Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olen onnellinen, että löysin tämän…voin purkaa pahaa oloani edes kirjoittamalla. On lohduttavaa, että muillakin on ongelmia, kait sen jotenkin tietää mutta kun rypee omassa tuskassaan, ei sitä usko. Olen aina ollut tosi vahva, siis henkisesti. Itsenäinen nainen, pärjäävä. Näinä 12 vuotena kaikki on rapissut kuorina maahan.Minulla on kolme lasta ja…
Olen juurin toipunut masennuksesta, tällä kertaa masennus kesti noin vuoden josta puolivuotta lääkitys. Lopetin itse lääkityksen vähän kerrallaan n. kuukauden ajalla. Koin turhiksi terapiakäynnit. Kenenkään ei tarvitse ottaa esimerkkiä, minulle se vaan ei sopinut, ei. Tuona aikana puolestani rukoiltiin ja tiedän entuudestakin että se on paras lääke. Tänään juuri tapahtui…
Onpa kiva, että löysin tänne, täällä on juuri sellaista asiallista keskustelua, mitä toivoinkin🙂 Siis kerronpa hieman itsestäni: Minulla on pitkä avioliitto takana (kaksi aikuista lasta), nuorena ensimmäisen ihastuksen kanssa kuljettiin yli 30 vuotta. Suhteemme oli erittäin vaikea jo seurusteluvaiheessa (jatkuvaa uhkailua, henkistä sekä fyysistä väkivaltaa miehen puolelta), tajusin vasta eromme…
Hei, Olen täällä kirjoitellutkin muutamille vastauksia ja nyt rohkenen kysäistä itselleni hiukan tukea. Olen siis eronnut vuosia sitten,eron jälkeen sain kokea henkistä väkivaltaa muutamia vuosia. Kävin läpi asioita joita en voinut kuvitellakkaan elämääni. Olen myös sairastanut vakavasti useita kertoja elämäni aikana,kohdannut kuolemaa kasvotusten. Seurusteluyrityksiä tuli eron jälkeen,kai epätoivoisesti hain lohtua…
Olemme mieheni kanssa olleet noi 6 vuotta yhdessä ja meillä on kaksi lasta. Viime viikolla mieheni ilmoitti että on jo kaksi kuukautta miettinyt että mikä meitä pitää yhdessä, olemmeko me vain lapsien takia yhdessä. Häneltä on kuulema viimeisen kahden kuukauden aikana kuollut tunteet sekä rakkaus minua kohtaan ja hulluinta tässä…
Saman asian kanssa painioita on varmaan muitakin, joten apua kaivataan. Olen jollain tavalla umpikujassa oman parisuhteeni kanssa. Olemme olleet yhdessä mieheni kanssa kohta 12 vuotta. Meillä on 3-vuotias lapsi ja 3 kk vauva. Molemmat lapset olemme halunneet aidosti. Jälkimmäisen lapsen syntymisen jälkeen ongelmat alkoivat. Mies ei ole viihtynyt kotona. Tekee…
Kun menin naimisiin ajattelin että tulen olemaan onnellinen mieheni ja lapsemme kanssa, mutta toisen lapsen syntyessä mieheni muuttui ihan täysin. Juo viikolla ja vielä enemmän viikonloppuisin. Mieheni on monesti lupaillut parannusta mutta en ole uskonut että hän todella haluaa sitä kun kuitenkin aina yhä uudestaan ratkeaa ostamaan olutta. Tänään meidän…
olen nyt siinä v.mäisessä tilanteessa missä en toivoisi kenenkään olevan,kirjoitin aiemmin miehestäni ja ystävästäni,ystäväni vakuuttelee syyttömyyttään,mieheni taas sitä ettei ”mitään pahempaa ole tapahtunut”,minusta on jo pettämistä,jos mieheni on yrittänyt suudella ystävääni,eikä ole sitä seuraavana päivänä katunut,lähetellyt tekstiviestejä,missä hän ilmoittanut haluavansa kaverini,ovat myös miettineet miten näin on käynyt…en tiedä,johtuuko kaikki nyt…
masennus…onko masennusta olemassa vai onko se vain ihmisten keksintö että saa puolustella oloaan?
12hei. kun kuulin että jollain on masennus ajattelin ”höpö höpö,ei masennusta ole olemassa ihmiset vain puolustelee sillä sanalla itseään ja sillä kerää sääliä” masennus on vain keksintö jolla voidaan puolustella sitä kun syödään pillereitä,ollaan laiska, yms.. näinkö se menee? noin minä ajattelin,ajattelin noin vielä vuosi sitten. olen kahden pienen lapsen…
Ulkopuolisen silmin elämäni on täydellistä. Olen juuri mennyt kihloihin,minulla on hyvä mies, kaunis koti, suunnittelen häitä ja valmistun piakkoin. Elän kuulemma elämäni parasta aikaa.. Totuus on kuitenkin toinen. Olen mennyt kihloihin, se on totta ja olen siitä iloinen, kotini on kaaoksen partaalla sillä siivous on minun vastuulani, suunnittelen häitä ja…