Sukupuoli

Sukupuoli

Käyttäjä zeny aloittanut aikaan 26.02.2017 klo 17:09 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä zeny kirjoittanut 26.02.2017 klo 17:09

Jotenkin se että sä aina tunnut löytäväsi itsesi ja oot viimein tyytyväinen jollain tasolla itseesi, kunnes tulee uusia sivuja ja rupeat uudestaan miettimään itseäsi. Kaapista tulon jälkeen vuonna 2008 tunnistin itseni lesboksi, koska tykkäsin tytöistä niin se oli se millä osasin itseäni kutsua silloin. Sitten meni aikaa ja rupesin miettimään itseäni uudemman kerran, en kokenut olevani nainen enkä mies. Eli kun oikeita termejä yritän käyttää, olen kokenut olevani androgyyni. En ole kokenut olevani kumpaakaan sukupuolta. Ja tuo tunne kun ”tajusit” asian tuossa muutama vuosi sitten, hämmentävää jännittävää ja pelottavaa. Se asenne ”miten muut ottaa sen”. Tämän kanssa olen pystynyt elämään taas hetken aikaan kunnes olen miettinyt uudestaan itseäni mikä olen ja kuka olen.
Tykkään edelleen tytöistä, mutta kroppa ei vastaa sitä mitä haluaisin. Sen koen epämukavaksi alueeksi ja en pidä itsestäni täysin. Viime aikoina on pyörinyt yhä enemmän mitä jos muutan jotenkin tätä tai korjaan tai viilaan tai parannan. Tuntuu että olen vajaa ja väärillä osilla varustettuna. Hirveästi en ole tästä uskaltanut puhua, koska liikaa on mielipiteillä väliä ja sillä mitä muut ajattelee. Se jatkuva todistelu tavallaan ”sinusta juuri tuollaisenaan” on hemmetin syvältä! Ne tavat millä pystyn tuomaan ”itseäni esille” on vaatteet ja tyyli muutenkin. Ne on ne mihin rahkeet tällä hetkellä riittää. Tämä on yksi asia mikä ressaa todella paljon ja hämmentää samaan aikaan tosi paljon. Se mitä kaikki toivoo olis, että kumppani kaverit ystävät perhe työkaverit ja kaikki hyväksyis sut, on vaan välillä vaikea uskoa siihen koska epävarmuus itseesi iskee välillä ja kovaa. En ole viitsinyt ottaa tälle mitään ”kutsumanimeä” koska en oikeestaan edes tiedä mikä olisi ”oikea”. Kuljen tällä perus minällä eteenpäin.
Nää on näitä mitä mietin yöllä, että mitä mulle tapahtuu tai on tapahtumassa, onko se väärin vai oikein. Saanko mä olla just näin vai meenkö massan mukana. Puolustanko itseäni vai antaudunko koska niin muutkin paineen alla. Tää on tätä jatkuvaa pohdintaa ja mitä uskaltaa sanoa ilman leimaa. Jotkut uskoo että nää on muoti-ilmiöitä, mulle ei. Jotenkin nää jutut on päässy myös pahasti alitajuntaan ja painajaisia missä mua leimataan että olet lesbo etkä voi edes ajatella ”toisin”.
Siitä olkaa hyvät! Syvällistä sunnuntaita 🙂🙂

Käyttäjä Craven Redhead kirjoittanut 26.02.2017 klo 22:19

Hei zeny! Mun mielestä ehdottomasti kannattaa olla oma itsensä eikä vaan massan mielipiteen vuoksi esittää sellaista mikä on joidenkin mielipiteen mukaan "normaalia". Esittäminen on pitemmän päälle uuvuttavaa ja usein turhaa, ne jotka ei sinua hyväksy eivät ole tuntemisen arvoisia eikä heidän mielipiteilleen kannata antaa mitään arvoa. Minun paras ja pitkäaikaisin ystäväni tuli vähän aikaa sitten "kaapista ulos" androgyyninä ja suurinosa hänen lähipiiristään on ottanut uutiset lähinnä siltä kannalta että se oli täysin odotettavissa ja hyväksyi asian suurinpiirtein olkia kohauttamalla.
Eikä sitä välttämättä tarvitse itseään lokeroida liian tarkasti, on vaan sellainen kuin on ilman mitään nimityksiä asialle, itse en esim. tunne olevani hetero, mutta en ole sen kummemmin lähtenyt pohtimaan että mikähän nimitys minuun nyt pätisi, olen vain minä, ei sitä tarvitse luokitella. Kunhan on sinut itsensä kanssa, ei kannata stressata itseään liiallisella ajattelulla 😀 tsemppiä eteenpäin!

Käyttäjä Joie kirjoittanut 27.02.2017 klo 12:08

Craven Redhead kirjoitti 26.2.2017 22:19
Eikä sitä välttämättä tarvitse itseään lokeroida liian tarkasti, on vaan sellainen kuin on ilman mitään nimityksiä asialle, itse en esim. tunne olevani hetero, mutta en ole sen kummemmin lähtenyt pohtimaan että mikähän nimitys minuun nyt pätisi, olen vain minä, ei sitä tarvitse luokitella. Kunhan on sinut itsensä kanssa, ei kannata stressata itseään liiallisella ajattelulla 😀 tsemppiä eteenpäin!

Tämä on minusta hyvin sanottu. 🙂👍 Kyllä kai ihmisen luonne ja persoonallisuuskin muotoutuu hiljalleen koko elämän ajan, ja niin varmasti sukupuoli-identiteettikin. Tarviiko itsensä saada ahdettua just johonkin loossiin? Tai pitääks vertailla toisiin? Ihmisiä on tosi monenlaisia ja on monta tapaa olla nainen ja olla mies... ja kaikissa ihmisissä on maskuliinisia ja feminiinisiä piirteitä. Rauhaa sulle pohdintoihisi! 🙂