Omat rajat ja rajanveto

Omat rajat ja rajanveto

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 10.08.2015 klo 15:36 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 10.08.2015 klo 15:36

Tämän illan teemana chatissa.
Yleisesti ottamatta kantaa kehenkään henkilökohtaisesti, paitsi itseeeni, ajattelen että ihmiset päästävät itsensä liian helpolla. Laittavat siis rajan liian matalalle ja ovat sitten tyytyväisiä kun sen saavuttavat.

Minä laitan rajani liian korkealle enkä niitä ehkä koskaan saavuta. Mutta elämäni on mielekkäämpään näin kuin, että olisin asettanut rajani jonnekin alas ja sen jo saavuttanut. Ja loppuelämäni olisi pelkkää tylsyyttä.

Käyttäjä kirjoittanut 11.08.2015 klo 06:42

Ihmisten onkin helpompi asettaa rajoja toisille ihmisille kuin itselle. Ja sitten sanoa, että mun raja kulki tässä. Olet ilkeä, et saa tehdä tai sanoa noin, et saa tulla tänne, mielipiteesi on tyhmä tai väärä jne. Loputtomiin laitetaan toiselle ihmisille sääntöjä ja rajoja miten hänen pitää olla ja loukkaannutaan jos toinen ei noudatakaan noita laadittuja rajoja.

Minä itse olen ollut pahin mahdollinen tapaus laatimassa toisille ihmisille rajoja. Kun muutin omaan mökkiini, en sallinut kenenkään tulla meille ilmoittamatta siitä aikaisemmin tai kysymällä luvan saako nyt tulla käymään. Samaan aikaan itse vaikka keskellä yötä menin siskolleni tai adoptiovanhemmilleni, jos pelotti.
Mieheni on elänyt oikeassa rajahelvetissä kanssani.

Mitenkä minusta alkoi tuntumaan, että jauhan tyhjää paskaa ja parempi, että lopetan viestini tähän. Tuli oma raja vastaan ihan yllättäen tässä.