Elokuvavinkkejä

Elokuvavinkkejä

Käyttäjä Desper aloittanut aikaan 21.03.2016 klo 03:40 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Desper kirjoittanut 21.03.2016 klo 03:40

http://areena.yle.fi/1-2213261
Hyvä, vaikkakin vanhahtava elokuva huonon itsetunnon, kiusaamisen ja alistamisen vuoksi itsetuhoon ajautuvasta naisesta – elokuva, joka on kai ”mitättömän” aiheensa vuoksi lähes vaiettu kuoliaaksi.
(Ung frue forsvunnet / Edith Carlmar, Norja 1953)

Käyttäjä Rina kirjoittanut 21.03.2016 klo 11:45

Hei Desper, katsoin tuon elokuvan. Tunnistin siitä oman elämäni elementtejä..mutta kaikkea ei jaksa /halua purkaa edes anonyyminä. Ja itsehän olen valinnoistani vastuussa. Hyvä tietysti hahmottaa ne asiat, jotka ovat vialla esim. ihmissuhteissa. Oma osuuskin on tunnistettava. Tuossa elokuvassa nainen päätyi ampumaan itsensä, mutta loppu olisi voinut olla myös erilainen? Vai onko meillä vapaata tahtoa ollenkaan? Onko sittenkin pakko päätyä yhteen ainoaan lopputulokseen?

Käyttäjä Desper kirjoittanut 21.03.2016 klo 13:15

Rina kirjoitti 21.3.2016 11:45
---
Tuossa elokuvassa nainen päätyi ampumaan itsensä, mutta loppu olisi voinut olla myös erilainen? Vai onko meillä vapaata tahtoa ollenkaan? Onko sittenkin pakko päätyä yhteen ainoaan lopputulokseen?

Elokuvassahan voi tapahtua mitä vain, mitä käsikirjoittaja ja ohjaaja vain saavat päähänsä. Tämä oli ensimmäinen näkemäni elokuva, jonka pääteemana tuntui olevan tuoda esiin herkän ja haavoittuvan ihmisen näkökulma. Se oli siksi jotenkin lohduttava: on ehkä sittenkin olemassa ihmisiä, jotka ymmärtävät.

Käyttäjä kirjoittanut 21.03.2016 klo 13:47

Huomenna kello 22, LIV tulee Erämaan armoille.
Mun mielestä paras elokuva ikinä.

" Kahdella Oscar-ehdokkuudella huomioitu, tositapahtumiin perustuva seikkailudraama 22-vuotiaasta Christopher McCandlessista (Emile Hirsch), joka päättää jättää yliopistosta valmistuttuaan taakseen loistavan tulevaisuuden, pakkaa reppunsa ja lähtee kiertämään Yhdysvaltoja. "

Tänään kello 21, Hero-kanava, Suljettu saari.

"Huikeassa jännitysdraama joka sijoittuu Bostonin ulkopuolella sijaitsevalle Shutter Islandin vankimielisairaalasaarelle. DiCaprio on liittovaltion sheriffi Teddy Daniels, joka ryhtyy tutkimaan sairaalasta mystisesti kadonneen potilaan tapausta. Pian Daniels alkaa epäillä, että tulenarkoja hoitomenetelmiä soveltaneilla lääkäreillä on jotain salattavaa. Kun hurrikaani katkaisee kaikki yhteydet mantereelle, tilanne käy käsinkosketeltavan tiukaksi. "

Meillä ei näy mikään Hero-kanava mutta olen elokuvan katsonut kaksi kertaa, koska loppu oli niin omituinen, että piti katsoa uudelleen ja sitten vasta pidin sitä hyvänä elokuvana.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 21.03.2016 klo 13:52

Kiitos Desper elokuvavinkistä. Minä vinkkaan Amélien, koska se oli ihastuttava. Tosin en muista mitä siinä tapahtui. Tulikohan se televisiosta vastikään, tai ehkä minulla on se DVD:nä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.03.2016 klo 14:19

etsiikö joku leffavinkkejä? tässä minun brokeback mountain..kannattaa katsoa ajatuksella se, geishan muistelmat, the crow, yön ritari/Batman..Kaikki klassikko Indiana Jones leffat, Die hard leffat, Bruce Willis vaan on uros...Australia oli muistaakseni ihan hyvä

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 21.03.2016 klo 15:15
Käyttäjä Pompula kirjoittanut 21.03.2016 klo 15:29
Käyttäjä Pompula kirjoittanut 21.03.2016 klo 16:08
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 24.03.2016 klo 10:05

Katsoin tuon Desperin avausviestissä suositteleman elokuvan. Se on nyt nähtävillä Areenassa. Olipa erikoinen elokuva! Siis minua yllätti, että noin vanhassa elokuvassa käsiteltiin huumeiden käyttöä. Päähenkilön epävarmuus ja arkuus onnistuttiin esittämään uskottavasti, joten oli kyllä kiinnostava elokuva. Minun on nyt masentuneena ollut vaikea keskittyä pitkän aikaa yhteen asiaan, mutta onneksi Areenasta katsottaessa voi pitää taukoja välillä.

Käyttäjä BabyDoll kirjoittanut 24.03.2016 klo 10:47

Pidin itse kovasti elokuvasta Sucker Punch 🙂

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 24.03.2016 klo 11:17

Minua kosketti todella syvälle elokuva The Shift - The Ambition to meaning. Pistää miettimään mikä elämässä on tärkeää ja miksi kiinnittäydymme turhuuteen. Löytyy juutuubasta.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 24.03.2016 klo 11:55

satoshi kirjoitti 24.3.2016 11:17
Minua kosketti todella syvälle elokuva The Shift - The Ambition to meaning. Pistää miettimään mikä elämässä on tärkeää ja miksi kiinnittäydymme turhuuteen. Löytyy juutuubasta.

Kiitos tästä vinkistä. Elokuva näyttää perustuvan Wayne W. Dyerin ajatuksiin. Olen lukenut muutamia hänen kirjojaan, joten elokuvakin kiinnostaa. Ehkä jaksan pääsiäisen aikana katsoa leffan...

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 24.03.2016 klo 14:35

Mies vailla menneisyyttä http://areena.yle.fi/1-1349131 menee vielä muutaman päivän areenassa. Avatar on tietty aivan ihana leffa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.03.2016 klo 19:07

Intohimon tuulet. Vettä elephanteille. Four feather. Sid ja Nancy Love kills.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.03.2016 klo 22:47

Benny ja joon. Nuori kapinallinen, Grease...voi olla naurettava nuorille, mutta se oli aikoinaan kova juttu.
äsken katselin aivan mahtavan dokumentin teema kanavalta Janis Joplinista. Suosittelen. Doors leffa.