Kohta asunnoton

Kohta asunnoton

Käyttäjä jonna882 aloittanut aikaan 11.08.2015 klo 15:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä jonna882 kirjoittanut 11.08.2015 klo 15:02

Tietääkö kukaan onko missään etelä-karjalassa jotain minne voi mennä kun tietää että on kohta ilman asuntoa?
Ero tuli siis viime kuussa ja olen ollut asunto jonossa jo tovin. Hain jopa eri kaupungista jossa olisi ollut töitäkin mutta menetin työn koska en päässyt asunnon takia muuttamaan. Tiedän että huono aika saada asuntoa kun kaikki opiskelijatkin muuttaa. Mutta kuun lopussa joudun lähtemään tästä osoitteesta kun toinen ei enää jousta yhtään. Ystäville tms en voi majoittua, enkä halua alentua pyörimään toisten nurkissa. Aina olen asiani hoitanut hyvin ja en ole mikään ongelma ihminen kuten narkkari tai alkoholisti. Olen täysin normaali kahden lapsen äiti joka ei saa asuntoa näköjään mistään vaikka luottotiedot on kunnossa. Olen stressaantunut ja masentunut koska kohta olen jossain taivas alla 😞 sosiaalihuolto ei auta vaan hokee että aktiivisena etsiä.. sitä olen tehnyt jo aikani ja kaikkiin mihin vaan voi hakea olen hakenut. Lapset jää isälleen kunnes löydän kodin. Sitä en tiedä kauan se vie ja minne itse ajaudun tämän myötä.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 12.08.2015 klo 14:20

jonna882 kirjoitti 11.8.2015 15:2

Tietääkö kukaan onko missään etelä-karjalassa jotain minne voi mennä kun tietää että on kohta ilman asuntoa?
Ero tuli siis viime kuussa ja olen ollut asunto jonossa jo tovin. Hain jopa eri kaupungista jossa olisi ollut töitäkin mutta menetin työn koska en päässyt asunnon takia muuttamaan. Tiedän että huono aika saada asuntoa kun kaikki opiskelijatkin muuttaa. Mutta kuun lopussa joudun lähtemään tästä osoitteesta kun toinen ei enää jousta yhtään. Ystäville tms en voi majoittua, enkä halua alentua pyörimään toisten nurkissa. Aina olen asiani hoitanut hyvin ja en ole mikään ongelma ihminen kuten narkkari tai alkoholisti. Olen täysin normaali kahden lapsen äiti joka ei saa asuntoa näköjään mistään vaikka luottotiedot on kunnossa. Olen stressaantunut ja masentunut koska kohta olen jossain taivas alla 😞 sosiaalihuolto ei auta vaan hokee että aktiivisena etsiä.. sitä olen tehnyt jo aikani ja kaikkiin mihin vaan voi hakea olen hakenut. Lapset jää isälleen kunnes löydän kodin. Sitä en tiedä kauan se vie ja minne itse ajaudun tämän myötä.

Onneksi on kesä aina voit majoittua telttaan 😉 no ei ellet sitten halua. Jos olisin sinä soittaisin jonnekkin mielenterveyskeskukseen ym tai sitten poliisille. Koska poliisit ainakin Poliisit- sarjassa vievät ihmisiä autollaan jos ei ole paikkaa minne mennä. Itse en asu etelä- karjalassa en tiedä mikä systeemi on pääaeekö yöksi jonnekkin mielentervwyskuntoutuja asuntolaan ym. Niin oli ainakin Kuopio poliisi jaksossa kun mies heitti naisen ulos niin nainen pääsi poliisi kyydillä jonnekkin mielenteeveyskuntoutuja asuntolaan.

Käyttäjä jonna882 kirjoittanut 12.08.2015 klo 14:54

BirdBell kirjoitti 12.8.2015 14:20

jonna882 kirjoitti 11.8.2015 15:2

Tietääkö kukaan onko missään etelä-karjalassa jotain minne voi mennä kun tietää että on kohta ilman asuntoa?
Ero tuli siis viime kuussa ja olen ollut asunto jonossa jo tovin. Hain jopa eri kaupungista jossa olisi ollut töitäkin mutta menetin työn koska en päässyt asunnon takia muuttamaan. Tiedän että huono aika saada asuntoa kun kaikki opiskelijatkin muuttaa. Mutta kuun lopussa joudun lähtemään tästä osoitteesta kun toinen ei enää jousta yhtään. Ystäville tms en voi majoittua, enkä halua alentua pyörimään toisten nurkissa. Aina olen asiani hoitanut hyvin ja en ole mikään ongelma ihminen kuten narkkari tai alkoholisti. Olen täysin normaali kahden lapsen äiti joka ei saa asuntoa näköjään mistään vaikka luottotiedot on kunnossa. Olen stressaantunut ja masentunut koska kohta olen jossain taivas alla 😞 sosiaalihuolto ei auta vaan hokee että aktiivisena etsiä.. sitä olen tehnyt jo aikani ja kaikkiin mihin vaan voi hakea olen hakenut. Lapset jää isälleen kunnes löydän kodin. Sitä en tiedä kauan se vie ja minne itse ajaudun tämän myötä.

