Aikuisen elämää

18 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 09.03.2015 klo 21:47 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Poikaystäväni on todella masentunut välillä. Hänellä on myös skitsofrenia. Hän ei ole sitoutunut kuntoutukseensa. Joskus ajattelen että hänellä on kyyninen asenne elämään, mikä ei edesauta kuntoutumista ollenkaan. Kuinka voisin rohkaista häntä?

Käyttäjä IhmisRoska aloittanut aikaan 04.03.2015 klo 11:09 kohteessa Aikuisen elämää

Olen kärsinyt kuluneen 20 vuotta vaihtelevan asteista mutta hiljalleen pahenevaa masennusta ja ahdistusta. Viimeisin pahempi jakso alkoi vuosi sitten, kun lopulta sain potkut töistä ja jonkin verran aikaisemmin taustalla pyörinyt oma yritys oli pakko lopettaa kannattamattomana (lisäksi jos olisin jatkanut yrityksen parissa, en olisi saanut ansiosidonnaista). Virallisesti irtisanomisen syynä oli…

Käyttäjä Arien aloittanut aikaan 13.12.2014 klo 11:39 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, olen 21-vuotias nuori nainen, jolla on todettu keskivaikea masennus joskus lähemmäs kymmenisen vuotta sitten, johon liittyy tuttuun tyyliin ahdistusta ja paniikkihäiriön omaisia piirteitä, höystettynä itsetuhoisuudella, kuten viiltelyllä, itsensä telomisella ja viime aikoina ”alkoholin liian suurella käytöllä”. Tuntuipa hassulta kirjoittaa ”nuori”… En tunne itseäni nuoreksi, vaikka iän mukaan menisinkin vielä…

Käyttäjä Baileys aloittanut aikaan 19.10.2014 klo 08:14 kohteessa Aikuisen elämää

Oon juuri kirjautunut tänne enkä kerenny lukaista mitään viestejä täällä ja ajattelin hakea vertaistukea tai muutakin tukea tähän jatkuvaan ahdistukseen koska puhuminen yleensä auttaa paljon. 🙂 Tää kaikki alkoi Keskiviikkona tai torstaina en ole siitä ihan varma, mutta tuli ensin sellanen olo, että ihan kun jännittäisin jotain hirveesti, mutta ei…

Käyttäjä Jone66 aloittanut aikaan 08.03.2015 klo 02:12 kohteessa Aikuisen elämää

Olen sössinyt raha-asiani varsin tanakasti tuossa 6 vuotta sitten yritystoiminnan ja avioeron seurauksena. Olen varsin hyvä tuloinen, mutta elä mielestäni aika vähällä ihan sen takia, että ulosottomies vie ison osan palkasta ja se riittää juuri ja juuri vuokraan, ruokaan, välillä vaatteisiin, hygieniaan. Vaatteita ostan harvakseltaan vaikka olen johtavassa asemassa ja…

Käyttäjä agora aloittanut aikaan 06.03.2015 klo 10:36 kohteessa Aikuisen elämää

Kaipaisin omakohtaisia kokemuksia statiineista. Minulle määrättiin niitä kaksikin erilaista joulukuun sydänkohtauksen ja ohitusleikkauksen jälkeen. Niitä nyt pitää syödä lopun elämää. Omakokemukseni on – ainainen pahan olon tunne suussa ja mahassa – jalat väsyvät pienenkin lenkin jälkeen – jaloissa on iltaisin kummallista liikehdintää eli levottomat jalat – olen kuin muissa maailmoissa,…

Käyttäjä LiljaLaaksosta aloittanut aikaan 22.04.2013 klo 10:30 kohteessa Aikuisen elämää

Onko täällä ketään muuta, joka kärsii traumaperäisestä dissosiaatiohäiriöstä? Olen yrittänyt etsiä ”kanssasisaria- ja veljiä”, mutta en ole moniakaan löytänyt. Onko kukaan tutustunut kirjaan Traumaperäisen dissoatiohäiriön vakauttaminen? Tiedättekö, että onko meidänkaltaisille mitään ns. omia tukiryhmiä ihan livenä (ei virtuaalisena)?

Käyttäjä Eza-86 aloittanut aikaan 05.03.2015 klo 00:55 kohteessa Aikuisen elämää

Jaahas, kuinkakohan tän aloittaisi? Jospa sitä kertois hieman itsestäni näin aluksi. Elikkä olen 28vuotias (kohta29v) miehen alku, olen vakituisessa työsuhteessa, ja sinkkuna tällähetkellä. Mulla on tässä mennyt jo jonkin aikaa huonosti vähän joka suhteessa. Jotenkin olen onnistunut sotkeen aikalailla koko elämän. Taloudellisesti olen pikkuhiljaapäässyt jaloilleni, vaikka olen onnistunut nekin sotkeen…

Käyttäjä Alexandra79 aloittanut aikaan 02.03.2015 klo 15:36 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, en tiedä onko otsikko riittävän kuvaava tilanteeseeni mutta ainakin se on tosiasia. Perustin syksyllä yrityksen ja aloin häärimään sen parissa luottaen tukijoukkoihini ja omaan jaksamiseen. Sain rutkasti neuvoja eri asiantuntijoilta ja tahoilta joihin luotin. Rakkauskin oli löytynyt elämään pitkän tauon jälkeen ja elämä kukoisti.Olen lievästi erityisen lapsen yh-äiti ja…

Käyttäjä Fortaleza aloittanut aikaan 02.03.2015 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Olen 27-vuotias mies, korkeasti koulutettu ja pääsin vaativiin oman alan töihin pari vuotta sitten. Olen noin 10 vuotta kärsinyt eriasteisista jännitys- ja ahdistusoireista: aluksi lukioiässä jännitys oli sos. til. jännitystä, myöhemmin oli jossain vaiheessa paniikkihäiriötäkin ja tällä hetkellä luokittelisin ahdistukseni enemmänkin jatkuvaksi eli voimakas ahdistuneisuushäiriö. 17-vuotiaana sain Seronil- ja…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: