Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Haluaisin kertoa teille miten riitaisa voi olla ero. Olen 19 vuotias tyttö ja olin avoliitossa runsaasti alkoholia käyttävän miehen kanssa. Mies oli väkivaltainen jo suhteen aikana. Sitä vaan ajatteli että kyllä se muuttuu mutta aina meni vaan pahemmaksi tilanne. Se oli maaliskuuta kun sanoin miehelle lähteväni ja muuttavani ystäväni luokse.…
Mikä elämässäsi olisi toisin ystäväni jos ottaisit todesta sen mitä tunnet uskaltaisit muistaa sen minkä kumminkin tiedät katselisit sitä minkä melkein jo näet pukisit arkesi käytännöksisen mitä unelmaa elätät. Mitä elämässäsi tapahtuisi ystäväni jos astelisit mielesi kellariin löytäisit hillopurkkeja hyllyittäin hyvässä järjestyksessä,hyvin säilöttyinä vuosiluvut yhä luettavissa katselisit, koskettaisit purkkeja varovasti.…
Viestini jälkeen jatkoin vielä äänitteiden kuuntelemista ja löysin yhden hakemistani, jonka voin näytteenä toistaa sosiaalille. Siinä lasteni äiti, joka on kuunnellut salaa minun puhuvan kriisikeskuksen kanssa raivoaa, ja kun totean että nyt saa loppua tuo vuosia jatkunut kiusaaminen, hän sanoo sanatarkasti:”vittu, nyt mää vasta alan sua kiduttamaan ja sää näät…
En tahdo jaksaa enään tätä,aloin suhteen noin 11v. sitten rakastuin todella paljon mieheen jolla on kolme lasta kaksi alaikäistä silloin,muutin hänen luokseen jätin silloin niin sanotusti kaiken taakseni,muutin noin 700km päähän siis.Olen yrittänyt parhaani näinä vuosina,mutta hän ei juuri kiitoksen sanaa ole minulle sanonut ja minun tytärtäni kohtaan käytös on…
Hei!Tässä hieman taustaa minusta:olen naimisissa oleva kahden ihanan pojan äiti.Ongelmanani on se etten pysty katsomaan/kuulemaan muiden naimisiinmenosta ilman,että siitä tulisi paha mieli.Omissa häissäni petyin todella pahasti kun ystävät joihin luulin luottaneeni peruivat tulonsa häihin eivätkä polttaritkaan olleet mistään kotoisin.Kukaan ei tanssinut häissä,ruoka oli raakaa ja omasta ahdistuksesta johtuen hääyönäkin vaan…
Hei kaikki ensimmäistä lastaan odottavat äidit!🙂🌻 Hakuaika Väestöliiton Kohti ihmettä -teemaryhmään päättyy keskiviikkona. Väestöliiton teemaryhmä pidetään täällä Tukinetissä. Teemaryhmä on tarkoitettu ensimmäistään lastaan odottaville äideille. Teemaryhmän ohjaajina toimivat Väestöliiton asiantuntijat. Lisätietoja löytyy Tukinetin Omalta kanavalta.
Hei, minäkin haluan upottaa lusikkani tähän suhdesoppaan. Tilanne on tämä: olen 23-vuotias nainen ja seurustellut saman ikäisen miehen kanssa 7,5 vuotta. Näistä kolme vuotta avoliitossa. Olen rikkinäisestä kodista ja elämääni on sisältynyt useampia masennuskausia ja muutama vuosi sitten kuvioihin astui peliriippuvuus. Peliriippuvuuden vuoksi mieheni on menettänyt luottamuksensa minuun ja samalla…
Moi. En tiedä minnesuuntaan enään itseäni purkaisin, kaiken huutamisen jälkeen jonka olen ulos sielustani päästänyt viimeisenä muutamana päivänä. Vaimoni ilmoitti haluavansa eron, ollessaan jo pitkään miettinyt sitä. Syyhyn ei liity kolmansia osapuolia, väkivaltaa eikä muutakaan vastaavaa. Meillä on suhteestamme kolme lasta, jotka ovat mulle ainoa lanka joka pitää mua kasassa.…
Tulin kesän aikana petetyksi.Seuraavassa tarinani. Vaimollani ja perheellämme on mennyt hirmu hyvin arki ja elämä (myös hänen mielestään)mutta… Vaimoni jäi kesälomalle viikkoa aikaisemmin kuin minä. Koko kesäloman ajan viikonloppuisin hän oli kavereittensa kanssa menossa (baari-iltoja(illanviettoja) n. 5 kpl. Tuntui jo silloin että mikä kiire on pois kotoa perheen seurasta viettämään…
Hei, olen ensimmäistä kertaa täällä ja siksi, että vaikka erostamme on kulunut 8 kk, en edelleenkään pääse irti katkeruuden ja pettymyksen tunteista. Suurin syy mielestäni on se, ettei ex-mieheni kykene mihinkään keskusteluun asioista, jotka jäivät avoimiksi. Olimme yhdessä 10 v ja meillä on yhteinen tytär. Ongelmat alkoivat jo 4 vuotta…