Itsemurha ajatukset

Itsemurha ajatukset

Käyttäjä juppakuu aloittanut aikaan 29.07.2015 klo 21:04 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä juppakuu kirjoittanut 29.07.2015 klo 21:04

Moi ajattelin kirjoittaa tänne koska muuta apua en keksi.
Minulla on alkanut olemaan päivittäin itsemurha ajatuksia ja varmasti myös niin teen jos tiettyjä asioita tapahtuu. Olin tänään hoitopalaverissä ja siellä sanottiin että esitän masentuneempaa kuin mitä oikeasti olen ja sanottiin myös että aikaisempi lääkärin määräämä sairasloma on turha koska se kuulemma pahentaa olonani. Syön 2 eri masennuslääkettä maksimi annoksilla ja tarvittaessa rauhottavaa ja minulle sanotaan että ESITÄN masentuneempaa kuin olen. Olen erittäin tyrmistynyt miten voidaan noin sanoa. Tämän palaverin jälkeen on alkanut kuolema tuntumaan helpottavalta ajatukselta mutta en sitä tee sukulaisteni vuoksi. Kiitos ja anteeksi 🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 30.07.2015 klo 11:07

Ei tarvihe pyytää anteeksi.
Kun nyt elät sukulaisten vuoksi, niin sekin on ihan hyvä asia olla elossa. Ei ainakaan ole itsekästä.

Käyttäjä Flux kirjoittanut 30.07.2015 klo 12:02

Hei Juppakuu!

Kuulostaa kyllä törkeältä ja tökeröltä sanoa potilaalle noin jo siinä mielessä, että kyseessä on ns. ammattiauttajat. Tiedäthän, että voit tehdä potilasasiamiehen avustuksella muistutuksen asiasta ylemmille tahoille. Tosin näin psykiatristen potilaiden kannalta muistutus ei yleensä johda mihinkään. Kyseessä kun on potilaan sana vs. lääkärin kirjaukset potilasasiakirjoissa. Juuri tämän takia olisi hyvä nauhoittaa jokaisella käynnillä vaikka älypuhelimella, mitä on oikeasti sanottu ja tehty. Silloin tilanteesta on tallenne myös potilaalla itsellään, eikä vain yksipuolisia kirjauksia lääkärin/hoitajan taholta.

Saatko oikeaa psykoterapiaa vai käytkö juttelemassa vain sairaanhoitajan luona niitä näitä kerran kuussa?

Hyvä ettet tee itsellesi mitään. Yritä purkaa pahaa oloasi vaikka lähipiirin kanssa. Tai kirjoittamalla tänne.

Käyttäjä marmori kirjoittanut 30.07.2015 klo 12:27

muista että jos tilanne käy liian tiukaksi, aina voi mennä päivystykseen. ammattilaisten velvollisuus on ottaa sut tosissaan ja auttaa. jos kyseinen lääkäri ei sitä tee, ainakin hätätilanteessa jonkun muun on autettava.

Käyttäjä Mailis kirjoittanut 30.07.2015 klo 16:22

Juppakuu

Kuullostaa tosiaan tökeröltä vähätellä toisen sairautta, joka ei aina näy päällepäin. Omat paineensa on hoitohenkilökunnalla, mutta eipä jaksa kiinnostaa.
Käytöstavat olisi kiva juttu hoitohenkilöstölläkin.

Mene vain päivystykseen jos on niin huono olo. Tuskin kukaan on ajatellut että "kyllä minä silloin hain liian paljon apuja".

Ei kannata ajatella itsemurhaa. Monelle on käynyt niin, että kun tilanne on selkiintynyt, niin onkin ollut iloinen että on elossa.

Voimia!

Käyttäjä juppakuu kirjoittanut 30.07.2015 klo 17:24

Kiitokset kaikille vastauksista ne merkkaavat minulle paljon! Ja kiitos hyvistä vinkeistä 🙂👍

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 30.07.2015 klo 22:33

Mullakin on päivittäin itsemurha-ajatuksia, liikaa stressiä elämässä nii ei jaksa. Mut jos haen apua, nii ei mua oteta tosissaan, itelleenkö sitä pitäs tehä jotain,et uskotaan? 🤨