Masennus ja masennuslääkkeet

Masennus ja masennuslääkkeet

Käyttäjä Miksiminä aloittanut aikaan 22.09.2017 klo 10:29 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Miksiminä kirjoittanut 22.09.2017 klo 10:29

Hei! Minulla todettiin keskivaikea masennus ja sain 2 eri lääkettä tähän masennukseen.. En ole vielä uskaltanut aloittaa niitä syömään koska olen jotenkin skeptinen lääkkeisiin ja ajattelin kysellä miten muilla on sopinut lääkkeet ja onko ne todella autttanut?

Käyttäjä Mummikka kirjoittanut 22.09.2017 klo 12:48

Hei Miksiminä.

Sen, sopiiko joku lääke/lääkkeet sinulle saat selville vain itse kokeilemalla. Joku saa avun jostain lääkkeestä, joku taas ei, jollekkin tulee kamalia sivuoreita ja jollekkin toimii hienosti. Näissä ei voi yleistää, että sama lääke toimisi samalla lailla kaikilla käyttäjillä. Kokeile ja kuullostele tuntojasi niin tiedät onko sulle apua niistä. Tsemppiä 🙂👍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.09.2017 klo 15:02

Miksiminä, mulla on jotkut lääkkeet auttaneet. Se, mikä toimii, selviää vain kokeilemalla. Mun kohdalla lääkkeiden tehon on huomannut selvimmin silloin, kun ne on lopetettu. Vointi on huonontunut radikaalista.

Käyttäjä Miksiminä kirjoittanut 05.10.2017 klo 07:55

Reilu 2 viikkoa kulunut ja en juuri ole huomannut mitään eroa lääkkeistä että väsyttää, pääkipua ja huonoa oloa. Risperdal lääke oli jonkun aikaa ja se vaihdettiin nyt ketipinoriin. Olen lukenut nyt tästä ketipinorista että voi lihottaa ja on muutenkin 20kg elopainoa että saa nähä lihotaanko tässä sitte lisää ja ei mitään vaikutusta.. Sepram 20mg nimistä masennuslääkettä nyt syönyt ja ei ole olo muuksi muuttunut vielä ainakaan.

Käyttäjä Tagigo kirjoittanut 05.10.2017 klo 14:51

Hei!

Komppaan edeltäviä: se, toimiiko ja sopiiko jokin lääke on yksilöllistä. Toisille auttaa jo heti ensimmäinen lääke, toiset kokeilevat useita ennen kuin oikea lääke/lääkekombo löytyy. Itse olen nyt vakavaan masennukseen vuoden aikana kokeillut Venlafaxia ja Cipraleksia, ja tällä hetkellä syön Duloxetinea, Mirtazapinia, Levozinia ja tarvittavana menee Tenox ja Opamox. Itse en ole kokenut lääkkeistä apua muuta kuin nukkumisvaikeuksiin ja hieman ahdistusta hellittämään. Oikean lääkkeen etsiminen siis jatkuu.. Se on turhauttavaa, mutta kyllä se joskus jokaiselle löytyy. Ei muuta kuin kauheasti tsemppiä!🌻🙂🌻

Käyttäjä Iolana kirjoittanut 06.10.2017 klo 07:55

Hei,
tämä on vain minun kohdallani, mutta itseäni väsytti aikoinaan aivan mielettömästi, sitten luin lääkkeistäni tarkemmin... Ketipinori aiheutti itselläni erittäin paljon väsymystä, kun lopetin sen... en kertonut asiasta lääkärille (ei tykännyt kuulemasta) niin ei väsyttänyt enää töiden jälkeen niin paljoa mitä ketipinorin aikana.
Toisen lääkkeen kanssa oli paremmin.

Minusta ne lääkkeet auttavat siihen pahimpaan, ettei mene sen kuilun yli vaan pysytään sen kuilun paremmalla puolen, tasaannutaan ja sitten ruvetaan elpymään, parempaan päin ajan kanssa.

Se vie aikansa että löytää itselleen sopivat lääkkeet.

Käyttäjä pauliina74 kirjoittanut 06.10.2017 klo 14:16

mul vasta 9deksäs masislääke anto jonkinmoisen vasteen masennukseen ja auttaa nukahtamiseenkin,. valdoxan.