Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Äitini, joka käyttää pyörätuolia, eikä sen takia enää pärjää hissittömässä kerrostalossa, on ollut jo jonkin aikaa laitoshoidossa. Isäni on yksin. Kotihoito käy häntä kaksi kertaa päivässä katsomassa. Ongelma on se että isä soittaa minulle monta kertaa päivässä, milloin minkäkin huolen takia. Tuntuu, että hänen ahdistuksesta tarttuu minuunkin. Tosin minulla on…
Tämä on erotarina Venlasta. Erosimme jo kohta 2 kk sitten, mutta nyt vasta pystyn kirjoittamaan. Kahden kuukauden ajan fyysinen pahoinvointi on estänyt ihan yksinkertaisesti esim. katsomaan näyttöä tai käyttämään koneen näppäimistöä. Olo on ajoittain vieläkin huono, syöminen ei suju, maha on sekaisin, palelen kuin horkassa. Tiedän, että mulla on kohtalontovereita…
Huomenta kaikille! En tiedä enää mitä tehdä,olen niin loppu näiden asioiden kanssa.Olen siis työtön ja asiat tuntuu menevän ihan solmuun.Kesällä 2016 asunnossani oli kosteusongelmia ja remontti oli.Ja minulla on 17 vuotias tytär,nyt kylläkin jo 18 vuotta.Ja meillä on exäni kanssa yhteishuoltajuus.Kesällä 2016 tyttöni ei siis ollut joka toinen viikko mun…
Hei Tiedän, että täällä on keskusteltu asiasta, mutta en löydä yhtään ketjua koka ei olisi ikivanha. Itsellä on sellainen oudohko tilanne, että elämäni on vuosia ollut kuin ko häiriön oppikirjasta – mutta tänään psykiatri ilmoitti, että ’tällä näytöllä ei voida diagnoosia kaksisuuntaisesta tehdä’. Asia jäi tavallaan auki. Odottavat kai, että…
Eropäätös tehtynä ja vaikka itse olen se, joka eroa haluaa, silti tuntuu pahalta ja itkettää. Minkälaisia tuntemuksia muilla eronneilla on ollut? Talo pitäisi saattaa myyntikuntoon, pitäisi alkaa järjestelemään ”uutta elämää” mutta tuntuu niin kamalan vaikealta. Mitä jos sittenkin vielä jatkaisi? Odotanko elämältä liikaa? Olenko kiittämätön kun minulle ei riitä tälläinen…
Ihmiset ovat todella yksilöllisiä. Monesti se mikä toimii toiselle, ei toimikaan toiselle. Tästä syystä jokainen joutuu olemaan oman elämänsä koe-eläin kun mietitään lääkitystä. Itse olen sairastanut noin kymmenen vuotta. Olen syönyt venlafaxiinia jo sen verran. Minulla on lisäksi psykoosilääke. Olen toisaalta lääkemyönteinen ja hoitooni sitoutunut. Toisaalta minua pelottaa se, että…
Huomenta
5Ahdistaa niin hirveesti ja kynnys iso mennä lääkäriin.Työttömänä ollut jo pari kuukautta ja nyt tuntuu ettei jaksa enää mitään.Tyttäreni käy huutamassa kun ei ole mulla rahaa sen menoihin,se ei tajua asiaa millään.Nyt olen alkanut itkemään iltaisin,päänsärkyjä on ja kokoajan murehdin tulevaisuuttani millä maksan kaikki.Ja häpeän kovasti tätä tilannettani,tuntuu ettei kehtaa…
Täällä yksi uusiutuvan masennuksen kanssa kamppaileva, löytyykö kohtalotovereita? Kiinnostaisi tietää, miten olette tämän kanssa pärjänneet? Onko joku jolla masennus uusii aika ajoin ja on sinut asian kanssa? Tai onko joku joka olisi tästä parantunut? Mitkä asiat ovat auttaneet? Miten selviätte työelämässä vai selviättekö? Mulla oli ensimmäinen masennus melkein kymmenen vuotta…
Oon ihan uusi täällä joten oon vähän ”pihalla” vielä miten tämä toimii mutta kokeillaan.. En tiedä kenelle puhua tai avautua, onko ylipäätään ketään enää joka jaksaa kuunnella ja tukea, onko kaikki kyllästynyt muhun ja mun negatiivisiin juttuihin. Masennus diagnosoitiin jo 10-vuotta sitten ja tuntuu että yli en oo pääsemässä, lääkkeet…
Mulle on kehittynyt ajan saatossa kunnon ahdistus. Kohdistuu lähinnä uuteen työpaikkaani. Kirjoitin jo aiemmin, että pelkään ajaa moottoritiellä ja viime perjantaina jouduin tilanteeseen, jossa olin joutua ajamaan. onneksi ihana työkaveri tuli ja pelasti ja koska saan tukea työkavereilta tässä asiassa, muistan aina heitä vastavuoroisesti esim. venytän työvuoroa yms….Aloitan pian rohkeasti…