä kun normaalistikkaan. Kai.
Oikeasti voimat alkaa kyllä olemaan aika nollissa kun kokoajan tulee uusi tauti mitä pelkään.
En muista mitä sp-testejä minulta on otettu, muistaakseni kaikki klamydiat, kuppa, tippuri tms. on kyllä otettu, mutta verikokeista ei ole muistikuvaa tai sitten nekin on otettu, mutta en muista ja sillon ei ainakaan noita edellä mainuttuja ollut... ehkä vauhkoan taas liikaa.
Muistaakseni ehkäsykin oli ihan kunnossa vaikka se tapaus oli sellanen etten oikein ole varma siitä joten pienet riskit on ollut saada mitään tautia ja varmaan aika suurella tod.näköisyydellä tautia ei ole ja kyseisellä henkilöllä on nykyään lapsikin.

Miten te muut osaatte olla huolehtimatta? Mua ahdistaa tällänen ja yritän kyllä järjellä ajatella asioita mutta se on vaikeaa välillä, kun pelko ottaa vallan ihan kokonaan.
En jaksaisi juosta terveyskeskuksissa erilaisissa testeissä kokoaikaa.
Terapiassa ei ole vielä juuta eikä jaata sanottu tähän luulotautiin.

En ole vielä edes saanut nukutuksi ja kello on jo puoli 5 aamulla tai yöllä miten sen nyt ikinä ottaa.

Käyttäjä daleg55 kirjoittanut 13.03.2015 klo 16:36

Baileys kirjoitti 13.3.2015 4:35

Miten te muut osaatte olla huolehtimatta? Mua ahdistaa tällänen ja yritän kyllä järjellä ajatella asioita mutta se on vaikeaa välillä, kun pelko ottaa vallan ihan kokonaan.
En jaksaisi juosta terveyskeskuksissa erilaisissa testeissä kokoaikaa.
Terapiassa ei ole vielä juuta eikä jaata sanottu tähän luulotautiin.

En ole vielä edes saanut nukutuksi ja kello on jo puoli 5 aamulla tai yöllä miten sen nyt ikinä ottaa.

Eipä taida luulotaudin vuoksi päästä terapiaan mutta jos äityy pahaksi, varmaan saa mieliala lääkityksen, ettei sairauksien jatkuva tarkkailu ala masentamaan. Itse yritän ottaa puolittain vitsinä sairausepäilyni ja sekin on parempi kuin märehtiä vakavana milloin mennä lääkärille valittamaan ja kertomaan epäilyjään.

Se vaan on luulotautiselle hankalaa kun ei tiedä milloin on ihan oikea tauti puhkeamassa. Sun kyllä kannattais unohtaa se HIV sillä jos olet nyt reilu parikymppinen niin 8-9 vuotta sitten oot ollu vähän yli kymmenen vuotias penska ja tuskin silloin olit kenenkään kanssa sukupuolisuhteessa. Tietysti HIV:n voi saada likaisesta neulasta mutta sekin liittyy huumeiden käyttöön.

Huono nukkuminen on mullekin tuttua eli toissayönä valvoin aamuyön kolmesta lähtien ja viime yönä en ollut saanut unta ennen ennen puoli kolmea. Huono nukkumiseni johtuu keväästä. Kai se on sitä kevätmasennusta ja siitä paranee itsekseen kun harrastaa liikuntaa kunnolla eli on ulkona paljon. Yötä valvoessani en sairauksia mieti vaan yleensä luen tai kuuntelen musaa eli katon telkkaa jos sieltä tulee mitä hyvänsä. Sänkyyn ei kannata jäädä piehtaroimaan, siitä tulee vihaseksi ja silloin ei ainakaan nuku.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 14.03.2015 klo 11:15

Tiistaina minulla on kuitenkin tuo ultra alaselän takia niin saan siihenkin selvyyden nyt sitten...
pelottaa tietenkin ihan hirveesti, että ne on jotain vakavaa.
Eihän lääkärit osaa pintapuolisesti sanoa onko se jotain vaarallista.
En ole ihan varma, mutta tuntuu että ne patit on siellä ollut jo jonkin aikaa.
Alaselkäkin kipeytyy helposti nykyään.

Totta ettei pitäisi jäädä sänkyyn pyörimään jos ei unta saa, koska se ahdistaa vain enemmän.
Pitäisi keksiä jokin keino tähänkin. Mulla on vaan on niin, että en osaa keskittyä kun siihen taudin pelkoon jos sellanen iskee päälle.
Ihanaa, että täällä käy ihmisiä jotka jakaa samoja tuntemuksia tai muuten vaan tulee juttelemaan.
Mun pelot menee vaan aina yli, oon ihan hysteerinen aina kaikkien pattien suhteen ja ajattelen pahinta. Ei pitäisi.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 14.03.2015 klo 15:48

Taas ahdistaa tai ahdistaa mua melkein kokoajan. En tiedä kauanko tällästä ahdistusta jaksaa. En tiedä miten päin pitäisi olla ku mikään ei tunnu hyvältä.
Patteja siellä sun täällä ja kokoajan jatkuva pelko. Tämä vie voimat ihan kokonaan.
Nyt tulin porukoille, mutta itken vaan täälläkin... en jaksa tällästä pelkoa.
En kestä jos mulla on selässä jotain syöpää tai muuta vakavaa.
Miks mulla on kauheasti patteja pitkin kehoa? Tuntuu ettei muilla ole ja ei olekkaan ainakaan mun tutuilla.
Eikä tästäkään kirjotuksesta ole mitään apua nyt. Ruoka ei maistu eikä huvita mikään.