Loukussa?

Loukussa?

Käyttäjä sitova aloittanut aikaan 07.09.2008 klo 21:06 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä sitova kirjoittanut 07.09.2008 klo 21:06

Oli pakko kirjoittaa tänne, sillä on jotenkin vain purettava omia tuntemuksiaan ihan yksin ja saada palautetta ulkopuolisilta.

Jo jonkin aikaa mua on ahistanut kaikki asiat: rahatilanne, työtilanne, parisuhde.
Tuntuu, että olen koko ajan menossa alaspäin ja etten enää hallitse tilannetta. Oltiin tyttöystävän kanssa perjantaina viihteellä ja sitten mustasukkaisuuspuuskassa lähdin kotiin vihaisena. Naisystäväni tuli kyllä aamuyöstä luokseni kuitenkin.

Suutuin hänelle, kun hän oli meidän molemman tuntemamme miehen sylissä kasvot vastakkain ja se satutti todella paljon. Hetken aikaa sitten menimme kihloihin ja nyt en tiedä miten saan taas ajatukseni kohdalleen.

Tiedän että nämä kaikki johtuvat huonosta itsetunnosta, mutta en enää kertakaikkiaan tiedä milloin saan olla mustasukkainen ja milloin en?!?!?!

Ahdistaa. Tuntuu, että tyttöystäväni käyttää minua vain hyväkseen. Ja toisaalta tuntuu että minä käytän häntä hyväkseni. Sisimmässäni tuntuu vain pala, iso suuri ahdistus mahassa. Ja en enää oikein tiedä mistään mitään.

Auttakaa joku, kertokaa että miten saan tilanteen näyttämään taas paremmalta? Mitä voin tehdä asioille, siis kaikille asioille, kun tuntuu että voimat on ihan lopussa…

Mustasukkaisuus satuttaa ja se että meihin molempiin sattuu.

Olenkohan hullu tai narsisti? ☹️

Käyttäjä helemi kirjoittanut 09.09.2008 klo 07:45

Eipä se tyttöystäväkään paljoa ajattele.
Minnoon vanaha akka, ja minun mielestä kihloissa oleva tai edes seurusteleva nainen, ei noin käyttäydy, mutta minun mielipiteethän onkin viime vuostuhannelta ja nyt eletään nykyaikaa, nykyaikasesti.

Käyttäjä uusiovaimo kirjoittanut 09.09.2008 klo 09:15

Ymmärrän kyllä reaktiosi, kyllä se tuppaa keittämään yli, kun toinen käyttäytyy tuolla tavalla. Aika tyhmä juttu siltä mieheltäkin.
Jotenkin tuntuu, että sinulle on haluttu osoittaa kaapin paikka, se ei ole reilun parisuhteen merkki. Voi mennä kännin tiliinkin (?), mutta osoittaa silti kyllä jotain morsiamesi luonteesta.
Mustasukkaisuus on kalvava tunne, mutta joskus se on oikeutettua. Ei mitä tahansa pidä sallia ellei ole sovittu, että kumpikin on vapaa tekemään mitä hyvänsä. Toisaalta silloin parisuhteelta puuttuu pohja kokonaan.
Puhuminen on ihmisten ainoa keino selvittää asiat. Nyt siis vain kissa pöydälle, asiaa ei saa lakaista maton alle. Jos ette pysty puhumaan riidattomasti, pitää puhua kolmannen osapuolen läsnäollessa ja tuella. Siis parisuhdeterapiaan vain, mikäli molemmat osapuolet ovat sitä mieltä, että tämä suhde kannattaa pelastaa.