ahdistuneisuushäiriö, ahdistaa ja olo on yksinäinen

ahdistuneisuushäiriö, ahdistaa ja olo on yksinäinen

Käyttäjä sinisiipi86 aloittanut aikaan 31.03.2015 klo 23:33 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä sinisiipi86 kirjoittanut 31.03.2015 klo 23:33

Hei kaikki.

olotilat on kirjavia, välillä hymyilyttääkin mutta päivissä ei oo oikein sisältöä, ei jaksa tehdä mitään ja ahdistus tulee milloin mistäkin ja asioita jää kelailemaan vaikka kuinka yrittää vaan olla ja mennä eteenpäin.
on myös hirveän yksinäinen olo tän sairauden kanssa, ei oo hirveesti ihmisiä jotka ymmärtäis tai ei oo vertaistukea.
onko täällä muita joilla ahdistuneisuushäiriö sekamuotoinen?
olisi kiva saada juttukavereita..

Käyttäjä arka kirjoittanut 01.04.2015 klo 13:10

Hei Sinisiipi!
Mulla on ahdistuneisuushäiriö joten voin samaistua siihen mitä käyt läpi. Olen yrittänyt elää päivän kerrallaan ja etsinyt lohtua hengellisistä kirjoista. Minulla on päljon IM_ajatuksia mutta perhe tarvitsee minua ja en ainakaan vielä ole tehnyt IM: Aion kysyä jos pääsisin terpiaan . Haluartko että rukoilen puolestasi?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 01.04.2015 klo 14:39

Hei sinisiipi86
Minulla myös ahdistuneisuushäiriö. Vaikuttaa jokapäiväiseen elämään. Asiat
pyörii mielessä eivät anna rauhaa.Ahdistunut ja hermostunut olo. Tuntuu että
elämä ei elämisen arvoista. Sairaus rajoittaa sosiaalista elämää

Käyttäjä sinisiipi86 kirjoittanut 01.04.2015 klo 17:22

Hei ja kiitos vastauksista arka ja sarrukka!

Olisi mukava jos olisi juttutovereita samoista oloista, saisi vertaistukea.

itsellä vaikuttaa myös tää sekamuotoinen ahdistuneisuushäiriö oikeastaan jokapäiväiseen elämään. tosiaan välillä helpompaa ja välillä taas ei. toisinaan on päiviä jolloin ei huomaa muuta kuin oman sairauden ja sitten joskus myös onneksi päiviä jolloin on melko normaaliolo. jos tässä nyt normaaleja oloja voi olla, toi voi tietää mitä ne on, tai muistaa.
minulla myös asiatpyörii paljon päässä, enkä pääse niistä eroon vaikka yritän kaikin keinoin.
maalaan, kuuntelen musiikkia, luen tai valokuvaan ulkona metsissä.
yleensä päivällä vältän viimeiseen asti ajattelemasta mitään, teen kaikkea mahdollista että en ajattelisi. se kostautuu illalla kun pitäisi nukkua, silloin tulee ne kaikki ajatukset ja en saa unta. nukkuminen ei ole helppoa. lääkitys löytyy kyllä ja se auttaa (ainakin vielä).
itseä myös ahdistaa jahermostuttaa usein. epätodellisia oloja myös ja jumittumisia.
itse käyn terapiassa, aloitin taideterapian tammikuussa. kerran viikossa käyn ja terapia on vaikuttanut hyvältä. minulla jää myös ystäviin yhteydenpito usein juuri siksi että ei jaksa. ei vaan jaksa tehdä yleensäkkään mitään.