Aikuisen elämää

1 päivä sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4611
Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI ry:n kriisiauttaminen) aloittanut aikaan 03.05.2017 klo 12:16 kohteessa Aikuisen elämää

Hei ja tiedoksi, Diabetesliitto käynnistää Diabetes Chatin Tukinetissä toukokuussa 2017. Chatin tarkoitus on tuoda yhteen eri-ikäisiä ja eri elämäntilanteissa olevia diabeetikoita ja heidän läheisiään. Verkossa voimme jakaa kokemuksia sekä antaa ja saada vertaistukea reaaliajassa olinpaikasta riippumatta. Tervetuloa mukaan juttelemaan! Kevään 2017 teemat ja ajankohdat: Ke 10.5. klo 18.00-19.30 Teema: Ethän…

Käyttäjä Piakristiina aloittanut aikaan 11.09.2017 klo 15:49 kohteessa Aikuisen elämää

Töissä sattui ikävä tapaus. Eräs asiakas ei supstunut nousemaan sängystä ylös vaikka oli ulosteet alla. Meitä kävi tosi monta hoitajaa eikä kukaan onnistunut. Asiakas kieltäytyi kaikesta avusta. Aikaa kului ja paikalla kävi myös ambulanssi, mutta eivät saaneet mukaan. Sairaanhoitajakin kävi. Viimein mummo nostettiin väkisin ylös ja laitettiin ambulanssiin. Pian hän…

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 20.08.2017 klo 16:39 kohteessa Aikuisen elämää

Moi. Tein tälle oman ketjun, koska luulen koskettavan monia. Minua ainakin pelottaa😭 Haluaisin kysyä teiltä, ( ei saa käsittää väärin) että miksi mediassa ei ole yhtään uutisia suomalaisista auttajista ( jos suomalaista voi mitenkään määritellä)? Heitä oli puolet joidenkin lausuntojen mukaan. Miksi heitä ei ” nosteta sankareiksi”. Itse sain nediasta…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 15.09.2017 klo 10:41 kohteessa Aikuisen elämää

Pelottaa aivan hemmetisti. Tuntuu että taivas putoaa ja tuntuu että elämä on yhtä kaaosta. Pelkään kulkea kaupungilla ja vielä nyt enemmän kun muistaa mitä Turussa tapahtu. En enää hallitse tätä olotilaa. Rintaan sattuu ja ahdistaa. Helvetti on pään sisällä. Pelkään sosiaalisia tilanteita. Olen ihan liian herkkä. ☹️

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 10.09.2017 klo 21:47 kohteessa Aikuisen elämää

Kun ajattelen lapsuutta, mieleen tulee pullan tuoksu, aamulla katsotut muumit, hippa naapurien lapsien kanssa. Ensimmäisen koulupäivän odotus. Se jännitys ja odotus sai hien pintaan ja yhä kovemmin pitämään vanhemman hihasta kiinni. Vuosien kuluessa tavat ja ajat muuttui, ala – aste jäi taakse ja moni asia piti aloittaa uudelleen. WTC- tornit…

Käyttäjä jiipik78 aloittanut aikaan 12.09.2017 klo 07:33 kohteessa Aikuisen elämää

On tämä erikoista. On jo pitkän aikaa ollut ahdistukseen liittyvää kuolemantoivetta ja itsemurha-ajatuksia. Ahdistusta tulee ihan oikeista elämän asioista, päihdeongelma, syyllisyys yksinäisyys, työasioista kehitetty stressi, talousvaikeudet, sukulaisiin liittyvä stressi jne. jne. Ahdistus pakottaa itsemurha-ajatukset päähän, mutta kun se vähän hellittää, niin mitä tapahtuu? Ne ajatukset olivatkin ilmeisesti jonkinlainen ”tuki ja…

Käyttäjä pelokasnuori aloittanut aikaan 11.09.2017 klo 22:34 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Teen tästä uuden keskustelun eri tavalla kun edellinen ei laillinen ja näin. Mutta se mistä kirjoitin, on mun suuri pelko. Pelkään yksin jäämistä. Luen aiheesta eri keskusteluja ja varsinkin Demi.fi tytöt kehuu aiheesta mistä kirjoitin tuohon ( onko toivoa ketjuun). Tuntuu että mulla ei ole mitään mahdollisuuksia saada tyttöystävä…

Käyttäjä Kuuratar aloittanut aikaan 31.08.2017 klo 11:42 kohteessa Aikuisen elämää

Alan olla aika epätoivoinen, olisi ihana kuulla josko täällä on samankaltaisten ongelmien kanssa kamppailevia! Tiivistettynä elämänhallintani tuntuu kadonneen täysin, pidempi selostus seuraa alla… Olen kamppaillut jo pitkään masennuksen ja sosiaalisiin tilanteisiin liittyvän pelon / ahdistuksen kanssa. Pari vuotta sitten sain hoitoakin, mutta se jäi, kun en enää omaa tyhmyyttäni raahautunut…

Käyttäjä pelokasnuori aloittanut aikaan 06.09.2017 klo 21:56 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Päätin tulla tänne kirjoittamaan yhdestä tosi arasta ja vaikeasta aiheesta, koska muualla en pysty puhumaan siitä ( koulussa ja kotona). Olen juuri aloittanut 5 luokan. Olen siis nuori poika ja todella yksinäinen. Erityisesti kaipaisin naispuolisia ystäviä. Haaveilen perheestä ja vaimosta sitten kun joskus olen aikuinen. Sitten siihen mun pelkoon.…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 11.08.2017 klo 19:00 kohteessa Aikuisen elämää

Paskaa Synnyin Tampereen keskus-sairaalassa. En muista siitä mitään. Ehkä hyvä niin. Asuimme Tampereella muutaman vuoden kunnes muutimme Jyväskylään. Olin herkkä lapsi. En uskaltanut haistattaa vittuja kenellekkään. Nyt haluaisin haistattaa vitut koko maailmalle ja elämälle. Minkä takia pitää ylipäätään syntyä, kun elämä on toistuvaa kärsimystä. Eikä mitään Jumalaa ole. Papin virka…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: