Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Itseän kohtasi se kaikkein kauhein asia viime kesänä. Liian varhaisilla viikoilla syntynyt pieni poikalapseni kuoli vain kahden päivän iässä. Aloin etsiskelemään nettifoorumia, jossa saman kokeneiden kanssa voisi purkaa mieltään, ilman ”ulkopuolisia”. En löytänyt, joten perustin sellaisen. Aran aiheensa johdosta keskusteluihin pääsy edellyttää rekisteröitymisen lisäksi oman tarinsa kertomista, lyhyesti tai pitkästi.…
Tässä oma tarinani: Mulla on ihana mies jota rakastin syvästi, mutta ulkomaan harjoittelun aikana viime keväänä tulin humalassa suudelleeksi baarissa jotain miestä jonka nimeä en edes tiedä. Se aiheutti mulle henkisen romahduksen kun en voinut uskoa että voisin loukata mun miestä sellaisella. (Meillä on ollut iso kriisi missä molemmat loukkas…
Erosin todella väkivaltaisesta avomiehestäni reilu puoli vuotta sitten. Olimme kolme vuotta yhdessä. Kun aloitimme seurustelun olin pikkuhiljaa toipumassa vaikeasta masennuksesta. Pahojen riitojen ja pahoinpitelyjen alkaessa masennuin entistä pahemmin ja riidat pahenivat vain entisestään. Olin riippuvainen miehestäni, joka alisti minut uskomaan että olen hullu ja on oma vikani että hän joutuu…
olen ollut yhdessä mieheni kanssa melkein 20 vuotta, olemme 35-vuotiaita nyt. Meillä on kaksi ihanaa lasta, talous on kunnossa, minulla on ihan kiva työ, mutta minä olen onneton, vihaan itseäni, siksi että en osaa arvostaa ja olla onnellinen siitä mitä olen saanut. Mieheni jäi parivuotta sitten työttömäksi ja masentui, välillä…
Olen seurustellut miesystäväni kanssa melkein neljä vuotta. Pääsin omasta psyykkisestä ahdingostani aikoinaan eroon hänen tuellaan ja olemme tuoneet toisiemme elämiin paljon hyvää. Rakastan miestä aivan älyttömästi ja haluaisin perustaa perheen hänen kanssaan. En voi kuvitella elämää hänen jälkeensä ja pelkään että vaivun takaisin psyykkiseen ahdinkoon ja osastokierteeseen. Meillä menee normaalisti…
Hei. kerron tarinaani konkun verran, että saisin ajatuksiani jonnekin kerrottua. Jotka minua ahdistaa ja määrää elämääni. Seurustelin mieheni kanssa 4,5v, josta 2ensimmäistä vuotta yhdessä ja kaksi seuraavaa vuotta erikseeen. Elämässä oli silloin jo hyvää, mutta myös monta mutkaa matkassa. Yritin kovasti, mies käytti hyväksi hyväuskoisuuttani, vei raljon rahaani sekä satutti…
Olen nykyään hyvässä parisuhteessa. Meillä on kuitenkin ongelma, minun aikaisemmat suhteeni. En ole kertonut mitään yksityiskohtia, mutta suurinpiirtein entisten seksikumppanieni määrän, koska uskoin, että parempi kertoa totuus itse kuin että hän kuulee sen jostain muualta. Miehelläni niitä on huomattavasti vähemmän ja tämä vaivaa häntä. Yksi henkilöistä on hänen työkaverinsa. En…
Jep.. En oikein tiedä mistä aloittaa. Kuvittelin hetken että pääsen kiipeämään edes rantaan syvistä vesistä.. mutta nousinkin pienelle saarelle jolta ei pääse pois. Ja nyt sillä saarella pörrään ympäriinsä, ihmetellen miten selviän.. Minä huomasin, että parisuhde ei ole niin helppoa kuin annetaan olettaa. Sanotaan vaikka niin että Irina laulaa kappaleessaan…
Niinhän siinä sitten kävi, että kolmas pitempi parisuhde menee poikki. Jo kolmas väkivaltainen mies (niin henkisesti kuin fyysisesti). Jo kolmas mies, jonka mielestä olen huono ja paha ihminen. Sitä kun aikansa kuuntelee näitä, niin alkaa itsekin uskoa kaikkeen. Eihän minusta ole mihinkään eikä kukaan minusta välitä. Kun kysyy syytä kaikkeen,…
Vuosi sitten muutin onnellisena avomieheni, nykyään kihalttuni kanssa asumaan, silloin kaikki oli hyvin, mutta nyt kaikki on sekasin, hajalla… Mulla on miehen kanssa ollu vaikee talvi ja kevät, kaikki on kärjistyny ja muuttunu yhä vaan vaikeemmaks. Viimeviikon Tiistaina meillä oli kauhee riita, joka jo toisen kerran päätty fyysiseen alistamiseen miehen…