Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Hei! Etsin kaikkialta, epätoivoisena, tuskaisena, turhautuneena, itkien ja aina enemmän ahdistuen vastausta siihen, että voiko parisuhde jatkua uskottomuuden jälkeen? Petettynä kaipaisin vain yhden ihmisen varman sanan, että voin tästä selviytyä ja jopa jatkaa pettäjän kanssa jopa parempaa parisuhdetta. Miksei kukaan voi sitä mulle sanoa? Olemme ulkomailla asuva pariskunta, aviovuosia yli…
Minun tarinani: 35 v naimisissa, 3 aikuista lasta, mies petti minua n. 12 vuotta sitten (3 vuoden suhde) ja nyt sain selville että suhde samaan naiseen taas (2 vuotta jatkunut). Siinä välissä he eivät hänen mukaansa olleet yhteyksissä. Asia selvisi minulle vahingossa nyt. Ja nyt mies kuitenkin haluaa jatkaa avioliittoamme,…
Hei, Olen pitkässä liitossa, meillä on ala-ikäisiä lapsia. Olemme ajautuneet tilanteeseen, josta ei tunnu löytyvän ulospääsyä. Mieheni ei suostu puhumaan kanssani, huutaa ja iskee luuria korvaan. Kotona en halua keskustelua yrittää, koska hän ei kykene käyttäytymään nyt niin, että lapsille olisi hyvä olla kuuntelemassa hänen suuttumustaan. Mieheni on pettänyt minua…
- Suljettu
Väestöliitto järjestää Tukinetissä loka-marraskuun 2011 aikana suljetun teemaryhmän ensimmäistä lastaan odottaville äideille. Teemaryhmä tarjoaa luotettavan ja turvallisen ympäristön, jossa raskaudesta ja sen herättämistä ajatuksista ja tunteista voi keskustella ohjatusti muiden samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Teemaryhmään osallistutaan nimimerkillä, omia henkilötietoja ei tarvitse ilmoittaa. Teemaryhmään kirjoitettuja viestejä pääsevät näkemään vain ryhmään käyttöoikeuden…
Elämähän on usein omia valintoja. Ihminen ei vain osaa aina valita tai ei pysty tekemään mitään ratkaisevaa. Minulla on paha olla. Moni asia on hyvin elämässäni ja saan olla tyytyväinen. Etäsuhde kuitenkin on rankkaa, vaikkakkin olen myös tarvinnut sen kasvattavaa otetta. Nykyään oma sydän särkyy, kun mies ei koskaan erotessa…
Hei, Mieheni jätti minut yllättäen puolisen vuotta sitten. Meillä on kolme alle kymmenen vuotiasta lasta, jotka asuvat minun luonani. Isä näkee lapsia joka toinen viikonloppu. Tuleva exäni alkoi seurustella toisen naisen kanssa jo pari kuukautta sitten, ainakin siis mitä minulle kerrottiin. Naisen mies on tuntenut kuitenkin jo pari vuotta. Lapseni…
Minulla vielä ne on, ihan sopivatkin kai. Mutta, kun äidilläni oli rintasyöpä, niin sillä ei niitä enää ole. Monesti mietin miltä isästäni nyt tuntuu, ehkä jopa enemmän miltä äidistäni tuntuu. Lisäksi pelkään että mullekin tulee rintasyöpä ja eikä enää olisi tissejä. Jos olisin itsekseni, se ei haittaisi mitään. Mutta, jos…
ongelmana eronneiden vanhempien välinen 6 vuotiaan tytön harrastusuinti, isän haluaa panna tytön valmennusryhmään, jossa treenataan 2 h 3 kertaa viikossa tavoitteena päästä kilpauimareiden huipulle. äidin mielestä kilpailuhenkinen pakonomainen harrastaminen on jopa haitallista. Eli miten ratkaista asia,kun neuvottelemalla vuosikaupalla kasvatusperiaatteista ei yhteistä näkemystä löydy.
Lapseni joutuin sairalaan huumepsypoosin takia.Huumeet tuli täytenä yllätyksenä, mut kun asioita mietti jälkeenpäin, kaikki merkit täsmäsi. Olen syyllistänyt itseäni asiasta ihan hirveesti, vaikka tiedän etten olisi voinut estää mitään. Aina olin puhunut huumeista ja niiden vaaroista, kaikki turhaan siis. Sairaalahoidon jälkeen hän muutti kotiin ja olin siitä tosi tyytyväinen. Lääkkeet…
Haluaisin mielipiteitä siitä, mikä on sallittua kurittamista ja mikä ei. Miehelläni ja minulla on aika erilaiset käsitykset fyysisestä ns. kurittamisesta. Mieheni mielestä silloin kun mikään muu ei mene perille, voi esim. ottaa niskasta kiinni ja viedä rauhoittumaan. Kyse on 4-vuotiaasta hyvin villistä ja omatahtoisesta pojasta, johon tämä kohdistuu. Mies väittää…