Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olen ollut vuoden naimisissa mieheni kanssa ja liki kaksi vuotta olemme tunteneet. Yhteen mentiin siis rätinällä. Mieheni on minua 8 v nuorempi (siis 20 v) ja ulkomaalainen. Kulttuurierot ovat olleet oma haasteensa suhteessamme. Tosin eivät mitään ylitsepääsemättömiä. Viime talvena minulla diagnosoitiin sekamuotoinen kaksisuuntainen mielialahäiriö. Olin itsemurhan partaalla. Miehelleni mielenterveysongelmat ovat…
Olen saanut tietooni sen, että mieheni on pettänyt minua. Asia alkoi selvitä minulle muutama viikko sitten, kun hänet oli nähty kesken työpäivän vieraan, nuoren, naisen kanssa syömässä… en kysynyt asiaa heti, sillä halusin saada varmuuden asiasta ennen kuin syytän häntä jostain. Samalla ehkä odottelin, että hän kertoisi itse minulle asiasta.…
Olen noin 40v. mies ja ollut yhdessä saman ikäisen naisen kanssa noin 20 vuotta. Ihan normaali peruselämää vietetty ilman mitään sen kummempia ongelmia. 2 lasta, omakotitalo, autoja pihassa jne. Noin kaksi vuotta sitten meille tuli noin puolen vuoden ”tauko” meidän yhteiseloon. Puolisolla oli ollut töissä ongelmia jo pidemmän aikaa ja…
Olen 18v tyttö, mulla on ollut melko vaikea ja monimutkainen lapsuus, paljon muuttamista ja pettymyksiä. Lapsuus on vahvasti heijastanut nykypäivään. Masennusta sunmuuta löytyy. Rehellisin mielin voin sanoa, että olen luotettava, hyvin herkkä, rehellinen ja lämmin ihminen, enkä koskaan toivoisi enkä tekisi kenellekään mitään pahaa. Jostain kumman syystä olen kerännyt ympärilleni…
Hei kaikki liian kiltit ja siitä normaaliin elämään selvinneet! Olen yksi teistä ja aivan pääsemättömissä oman itseni kanssa. En osaa lainkaan suunnistaa pois tästä suosta, vaikka tiedän että muutos lähtee minusta itsestäni. jos lakkaisin olemasta liian kiltti tuntisin: a) syyllisyyttä b) arvottomuutta sitä paitsi mitä tekisin sen jälkeen sillä kaikella…
Mies jätti minut tylysti yllättäen puolisen vuotta sitte. Lapset, nuorin tuolloin reilun vuoden, jäivät kädenväännön jälkeen minulle. Parin kuukauden kuluttua mies seurusteli jo toisen, ennestään hänelle tutun naisen kanssa. Miehen harrastus ja tähän liittyvä nainen vaikuttavat olevan miehelle lapsia tärkeämpiä, ainakin ne ovat menneet lasten edelle toistuvasti. Ex-miehellä oli nyt…
Olen ollut muutaman vuoden parisuhteessa. Takana on ero, joka johtui puolison pettämisestä. Olen käyttänyt pitkään mielenterveyspalveluja, mutta tuntuuu, että en kaikesta selviä siitä huolimatta. Nykyinen puolisoni on ”normaali” ja haluaa ”normaaleja” asioita. Esim. viettää iltaa kavereiden kanssa. Hänen mennessään vainoharhat saavat vallan ja saan aikaiseksi itselleni täydellisen paniikin. Olen kokeillut…
Moi, olen 4kymppinen yhden 4,5 v lapsen akateeminen työtön äiti Ongelmani on kummallinen juttu – minut valtaa yleensä ihan kohtuuton ahdistus kun mieheni on työmatkalla tai muuten pidempään poissa. En koe ahdistuvani siitä että hänelle sattuisi matkallaan mitään tms, eikä minua edes pelota yksin kotona – en pelkää pimeää enkä…
Olen lähes kolmekymppinen nainen ja ollut nykyisessä parisuhteessani viime kesästä lähtien. Emme asu yhdessä. Takana on useita parisuhteita, joissa kaikissa olen toteuttanut lapsuudesta tuttuja läheisriippuvuusteemoja. Nykyisessä suhteessani olin erittäin onnellinen kesän ja syksyn, kunnes menetin jälleen kerran sen vähänkin itsenäisyyteni ja takerruin mieheen. Olin onnellinen pitkästä aikaa, monta vuotta kestäneen…
Olen monta vuotta yrittänyt saada mun miestä lähtemään pariterapiaan apua hakemaan, ei vaan suostu vaikka riidat ja erimielisyydet vaan lisääntyy, välillä nahistellaan mieltei päivittäin ja se alkaa olla todella rankkaa kummallekin. Aiheita ja kriisejä löytyy tällä hetkellä vaikka mitä. Mun mielestä koti pitäis olla paikka missä saa levätä päivän rankkuuksista.…