Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
En tiedä olenko nyt kirjoittamassa oikeaan ryhmään, mutta kirjoitan nyt tänne kuitenkin… 10 vuoden seurustelusuhteeni päättyi kesäkuussa 2010 ja luulin, että olin jo päässyt yli ahdistuksestani, mutta nyt huomaan, että ikävöin ja kaipaan kumppaniani edelleen ja paljon… Hän löysi jo heti (tai varmaan jo suhteemme aikana) uuden rakkauden ja he…
Uskoin ihmeisiin, kun tapasin poikaystäväni. Hän kohteli minua kuin prinsessaa, helli ja lelli. Olimme ihania yhdessä, molemmat kilttejä, luotettavia, rehellisiä vuoden seurustelun jälkeen kihlauduimme ja ostimme asunnon. Seuraavat vuodet puhuimme perheen perustamisesta, remontoimme itsellemme ihanan kodin ja olimme maailman onnekkaimpia ihmisiä. Rakkaani teki kovasti töitä ja minä opiskelin ja tein…
Olen seurustellut vähän yli vuoden erään ulkomaalaistaustaisen miehen kanssa. Meillä tässä vuoden aikana sattunut ja tapahtunut todella paljon. Suhteemme on alusta asti ollut täynnä vastoinkäymisiä. Esimerkiksi mies menetti asuntonsa noin puolen vuoden tuntemisemme jälkeen ja otin hänet väliaikaisesti kotiini asumaan. Asuimme yhdessä ja yritimme jakaa elinkustannukset, mutta silti mies velkaantui…
Lie tätäkin asiaa täällä käsitelty – en tiedä, mutta koin sen aiheelliseksi aloittaa nyt ja tässä. Sanotaan suoraan heti alussa, että kaipaan vertaistukea. Kuuntelijaa. Jotain, mikä nyt tuntuu vaikealta saada, vaikka koen, että ystäviäkin on paljon, mutta sellaisia, jotka tietäisivät asian laitojen kaikki puolet, ei tietty ole. Voisin kuvitella, että…
Kertokaa kuinka menettelen kun olen saanut tietää mieheni pettävän minua. Nainen, jonka kanssa mieheni pettää on hänen entisensä, eronnut aikoinaan avioliitostaan mieheni takia. Jostain syystä he eivät kuitenkaan päätyneet silloin yhteen. Vai onko suhdetta jatkunut koko tämän ajan kun olemme mieheni kanssa olleet yhdessä? Tiedän heidän tapailleen vielä silloin kun…
Olemme olleet yhdessä n.20 vuotta ja meillä on jo melkein aikuinen poika. Mieheni on kyllä ihan kiltti, hoitaa kotia, on kätevä käsistään ja on oikeastaan malli aviomies, mutta jokin tökkii. Lapsen syntymän jälkeen emme ole viettäneet kahdestaan laatuaikaa kertaakaan, esim. että olisimme käyneet vaikkapa risteilyllä. Pikaisia leffa- tai ravintolakäyntejä on…
Eli tilanne on tämä. Olen aiemminkin kirjoittanut tänne mieheni väkivaltaisuudesta, sitä ei tapahdu usein mutta aina kun tapahtuu, niin suurella raivolla.. Muutamia viikkoja sitten mieheni sai taas raivokohtauksen, koska oli mustasukkainen kun juttelin ihan niitä näitä vain toisen miehen kanssa. Otti kiinni ja heitteli ja huoritteli. Uhkasi vielä tämän miehen…
Hei! Haluan kiittää sinua, kun olet ollut tukena. Tiedän olleeni aikamoinen rasite ruikutusteni kanssa. Viime raiskaus muutti mua pahasti. Tämä oli myös paha hetki menettää tukihenkilö. Aina mut on hylätty. Nyt haluan jättää nämä sivut taakseni ennenkuin mut hylätään. En ole katkera enkä vihainen vaan surullisen haikea. Olen nyt liittynyt…
Mies on tuurijuoppo. Nyt on taas ollut joulukuu ”normaali”, kun tuli veronpalautus, se taas alkoi. Työttömällä on aikaa… siis hän juo kausittain, mutta toisinaan sitten ihan ällittömään kuntoon, tulee yöllä syömään keittiöön ja jättää kamalan sotkun, kun saattaa nukahtaa tunneiksi pöytään (tai milloin mihinkin). Nyt joulun jälkeen joi uuteen vuoteen…
Olen tai ainakin kuvittelen että olen parisuhteessa miehen kanssa joka sairastaa kaksisuuntaista-mielialahäiriötä, tosin tällä hetkellä suhde on katkolla, kun mies rypee itsesäälissä ja minä kuulemma en tällä hetkellä merkitse mitään hänelle. Haluan kuulla sellaiselta joka itse sairastaa tai elää vastaavanlaisessa parisuhteessa, että mitä tästä eteenpäin, kuinka minun tulisi toimia? Miten…