Aikuisen elämää

6 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä hensku1980 aloittanut aikaan 12.07.2015 klo 15:09 kohteessa Aikuisen elämää

Mulla on voimavarat nyt niin lopussa. Takana avioero (3 lapsen yhteishuoltajuus vko/vko),työttömyys /sairaslomat,rahahuolet ja vaikeudet hallita raha-asioita joista seurannut luottotietojen menetys sekä vuokrarästejä. Vuosia jatkunut masennus, ahdistuneisuushäiriö ja pakko-oireinen häiriö,vaikeat itsetunto -ongelmat. Vanhempieni vakava sairastuminen (aivoinfarktit,syöpä),heistä huolehtiminen. Oikeastaan mun koko elämä ollut selviytymistä,pienestä asti niin monia murheita. Nyt sitten työkkäri…

Käyttäjä Siiri78 aloittanut aikaan 16.07.2015 klo 09:43 kohteessa Aikuisen elämää

Tuossa otsikossa koko fiilikseni tässä vaiheessa. Mitkä kaikki asiat ovat tuohon johtaneet?! Varmaan alkaa lapsuudesta. Minulla oli hyvä lapsuus, se on päälimmäisenä mielessä mutta lapsuuteen kuului myös pelkoa ja ahdistusta. Isäni oli vaativa joissakin asioissa. En saanut toista mahdollisuutta kun epäonnistuin. Minulle huudettiin kun tein väärin tai epäonnistuin… Myös ajoittain…

Käyttäjä manneli aloittanut aikaan 01.07.2015 klo 20:34 kohteessa Aikuisen elämää

Olen niin turha. Jos kuolisin kotiin niin ei kukaan kaipaisi, sukulaiset asuu kaukana joten lojuisin varmasti kuukauden ennen kuin kukaan huomaisi. Olen miettinyt syytä elää. Ei minulla ole kavereita, ei parisuhdetta, ei lapsia. Ja tällä menolla lapset jää tekemättä. Toivoin perhettä. Olen yrittänyt harrastaa jotain pientä, salaa toivoen että saisin…

Käyttäjä Hypomas aloittanut aikaan 07.03.2012 klo 14:36 kohteessa Aikuisen elämää

Pitkään heräsin aamuihin, jotka maistuivat poikkeuksellisen synkiltä. Nielin rautakankea ja raahauduin töihin, aamu aamun perään. Nyt riitti. Aamun pahat olot eivät helpottaneetkaan päivää kohden kuten aiemmin, nyt sain lisäksi ahdistuksenkin. Eikä tilannetta helpottanut työnantajan asenne. Omalla kustannuksella pääsin lääkäriin ja sain jonkun päivän lepoa. Tämä on varmaan 1001 masennusjakso, näitähän…

Käyttäjä konkkaronkankomentaja aloittanut aikaan 10.07.2015 klo 15:45 kohteessa Aikuisen elämää

Tänään on taas päivä, jolloin kaikki tuntuu pahalta. Tuntuu, että kaikki vaativat jotain ja minä räpiköin hädin tuskin pinnalla pysyen, kun yritän revetä joka paikkaan. Mies on lähes aina töissä. Minä kotona lapsilauman kanssa. Heti kotiin tultuaan mies alkaa osoitella kotitöitä, joita en ole tehnyt. Jos tiskit on altaassa pesemättä,…

Käyttäjä Meiju2 aloittanut aikaan 11.07.2015 klo 11:18 kohteessa Aikuisen elämää

Kokeilen pääsenkö kirjoittamaan. Hiljainen kitara🙂👍

Käyttäjä jouni87 aloittanut aikaan 04.07.2015 klo 16:20 kohteessa Aikuisen elämää

Tietääkö kukaan onko Suomessa missään sellaista palvelua, jossa läsnäoloinen kuntoutusjakso kestäisi useamman kuukauden. Paikka mielenterveys- ja päihdekuntoutujille? Olen kärsinyt masennuksesta jo pitkään ja tullut siihen pisteeseen, että haluaisin johonkin tuettuun paikkaan, missä olisi vertaistukea muiden ihmisten kanssa, aktiviteetteja, toimintaa ja yksilöllistä terapiaa. Menneisyydessä olevat taakat painavat minua koko ajan taustalla…

Käyttäjä Mailis aloittanut aikaan 10.07.2015 klo 13:54 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Luen täältä joskus vertaisten kuulumisia. Ei meillä helppoa ole. Itse olen kokenut elannon hankkimisen aika vaikeaksi ja raskaaksi. No ehkä joku päivä voi tehdä jotakin muutakin. Ihmistenkin kanssa on vaikeutta välillä. Moni asia on lutviutunut ajan (ja vaivan) kanssa. Mutta välillä on vaikea pitää pää kasassa. Julkisen terveydenhuollon apu…

Käyttäjä hattivatti82 aloittanut aikaan 05.07.2015 klo 15:24 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Olen kahden leikkiikäisen lapsen äiti. Olen nuoruudesta lähtien sairastanut psyykkisiä sairauksia. Nyt sairastuin viime vuoden lopussa skitsoaffektiiviseen häiriöön ja lisäksi minulla on pakkoajatuksia lapsiani ja myös muita ihmisiä kohtaan. Koen olevani yksin sairauteni kanssa ja kaipaan vertaistukea muilta sairastavilta, mieluiten muilta äideiltä. T:Hattivatti82

Käyttäjä Seljankukka aloittanut aikaan 19.06.2015 klo 20:19 kohteessa Aikuisen elämää

Hallitus on ohjelmaansa laittanut että eläkkeensaajan as.tuki lopetetaan ja kaikille laitetaan yleinen asumistuki. Tämän johdosta omat tuloni tippuisivat 115 e/kk. Asun syrjässä, mutta tällä hetkellä rauhallisessa talossa. Halvimmasta päästä asunto ei ole, mutta ei kalleinkaan. Surkeampaan kopperoon muuttaminen toisi ympärille ehkä taas niitä ”elämisen ääniä” jotka minut lanttuvikoineni meinaavat aina…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: