Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Hei. Tämä maailma on julma sellaisia kohtaan jotka todella yrittävät asioiten eteen.. Olen masentunut ainaisesta takapakista ja siitä että ihmis suhteet menee mehtään, valinnat väärät ja elämä hukassa.(Väki valtaa henkisesti ja fyysiseti) On vaikeeta uskoa itseensä kun aina moititaan ja mollataan. Edellinen mies ystävä osasi sen. Nyt on usko jo…
Löysimme toisemme netistä, rakkaus oli vahvaa ja seksiä riitti joka päivälle,jopa useamman kerrankin päivässä ja elämä oli ihanaa. Muutimme yhteen melko pian tapaamisesta. Kaikki meni 5 vuotta kohtalaisesti. 6-7.vuosi oli helvettiä, minun (diagnosoitu) masennus ja paniikkihäiriöön sairastuminen kaatoi kaiken. Seksi loppui, raivokohtaukseni yleistyivät, mikään ei kiinnostanut, tukea häneltä ei herunut,ehkä…
Hei kaikille! Halusin purkaa sydäntäni täällä kun tuntuu ettei se missään muualla onnistuisikaan.. Olen 27v. puoli vuotta sitten eronnut nuori nainen, elin/asuin n. 2 vuotta narsistisen, väkivaltaisen miehen kanssa. Tuo kaikki piti sisällään niin kauheita tapahtumia, etten välttämättä pysty niitä kaikkia tässä kertaamaan. Suhteessa oli kuitenkin niin erittäin alistavaa, hallitsevaa,…
Voiko siitä ”korjaantua” , onko täällä kellään omakohtaisia kokemuksia, siis tarkoitan niin omakohtaisia, että olisi itse ”korjaantunut”. Ei tätä edes voi käsittää muut ku saman kokeneet, minkä HELVETIN mä olen tehny läheisilleni mutta samalla mun oma elämä on niin sietämätöntä ettei sitä pysty rehellisesti kohtaamaan eikä ole ”taitoa” elää. Vastatkaa…
Oisko teillä vinkkejä, miten voisin kertoa poikaystävälleni, että olen vähän huolissaan hänestä? Sikäli tilanne on kinkkinen, että me vasta seurustellaan, eikä asuta yhdessä, joten tietyssä mielessä minulla ei ole oikeutta turhista hänelle nalkuttaa, hän elää omaa elämäänsä. Mutta tilanne on tämä: Hän on työtön tällä hetkellä, vaikka puuhasteleekin kaikenlaista järkevää,…
Joka kerta käy se sama homma. Tapaan miehen, aletaan tutustumaan, ehkä jopa seurustelemaan, mutta kuukauden päästä juttu onkin ohi kun mies yhtäkkiä lakkaa puhumasta/pitämästä minkään näköistä yhteyttä. Alkaa musertamaan tämmönen aika kovasti ja ehkä siksi, että olen niin helposti ihastuva sekä herkkä persoona. Kerkeän ihastumaan tähän toiseen niin lujasti, että…
Minulla on alle 2-vuotias tytär ja toinen vauva tulossa ensi vuoden puolella. Mieheni, siis lasteni isä on kärsinyt alkoholiongelmasta jo vuosia ja nyt en vain enää jaksa. Olen ihan täynnä kaikkea mitä se tuo tullessaan ja kadun sitä hetkeä, kun päätin jäädä vaikka arvasin että tässä käy näin. Olen pyytänyt…
Olen myöskin koulukiusattu aikoinani ja saanut myös elämäni varrella ”takkiin” monilta vääriltä ihmisiltä. On pitänyt opetella olemaan vähemmän arka, ottamaan yhteyttä helpommin, puhelimitse, sähköpostilla, pitämään vähänkin tärkeiltä vaikuttaviin ihmisiin. Niistä on löytynyt ajan myötä yksi ainoa helmi, jolle voin kertoa kaikki asiat mitkä mieltä painavat. Muista että jos jonkun kanssa…
Olen juuri siinä tilassa, että olen tajunnut lähtemisen olevan ainoa vaihtoehto itseni, kaksivuotiaan ja vielä syntymättömän lapsen pelastamiseksi. Olen rahaton, minulla ei ole ketään, koska tunnetusti alkoholistin vaimo polttaa sillat takanaan lähtemällä sille tielle, että peitellään ja puolustellaan kaikille miehen juomista, ja sitten ei ole ketään enää, joka oikeasti tukisi…
tämä on ihan oikea osoite, kun ei välttämättä mistään muualta saa minkäänlaista tukea. Joskus se helpottaa kun saa purkaa tuntojaan kirjoittamalla, jotkut henk. koht. terapiat perustuu myös siihen, että kun ”asiakas” purkaa tuntojaan ääneen, niin hän itse lopulta löytää parhaan ratkaisun lukkoihinsa. Joskus oma paha olo on niin paha, ettei…