Vaikea mies

Vaikea mies

Käyttäjä illogical aloittanut aikaan 11.11.2011 klo 01:04 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä illogical kirjoittanut 11.11.2011 klo 01:04

Mikä poikaystävääni vaivaa?
Alettiin seurusteleen vuosi sitten marraskuussa. Suhteemme loppui puolen vuoden jälkeen. Poikaystäväni oli silloinkin seurustelun loppuvaiheessa hyvin etäinen ja mieliala vaihtui koko ajan. Eka halusi aina aikaa miettiä meitä ja omaa elämäänsä sitten taas julisti kuinka paljon rakastaa mua ja haluaa olla mun kanssa..sitten taas toiste päin. Hän jätti mut. Mutta nyt olemme päättäneet yrittää uudestaan puolen vuoden eron jälkeen. Hän siis ehdotti tätä. Meillä on ollut tosi ihanaa. Hän on sanonut että on varma että haluaa olla kanssani loppuelämänsä, Olen ihminen kehen hän voi luottaa, meillä on hauskaa yhdessä ja hän rakastaa minua enemmän kuin ketään. Mutta taas viime aikoina hän on alkanut etääntyä. Hän ottaa tosi harvoin yhteyttä. Kysyin asiasta ja hän sanoi että sitä masentaa koulu ja kun sen elämä ei mee eteenpäin ennen kun se on käyty. Musta tuntuu taas samalta kun viime kerralla, mietin koko ajan mikä hänellä on, onko meillä kaikki hyvin…jne. Musta on alkanut tuntuun että hän ei osaa sitoutua tai sillä on joku ”sitoutumiskammo”. Miten voin auttaa häntä puhumaan, saanko vaan suoraan töksäyttää että mikä tää homma on? Voinko kysyä kaikesta mikä mua häiritsee meissä ja hänessä, vai ahdistuuko hän, ajanko hänet pois? Pitäisikö mun vaan lähteä pois?

Käyttäjä tunturisopuli kirjoittanut 11.11.2011 klo 11:41

Vaikeaa. Tuo ei nyt kuulosta hyvältä sinun jaksamisesi kannalta, pian olet itse masentunut. Kyllä mielestäni voit kysyä ihan suoraan asioita koska ne koskevat sinua, teitä, teidän parisuhdettanne ja elämäänne.
On mahdollista että hänellä on jonkinlainen kaksisuuntainen mielialahäiriö tai ihan mitä tahansa, joka aiheuttaa nuo nousu- ja laskukaudet.

Voi myös olla että hänellä on mainitsemasi sitoutumiskammo. Voi olla että hänellä on toinen nainen, nyt vain taas hankalaa, stressiä.. Mitä tahansa. Tarkoitus ei ole maalata piruja seinille, vaan sanoa ettei meistä kukaan voi tietää kuin hän itse. Jos hän ei puhu sinulle vaan sulkeutuu eikä halua hakea apua kanssasi tai ilman, mitä voit oikeastaan tehdä? Jos hän työntää sinut taas pois luotaan ja jättää, et oikeastaan mitään.

Oikein paljon voimia koitokseen. Toivon että kaikki menee hyvin, tule kertomaan kuulumisia!

Käyttäjä illogical kirjoittanut 17.11.2011 klo 01:26

Puhuttiin viime vkl paljon. Hän sanoi että on koulusta ja valmistumisesta stressiä ja se ei vaikuta meidän parisuhteeseen. Sanoin hänelle etten halua että meidän suhde menee samalla lailla kuin viimeksi, että etäännyt liikaa ja suhde loppuu siihen. Hän lupasi ettei niin käy. Hän kuulemma haluaa olla tosissaan nyt mun kanssa ja loppu elämänsä. Nyt hän on jopa alkanut oleen mustasukkainen, minusta jopa liikaa. Olin perjantaina moikkaamassa kaveria baarissa. Näin poikaystäväni sen jälkeen kaupungissa. Hän alkoi heti tenttaan kenen kanssa olin, mitä tein, flirttasko joku mulle..jne. Hän kysyy nykyään aina kun puhun puhelimessa, kenen kanssa puhun, kenen kanssa tekstaan, miksi puhun niin pitkään. Kuitenkin lauantaina huomasin että joku nainen kirjoitti hänelle facebookiin jotain kahvittelu juttuja, poikaystäväni ei vastannut ja sulki heti facebookin. Se mikä minua ihmetyttää on että minua ei oikeestaan kiinnostanut mitä se puuhailee. Poikaystäväni on ollut ns. "playeri" ja ole alkanut miettimään voiko sellanen ihminen edes koskaan seurustella tosissaan? Tuntuu että hän tarvitsee muilta naisilta huomioo pönkittääkseen itseluottamustaan, mutta voinko koskaan luottaa tuollaiseen ihmiseen? Olen alkanut tosissaan miettimään kannattaako mun edes yrittää, en haluaisi koskaan tuntea enään sitä pahan olon tunnetta kun hän jätti minut. Nyt olisi vielä helppo lähteä...