Onneksi on kesä aina voit majoittua telttaan 😉 no ei ellet sitten halua. Jos olisin sinä soittaisin jonnekkin mielenterveyskeskukseen ym tai sitten poliisille. Koska poliisit ainakin Poliisit- sarjassa vievät ihmisiä autollaan jos ei ole paikkaa minne mennä. Itse en asu etelä- karjalassa en tiedä mikä systeemi on pääaeekö yöksi jonnekkin mielentervwyskuntoutuja asuntolaan ym. Niin oli ainakin Kuopio poliisi jaksossa kun mies heitti naisen ulos niin nainen pääsi poliisi kyydillä jonnekkin mielenteeveyskuntoutuja asuntolaan.

Joo en kyllä telttailemaan mieli tee. 😀 en tunne tätä aluetta niinkää paljoo missä mitäkin on.
Nyt pitää vaan toivoo että joku asunto jostain vapautuu että voi elää ihmisarvon mukasta elämää. Vastaavassa tilanteessa en oo koskaa ollut että käy näin, kukapa ennalta arvaa millainen puoliso on. Ja minun kohdalla hän oli narsisti jonka pään mukaan en alkanut elämään ja alistumaan kaikkeen. Niin tuuletan kun tämä helvetti loppuu.

Käyttäjä jonna882 kirjoittanut 12.08.2015 klo 16:59

Tottahan se on että suomessa veronmaksaja ei saa apua mistään. Enkä rasisti olen jos sanon että mamut saa heti asunnot ja kaikki. Suomalaiset jos joutuu vaikeuksiin niitä ei auteta jos kyseessä on ihmiset jotka ovat eläneet normaalia elämää ja käy töissä ja jos heille käy niin että eroja tulee ja paikkaa/tukea ei ole ennen kun asunnon saa niin on väärin. Kaikilla ei ole ihmisiä jotka majoittaa luokseen asumaan. Suomalaisille ei tunnu olevan turvaa yhtään.

Käyttäjä Wutwut kirjoittanut 12.08.2015 klo 23:24

Enpä tiedä onko mitään sellaisia paikkoja, mutta VVO:lla on kuulemani mukaan suht.halpa takuuvuokra. Vuokraan vissiin saattaa kuulua vesi+netti (sähkökin? emt). Riippuu tietenkin missäpäin asuu, että onko heillä asuntoja ja jos on, että onko sopivan kokoisia ja onko heillä moniakin hakijoita. Katsoin niin aikalailla 500+ on vuokrat lappeenrannassa heillä.

Myös vuokraovi sivulta olen katsellut, kun itselläni on toiveissa päästä tuppukylästä pois. Aika monet siellä pyytää kylläkin 2kk:n takuun, joten joutuisi kerralla maksamaan 3kk:n vuokran.

Onnea asunnon hakuun ja toivottavasti saat asunnon tai löytyy jokin tilapäinen majoitus

Käyttäjä IhmisRoska kirjoittanut 13.08.2015 klo 12:29

Yrityksiä en sinänsä osaa nimetä, mutta itse tekisin vastaavassa tilanteessa niin, että veisin kaikki "ei tarpeelliset" tavarat varastohotelliin (ainakin pirkanmaalla niiden hinnat lähtevät n. 80e/kk ylöspäin) ja sitten soittelisin läpi pienempiä hotelleja/motelleja ja yrittäisin saada tarjousta huoneesta kuukauden ajaksi. Vaikka ajatus hotellissa asumisesta kuulostaa äkkiseltään kalliilta, niin hintaa saa neuvotetua pidemmän ajan osalta hyvinkin paljon listahinnasta alemmaksi, koska huonetta ei esimerkiksi tarvitse siivota joka päivä jne.

Käyttäjä Amassados kirjoittanut 15.08.2015 klo 13:22

Kuulostaa uskomattomalta, että lapsiperhe voitaisiin heittää Suomessa kadulle. Oletko käynyt sosiaalitoimistossa hakemassa apua? Voiko perheesi/vanhempasi/sisaruksesi/muut sukulaiset auttaa sinua väliaikaisesti? Taloudellisesti jos ei muuten? Oletko laittanut ilmoitusta paikalliseen lehteen, että etsit vuokra-asuntoa? Oletko googlettanut esim. asumisoikeusasuntoja? Niihin pääsemiseksi tarvitaan toki pääoma, mutta sen voi hakea pankkilainana jos olet työelämässä. Takaajia ei tarvita, koska asumisoikeussopimus toimii lainan panttina.

En tunne tilannettasi, mutta näkisin, että jos on kiire, mikä tahansa asunto (minkä kokoinen hyvänsä ) on parempi kuin ei mitään. Kun on joku katto pään päällä, voi jatkaa asunnon etsintää. Minulle asumisoikeusasunto oli pelastus erotilanteessa. Pääsin hyvään ja tilavaan asuntoon nopeasti.