Elämä voittaa…ehkä

Elämä voittaa...ehkä

Käyttäjä ninnuska aloittanut aikaan 02.05.2008 klo 01:45 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä ninnuska kirjoittanut 02.05.2008 klo 01:45

Kirjoittelin tänne reilu vuos sitten kun tuli aivan yllättäen ero eteen ja maailma romahti täysin ja minä sen mukana. Mieheni ilmoitti kaksi päivää ennen joulua ja meidän poikamme 2 vuotis synttäreitä että ei enää halua olla kanssani. Muutti äidillensä ja ei mennyt kun viikko niin olin muuttanut lasten kanssa uuteen asuntoon. Kävin terapiassa ja söin masennuslääkkeitä ja rauhottavia että olisin edes vähän saanut nukuttua. Näin jälkeenpäin kun katson taaksepäin niin en edes tunnista itseäni. En pystynyt koskaan kuvittelemaan että voisin romahtaa niin täysin. Olin aina vähän jopa halveksinut ihmisiä jotka kärsivät masennuksesta koska minusta se oli vain itsestään kiinni ottaa itseään niskasta ja tehdä elämälleen jotain. Sen olen perinnyt äidiltäni sillä hän sanoi minulle että etkö voisi jo lopettaa ton itkemisen onhan tässä jo mennyt kuukausi. On kamalaa kun ei tiedä mistä ottaa voimia nousta aamulla sängystä, tehdä lapsille ruokaa tai ylipäätänsä hengittää.
Meni aikansa, aloitin suhteen naimisissa olevan miehen kanssa ja rakastuin täysin, noh eihän siitä mitään tullut… Hän oli niin jättämässä vaimoaan ja halusi elää minun kanssani…ja minä hullu uskoin. Siitä erosta selvisin ehkä vähän enemmän järki kädessä…vaikka vielä ikävöin sitä miestä joka päivä.
Nyt olen siinä tilassa että en enää luota kenenkään mieheen, eikä minun tarvitsekkaan. On huonompia asioita kun yksin oleminen. Minulla on lapseni ja kaverini ja perheeni enkä paljoo enempää tarvitse. Ostin rivaripätkän ja on ihanaa sanoa että tämä on minun ja lasteni koti. Ketään ei tule tänne ilman että minä kutsun. Olen vihdoin itsenäinen ja suhtkoht vahva ihminen. Kävin pohjassa parikin kertaa mutta jollain tavoin raahauduin ylös sieltä. Exän kanssa on ok välit, lapsia hän hoitaa sovitun mukaan ja sehän on pääasia että ne ei kärsi, eikö?
Eli tsemppiä kaikille kärsiville. Kyllä se elämä voittaa🙂👍🙂🌻

Käyttäjä selviänkö ikinä kirjoittanut 03.09.2008 klo 18:06

Hei!
Mä olen myös eronnut noin kuukausi sitten ja ero ei tullut niinkään yllätyksenä mutta mies lähti niin yllättäen. Meillä on kaksi yhteistä lasta ja niiden takia yritän tässä porskuttaa eteenpäin vaikka on niin pirun vaikiaa. Hyvä et saan laitettua heille ruokaa ja puhtaat vaatteet päälle. Yöllä ei saa nukuttua ja aamulla onkin sitten ihan zombi olo kun yrittää jotenkin raahattua ittesä kouluun ja lapset hoitoon. Kävin kriisikeskuksessa juttelemassa mutta apua en sieltä saanut minkään laista...Mulla on itellä niin hemmetin paha olo. En saa edes itkettyä, kannattais vissiin kunnolla parkua kaikki se tuska paska itestä ulos. Ehkä se tulee sitten myöhemmässä vaiheessa? Voi kun joku osaisi kertoa kuinka kauan tätä pahaa oloa kestää...Me jäätiin lasten kanssa yhteiseen kotiin ja koko ajan mietin niitä hyviä aikoja mitä täällä yhdessä perheenä tehtiin. Ei oo voimia muuttaa ja toisaalta en halua rikkoa lapsilta tuttuja kuvioita. Mutta hyvä että sinulla menee jo paremmin toivottavasti aurinko paistaa vielä joskus tähän meidänkin risukasaan.

Käyttäjä Yksin taas kirjoittanut 11.09.2008 klo 09:08

Hei

Itsellä on myös se tilanne että erosin viime jouluna mutta palattiin yhteen ja nyt ollaan koitettu elää yhdessä reilu 6kk mutta ei ne asiat enään tunnu sujuvan niinkuin ennen..

Nyt olen muuttamassa omaan asuntoon ja yritän jollain konstilla saada elämäni siedettäväksi..

Halusin vain sanoa että kohtalotovereita löytyy ja kaipa se elämä tosiaan voi vielä
muuttua paremmaksi, koitetaan vaan kestää päivä kerrallaan!!