Vaikea vaikea tilanne :(

Vaikea vaikea tilanne :(

Käyttäjä S0ulj4h aloittanut aikaan 09.02.2017 klo 22:42 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä S0ulj4h kirjoittanut 09.02.2017 klo 22:42

Kaikessa lyhykäisyydessään,
Tässä tilanteeni:

Olen 29-vuotias mies(kesäkuussa 30), kahden lapsen isä, ja avopuoliso.

Noniin, en oikeasti tiedä, mistä edes aloittaa, tai mistä kirjoittaa. Ongelmia on niin paljon, että menen niiden kanssa aivan sekaisin…

Mutta,
Kaikki alkoi oikeastaan siitä, kun esikoinen syntyi. Elokuu 2013.
Koin, että vapaa-aikani riistettiin minulta tämän jälkeen. Ei enää ollut aikaa nähdä kavereita / tuttuja / edes sukulaisia.

Olen ammatiltani Taksinkuljettaja, ollut tänä vuonna jo 10-vuotta.
Työni vie paljon aikaa, todella paljon aikaa (keskimäärin 300h/kk)

Koska työni takia olen miltei joka kuussa kolme neljästä viikonlopusta työssä kiinni, + toki kaikki arkipäivät, niin on sanomattakin selvää, että vapaa-aikani on rajallista. Ja tätä rajallista aikaa pitäisi sitten jakaa taas perheen, – oman ajan, – sekä kavereiden kesken.

Puolisoni ei tunnu millään ymmärtävän, että mä oikeasti tarvitsen kavereiden kanssa oloa, ja ajan viettoa, siitäkin huolimatta, vaikka olen töissä paljon.

No kavereiden kanssa menee aina rahaa, kun harrastuksena on autopiirit ja klubeilla käynti.

Tämän takia paljon töitä, jotta saisi kustannettua perheen ruoat, laskut ja ne omat kuukausittaiset lainanlyhennykset.
Sen päälle pitäisi sitten jäädä vielä kuukaudeksi omaa rahaa, koska minä en halua tuntea olevani ’köyhä’ tai etten pystyisi ostamaan sitä, mitä milloin satunkin haluamaan.

Tämä taas juontaa juurensa köyhään avioeroperheeseen, kun jäimme isälle nuoremman veljeni kanssa, kun äiti Läks uuden miehen matkaan.
Rahaa ei ollut mihinkään.
Olimme todella köyhiä.

Joskus 2011 kun muutin omaan kämppään, päätin, että minä en köyhää päivää näe (Yea right…)

No, nyt olen samassa tilassa kuin isäni silloin -92,
On perhe, ja velkaa, ei rahaa, ja lainaa aivan jäätävän paljon, koska olen yrittänyt pitää imagoa yllä, että rahaa on!

Nyt hävettää myöntää, itselle, ja varsinkin puolisolle, että olen sitä mieltä, että minun on saatava olla enemmän kavereiden kanssa, silloin kun minulla on vapaata, jotta ohjaan rahankäyttöni fiksummin, eikä ole kokoajan tarve täyttää sitä ”aukkoa”
Syytämällä rahaa esimerkiksi Pelikoneisiin.

Ja kyllä, pelaan työaikana tolpalla ollessa pelikoneita, koska se on minun ”vapaa-aikaani” koska enhän kuitenkaan saa rahaa siltä ajalta, kun olen paikoillani tolpalla.

No, siinä nyt osa (ei sittenkään niin lyhyesti.. 😟)

Kiitos, jos/kun jaksoit lukea tämän jokseenkin sekavan tekstin loppuun asti 🙂
Koittakaa ymmärtää 🌻🙂🌻

Käyttäjä Warum kirjoittanut 10.02.2017 klo 22:55

Tere,

Se on haastavaa tuo lapsiperheen arki ja veikkaan että tuolla työmäärällä mitä teet, avopuolisosi vastaa aika lailla lastenhoidosta yms. Ihan suositan, että valittamisen sijaan alat jeesaa sitä avopuolisoa kodin hoitamisessa vaikkapa siivoamalla kämpän ja hoitamalla lapsia tai tekemällä safkaa. On helpompaa pyytää itelleen vapaa-aikaa, jos on suonut sitä toiselle. Se että pienten lasten äidillä on joskus sitä omaa aikaa vaikkapa kampaajalla käynnin muodossa tai hieronnassa yms. takaa useimmiten sen, että se pienten lasten isäkin saa sitä omaa aikaa.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 11.02.2017 klo 15:18

Lapset on pieniä vaan lyhyen aikaa. He tarttee huomiota ja läsnäoloa enemmän ku niitä asioita, mitä rahalla voi ostaa. ☺️❤️ Voimia sulle, kun etsit ratkaisua tilanteeseen.

Käyttäjä Warum kirjoittanut 14.02.2017 klo 12:54

Taisin kirjoittaa turhan jyrkästi S0ulj4h, pahoittelut siitä.