Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Hei. kerron tarinaani konkun verran, että saisin ajatuksiani jonnekin kerrottua. Jotka minua ahdistaa ja määrää elämääni. Seurustelin mieheni kanssa 4,5v, josta 2ensimmäistä vuotta yhdessä ja kaksi seuraavaa vuotta erikseeen. Elämässä oli silloin jo hyvää, mutta myös monta mutkaa matkassa. Yritin kovasti, mies käytti hyväksi hyväuskoisuuttani, vei raljon rahaani sekä satutti…
Olen nykyään hyvässä parisuhteessa. Meillä on kuitenkin ongelma, minun aikaisemmat suhteeni. En ole kertonut mitään yksityiskohtia, mutta suurinpiirtein entisten seksikumppanieni määrän, koska uskoin, että parempi kertoa totuus itse kuin että hän kuulee sen jostain muualta. Miehelläni niitä on huomattavasti vähemmän ja tämä vaivaa häntä. Yksi henkilöistä on hänen työkaverinsa. En…
Jep.. En oikein tiedä mistä aloittaa. Kuvittelin hetken että pääsen kiipeämään edes rantaan syvistä vesistä.. mutta nousinkin pienelle saarelle jolta ei pääse pois. Ja nyt sillä saarella pörrään ympäriinsä, ihmetellen miten selviän.. Minä huomasin, että parisuhde ei ole niin helppoa kuin annetaan olettaa. Sanotaan vaikka niin että Irina laulaa kappaleessaan…
Niinhän siinä sitten kävi, että kolmas pitempi parisuhde menee poikki. Jo kolmas väkivaltainen mies (niin henkisesti kuin fyysisesti). Jo kolmas mies, jonka mielestä olen huono ja paha ihminen. Sitä kun aikansa kuuntelee näitä, niin alkaa itsekin uskoa kaikkeen. Eihän minusta ole mihinkään eikä kukaan minusta välitä. Kun kysyy syytä kaikkeen,…
Vuosi sitten muutin onnellisena avomieheni, nykyään kihalttuni kanssa asumaan, silloin kaikki oli hyvin, mutta nyt kaikki on sekasin, hajalla… Mulla on miehen kanssa ollu vaikee talvi ja kevät, kaikki on kärjistyny ja muuttunu yhä vaan vaikeemmaks. Viimeviikon Tiistaina meillä oli kauhee riita, joka jo toisen kerran päätty fyysiseen alistamiseen miehen…
Kirjoitanpa tänne minäkin, kun päässä pyörii niin paljon ajatuksia, ettei niistä saa omin avuin enää mitään tolkkua. Kuinka paljon petturuutta voi yhden ihmisen kohdalle mahtua ennekuin ”aasinselkä” katkeaa? Takana 2 pitkää liittoa, jotka molemmat kariutuivat miehen uskottomuuteen. Itse en ole koskaan pettänyt ketään, koska olen sitä mieltä, että se on…
Hei kaikki! Olen ihan uusi täällä… Olen aikaisemmin kirjoitellut Suomi24 suhteet palstalle, mutta siellä kun liikkuu kaikenlaisia enemmän haukkujia kuin auttajia… Päätin siirtyä tänne. Olemme siis nuoripari minä 19vuotias tyttö ja poikaystäväni 20vuotias. Olemme seurustelleet vuotta, josta puolitoista ollaan asuttu yhdessä. Kihlossakin ollaan oltu ennen kuin vuoristorata alkoi. Nyky tilanne…
olen kahden lapsen äiti ja odotan kolmatta lasta je ne tiedä miten jakaisin jatkaa eteenpäin kun mieheni juo ja käyttää juomisen lisäksi raha varamme pelaamiseen? jos rahaa on käytettävissä enemmänkin niin yli 50 euroakin ja pahimillaan satakin saattaa mennä rahapeleihin ja baariin. Lapsetkin ovat jo alkaneet ihmetellä perheen raha varojen…
Olenkohan vähän tyhmä kun en ota elämääni omaan hallintaani? Olen tässä nyt vuoden verran miettinyt parisuhdettani, enkä ole saanut vieläkään tehtyä ratkaisua suuntaan tai toiseen. Olen naimisissa ja minulla on kaksi ihanaa lasta (6 ja 8v). Asumme omakotitalossa ja elämä on ihan rauhallista. Puolisoni mielestä kaikki on hyvin ja asioista…
Hei, Ajattelin kirjoittaa kokemuksistani masentuneen kumppanina. Olisi mukava kuulla muiden kommentteja. Koen olevani tällä hetkellä totaalisen uupunut, onneton ja neuvoton.. Avomieheni muutaman vuoden takainen (burnout ja sen seurauksena) masennus uusiutui tänä syksynä. Vielä kuukausi takaperin suunnittelimme yhteistä tulevaisuutta, ja kaikki vaikutti ihanalta, mutta yhtäkkiä avomieheni muuttui (eristäytyi, vältteli kosketusta, muuttui…