Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Olen 40 vuotias nainen. Olen hyvin sairas ihminen, vaikka ulkoapäin se ei aina siltä näytäkkään. Sairastan syöpää, parantumatonta, mutta aika hidasta syöpää onneksi. Sairastan myös skitsofreniaa, jo n.20 vuotta on sitä tautia kannettu. Sairastan myös bulimiaa, sitä jo liki 30 vuotta sairastaneena. Näiden lisäksi on pienempiä sairauksia moniakin. En siis…
Olen syönyt psyykelääkkeitä vuosikausia. Lääkkeet ja annokset on pysynyt melkein samana jo ehkä muutaman vuoden. Eikä minulla oikeastaan ole mitään lääkkeitä vastaan. Tällä viikolla ne vaan alkoi kyllästyttämään. Varmaan lääkkeet on pitänyt minua kohtalaisessa voinnissa. Mutta rasittaa kun elämäni ei niiden avulla tai minkään hoidon avulla kuitenkaan muutu hyväksi. Ei…
Nii minkälaisia sivuvaikutuksia siitä tuli aluks ja miten se on vaikuttanu oloon? Ja käytättekö sitä unen saantiin vai ihan päivittäisenä masennuslääkkeenä? Mun ku pitäs alottaa tuo lääke unettomuuteen, mut pelottaa ne sivuvaikutukset..
Onko täällä ketään jolla diagnoosina persoonallisuushäiriö riippuvaisin piirtein? miten se teillä oireilee,vaikeuttaako elämää miten vai ei ollenkaan? itellä todettu vuosia sitte persoonallisuushäiriö riippuvaisin ja estynein piirtein ja varsinkin tuo riippuvainen persoonallisuushäiriö on ollut mulla varmaan ihan lapsesta saakka… Mulla myös masennus diagnoosina ollu vuosia ja lääkitys siihen. Masennus kausien pahenemisen…
Tiedättehän sanonnan ”itku pitkästä ilosta”. Tuntuu että ainakin omassa elämässäni tuo parsi pitää paikkansa. Minulla on jatkuvasti tunne siitä, että miellyttävää kokemusta elämässä on seurattava aina paha morkkis milloin mistäkin. Tuntuu, että ainakin omassa elämässäni on jokin säädetty vakio nautintoa, tai mukavaa elämää ja loput onkin sitten silkkaa kärsimystä. En…
Etukäteen ajateltuna neljän päivän loma tuntui hyvältä ja helpottavalta ajatukselta, mutta nyt kun on neljättä päivää yksin kotona eikä ole koko aikana puhunut kenellekään ääneen sanaakaan, niin alkaa ahdistus kasvaa. Erityisesti tänään aamulla on ollut hirveä paniikinomainen ahdistus päällä. Kuin hukkuisi jonnekin tyhjyyteen. Tunnen itseni niin arvottomaksi ja turhaksi. Tulevaisuus…
Jäin joulukuussa sairauslomalle ja nyt lomaa jatketaan ja seuraavaksi haetaan eläkettä. En ole vielä valmis eläkkeelle. Haluaisin kuntoutukseen ja sitä kautta takaisin entiseen työhöni ainakin osa-aikaiseksi. Työterveys ei suosittele kuntoutusta. Palaisinko nyt takaisin töihin heti sairausloman jälkeen toukokuussa vaikka en ole työkuntoinen? Onko minulla edes siihen oikeutta? Jos palaan töihin…
Moikka. Olen 31-vuotias kahden lapsen äiti joka kamppailee näitten sairauksien kanssa. Olen 19 vuotiaasta asti taistellu paniikkihäiriön kanssa ja sairauspelon kanssa. Sain silloin lääkityksen siihen ja elämä olikin todella hyvä sen jälkeen pitkäänkin. Synnytin toisen lapsen 2 vuotta sitten ja sen jälkeen alkoi kova taistelu. Tuli vakava masennus ja ahdistus…
Olen väkivaltatraumojeni vanki. Ne vaikuttavat niin moneen arjessani. Yritän päästä niistä irti. Nyt kun käsittelen niitä, tunnen olevani täysin yksin ja ulkopuolinen kaikkeen. En tunne kuuluvani minnekään. Olen kaikesta ulkona. Olen liian erilainen. Kukaan ei vain tajua miltä musta tuntuu. Kannan kaiken yksin. Olen rikki lyöty, enkä osaa etsiä enää…
Hei kaikki. olotilat on kirjavia, välillä hymyilyttääkin mutta päivissä ei oo oikein sisältöä, ei jaksa tehdä mitään ja ahdistus tulee milloin mistäkin ja asioita jää kelailemaan vaikka kuinka yrittää vaan olla ja mennä eteenpäin. on myös hirveän yksinäinen olo tän sairauden kanssa, ei oo hirveesti ihmisiä jotka ymmärtäis tai ei…