Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Hei, Meillä kaikilla on omat vaikeutemme ja surumme, mutta silti olemme selvinneet niistäkin jollain tasolla ainakin. Iso kiitos meille kaikille siitä. Päivä kerrallaan ! Halusin vain toivottaa Teille kaikille Rauhaisaa ja Valoisaa Joulua, missä sitten oletteleekin !. Yritetään nauttia tästä ” hetkestä ” kukin omalla tavallamme. Ensivuonna sitten taas mahdollisuus…
Eli en mahda kivuilleni mitään. Nyt olen tavallaan luovuttanut. Aion vain kärsiä. Se on nyt tehtäväni. Kärsiä masennuksesta. Rinta-kivuista. Menen päivän kerrallaan ja katson kuinka kauan jaksan. En tee itselleni pahaa, mutta annan olla. En yritä koko ajan pyristellä. Jos kerran on kipuja, niin yritän uppoutua niihin ja katson kuinka…
Tänne voi kirjoittaa pieniä tai suuria ilonaiheita tai hyviä juttuja, joita tänään on tapahtunut. 🙂🌻 Aloitan kertomalla, että oon iloinen, kun mun pizza onnistui! Rahat on vähissä, joten tarvii tehdä ruokaa halvalla. Syön kasvispainotteisesti, vaikka lihaakin välillä. Sen takia koitan koko ajan keksiä innovatiivisia ruokia juureksista, koska ne on halpoja……
Hei kaikki. Olen uusi täällä enkä löytänyt parempaa kohtaa minne kirjoittaa tästä, toivottavasti ette pahastu. Olen tällä hetkellä hajoamispisteessä. En yksinkertaisesti tiedä miten jaksan edes huomiseen. Tarina alkaa siis näin: Tapasin tämän vuoden alussa miehen. Rakastuimme toisiimme heti ja meillä oli hyvä olla yhdessä. Sovimme yhteen loistavasti. Hyväksyin hänet ja…
Alkaa olla aika selvää. Kelpaan tässä maailmassa vain silloin, kun teen jotain toisten hyväksi: maksan laskuja, hoidan raha-asioita, siivoan, korjaan vaatteita tai kuuntelen huolia päivästä toiseen. Sitten kun itse tarvitsisin apua, flunssassa on vähän raskasta hoitaa sairasta päiväkoti-ikäistä ja tehdä samalla muuttosiivousta entisesssä asunnossa, niin vastauksena on, että yritäpä itse…
Kirjoitan täältä rannalla missä syötän päivittäin sorsia ja paria joutsenta. Joku mies tuli autolla huutelee ettei niitä saa syötellä leivillä. Meni sitten keskareiksi, haukkumiseksi ja melkein tappeluksi.lähti sitten pois vaikka melkein rupesi tappelemään. Tässä täytyy ruveta pitämään jotain kättäpidempää aina mukana. Ei saa enää edes lintuja ruokkia rauhassa. Pakoon en…
Ajattelin nostaa keskusteluun joululaulut. Mitä mieltä olet niistä, mikä on lempi- tai kauhulaulusi? Mitä ajatuksia laulut herättää? Pidätkö joululauluista? Aloitan itse, kun kaksi joululaulua on vaivannut tänä vuonna. Toinen on Varpunen jouluaamuna. Mietin sitä, että onko taivaassa niiin ikävää ja köyhää, että pikkuveljen pitää lähteä lentelemään siskon luo siementä hakemaan.…
Te muut ahdistuneisuudesta kärsivät, mitä lääkitystä käytätte ja koetteko että se auttaa? Itselläni käytössä Venlafaxin 75mg, mutta en koe sen juurikaan auttavan. Olenkin tuumiskellut ehkä juttelevani lääkärin kanssa lääkkeen vaihdosta. Lääkäriaikaa joudun kuitenkin varmaan ensin jonottamaan kuukauden tai pari, joten ajattelin sillä välin kysellä teidän kokemuksianne ahdistuksen lääkitsemisestä 🙂
Seurustelin lähes vuoden miehen kanssa johon olin todella ihastunut, varmaan rakastunutkin jossain vaiheessa. Pari suhdetta oli ollut ennen häntäkin, mutta tämä oli sellainen johon hullaannuin ihan täysin ja maalailin kuvia yhteisestä tulevaisuudesta jne. Välillä mieskin puhui asioista joita tulevaisuudessa yhdessä tehtäisiin, jopa yhteenmuutosta joskus puhui. Vietimme paljon aikaa yhdessä luonani.…
Hei. Tavoitanko tätä kautta ketään, jolla olisi kokemuksia hoidotta jäämisestä? Omaa sairauttani hoidettiin kolme vuotta lähinnä mitätöimällä, ja väheksymällä oireita. Tämän vuoden toukokuussa sairaus oli jo johtanut syöpään, iso kirurginen toimenpide on tehty. vointi on korjaantunut jo paljon. Jäljelle on jäänyt katkeruus siitä, että minua ei kuultu. Olen keskustellut sekä…