Köyhä työtön yksineläjä

Köyhä työtön yksineläjä

Käyttäjä epm aloittanut aikaan 12.04.2015 klo 02:11 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä epm kirjoittanut 12.04.2015 klo 02:11

Ajattelin tänne tulla purkamaan tuntojani. Avainsanat oikeastaan ovat avioero, työttömyys, yksinäisyys, peliongelmasta johtuva luottotiedottomuus ja köyhyys. Elikkäs olen hiljattain eronnut koko aikuisiän kestäneestä liitosta ja olin tässä se jätetty osapuoli. Ero tuli loppujen lopuksi täytenä yllätyksenä. En kuitenkaan sen enempää tässä tuosta erosta paasaa…

Pahinta erossa oli ehkä kuitenkin se, että menetin viimeisenkin ystäväni tai ainoan paremminkin ☹️ En ole koskaan onnistunut luomaan ystävyyssuhteita työpaikan ulkopuolelta. Olen aina ollut hyvin joukossa mukana ja tullut juttuun monien kanssa, joten en sinänsä ole yksinäinen susi. Mutta kun ei niin ei. Kaikenlisäksi olen tällä hetkellä työtön joten ainoat sanat mitä arkisin sanon on tervehdys, kiittäminen ja lopputervehdys lähinnä kauppojen kassoille. ”Parhaiten” kaveritilannettani kuvaa se, että minulla on Facebookissa kokonaiset 2 kaveria ja hekin ovat sukulaisiani.
Tunnetilat vaihtelevat päivästä toiseen. Parin hyvän päivän jälkeen tulee se itkupäivä, jona pohdin miten ihmeessä elämäni on päätynyt tähän pisteeseen 😞 Viikonloput ovat niitä pahimpia.

Köyhyys ei sinänsä häiritse minua tällä hetkellä, ainoastaan riittävän ravinnon saanti hieman huolestuttaa. Pelaaminenkaan ei tällä hetkellä herätä suuria tuntoja ja toivon senkin olevan taaksejäänyttä elämää. Pahin on tuo luottotietojen menetys, koska en halua jäädä nykyiselle paikkakunnalle (muutin tänne vuosi sitten vaimoni työn perässä) niin asunnon saanti tulee olemaan todella vaikeaa sieltä mistä työpaikan tulen ehkä saamaan. Koulutuksen puutteesta johtuen joudun hakemaan töitä johon on varmasti satoja hakijoita, joten tuo työpaikan saantikin on lähinnä onnenkauppaa. Haluaisin nuo ulosottovelat saada kuitattua parin vuoden työssäololla jonka jälkeen hakeutisin hoitoalalle, olen luonteeltani auttavainen ihminen ja haluaisin tuoda muille piristystä päivään (haave 1)…

Tunnen itseni arvottomaksi luuseriksi tällä hetkellä ja tiedän, että sitä monen silmissä myös olen. Köyhä, kouluttamaton ja yksinäinen ei mikään todellinen valttikortti ole missään. Lisäksi ulkonäössäni on eräs piirre joka monen mielestä on ”no thank you”, joten hiljaiseksi vetää *huokaus*. Haaveilen kuitenkin rakastavasta kumppanista ja lapsista (haave 2 & 3)… En tiedä tulenko noita koskaan saamaan vaikka nuori vielä olenkin, mutta tällä hetkellä tuntuu vain niin saavuttamattomalta unelmalta.

Lopuksi toivon kaikille ongelmien kanssa painiville hyvää kevättä ja parempaa huomista. Pakko vain luottaa siihen, että hyville ihmisille sattuu joskus myös hyviäkin asioita. Olen hyvä ihminen, joka on tehnyt ei vääriä mutta huonoja valintoja elämän varrella. Katsotaan toteutuuko haaveni vielä joskus… 🙂

Käyttäjä arka kirjoittanut 12.04.2015 klo 15:06

Hei epm!
Kirjoitin sinullepitkän vastauksen mutta akun loputtua kone hukkasi sen jonnekin. Tahdon vain sanoa että minunuskoni mukaan Jeesus rakastaa meitä kaikkia eikä jaottele meitä mihinkään luusereihin tAI muihin. Tosin en aina itsekään muista tätä ja koen itseni kovin mitättömäksi koska olen mielenterveyssyistä eläkkeellä. Mutta siksi olen Jumalalle paljosta kiitollinen että minulla on perhe. Enkä näe sinunkaan kohdallasi mitään estettä sille etteikö jonain päivänä vastaasi voisi tulla elämäsi rakkaus. Oli meilläkin miehen kanssa ongelmia kun tavattiin, miehellä vuokrat rästissä ja itse olin käynyt psykiatrilla. Se ei kuitenkaan estänyt meitä rakastumasta ja nyt ollaan oltu naimisissa kahdeksantoista vuotta.Meillä on yksi tytär ja vaikka olemme pienituloisia(minulla pieni eläke ja miehellä päiväraha, lisäksi toimeentulotuki) niin rauhallista kotielämää viettäen saadaan rahat riittämään ja ollaan pärjätty kuukaudesta toiseen. Tytärtä yritämme tukea rakkaudella ja yritämme joskus saada annettua hänelle rahaakin ettei syrjäytyisi muiden nuorten menoista. En nyt tällä kertaa kirjoita itsestäni enempää. Kirjoittele tänne mitäsinulle kuuluu ja kuinka voit. Hyvää loppusunnuntaita ja alkavaa viikkoa sinulle!

Käyttäjä apilanlehti kirjoittanut 13.04.2015 klo 22:56

voimia
klisee
mut voimia kuitenkin
asioilla on tapana järjestyä
ei mitata itseämme itsellämme....eli jokainen on heikko,voimaton..varsinkin kriiseissämme,mut uskotaanhan parempaan huomiseen...muutokseen..hei,tiedän,mitä ajattelet,mut täälläkin on kärsitty ja voitettu <3

ei jauheta negatiiviisia asioita,,,ajatellaan,miten voitais nousta,,,muuttua..itse siis...ei muut,mut me
juu,mut näin on
tsemppiä 🙂