Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Kertokaa nyt hyvät ihmiset, miten se onnistuu! Miten voisi avittaa puhumaan ihmisen, joka alkaa heti mököttämään, jos hänelle jotain erehtyy asiaa suoraan sanomaan. Vaihtoehtoisesti hän ei arvosta sanomaani niin paljon, että viitsisi minulle vastata. Se nyt sattuu olemaan ongelma parisuhteessani, että minä haluaisin puhua ihan normisti asioista, mutta miesystäväni ei.…
Nyt tuntuu jo että tämä alkaa riittämään, kun vaan se toinenkin osapuoli ymmärtäisi että missä mennään. En jaksaisi enää katsella kun mieheni vaan juo ja helposti sitten yhteiset sovitut jutut siirtyy tai peruuntuu kokonaan. Ahdistaa kun ei voi edes lähteä ulos ilman että toinen on koko ajan kyselemässä mihin menen…
Nyt tuli tunne, että on pakko saada kirjoittaa. Olemme olleet mieheni kanssa 22 vuotta lähes päivälleen yhdessä, kolme lasta ja omakotitalo ja kaikki ollut hyvin tähän saakka. Viime syksynä oli hieman laimeampaa kuin ennen ja mies alkoi olla ajoittain levoton. Hänen harrastuksissa tiedän erään nuoremman naisen olleen ihastunut mieheeni ja…
Elikkä voiko 9v lapselle kertoa vaimon pettämisistä avioliiton aikana? Vai täytyisikö vaan vaieta. Olemme jo asumus erossa ja pettäminen tuli ilmi vasta silloin! Ja nyt lapsi kyselee miksi riitelemme. Onko parempi sanoa kuinka asia on vai valehdella?😯🗯️
Jospa aloittas ihan alusta… Seurustelin mieheni kanssa hieman yli 5 vuotta, saatiin yhdessä kaksi kaunista tytärtä. Meillä oli ns. uusioperhe, miehellä entuudestaan 2 lasta ja minulla 1. Muutettiin yhdessä uuteen kaupunkiin työn ja koulun perässä. 4 kk sitten erottiin, miehen mielestä meidän suhde ei toiminut. No ehkä jollain lailla kasvettiin…
Eli n. 2 vuotta sitten kun vanhempani erosivat aloin riitelee äitin kanssa ihan hirveesti ja tähän mennes se on lisääntyny ilta rutiiniksi. En jaksa enää yritän ite hillitä asiaa mut ku ei millää onnistu nii ny ma oon ihan nurkassa tän asian kaa. Entiiä mitä tehä. ☹️ Jos jollaki on…
Mieheni jätti minut ja pienet lapseni muutama vuosi sitten. Ulkopuolisista se kuulostaa pitkältä ajalta, minulle ero on tapahtunut vasta. En ole päässyt eteenpäin, en näe minkäänlaista tulevaisuutta. Tai näen, mutta en nykytilannetta parempaa ja näin en enää jaksa. En tahdo olla surullinen ja voivotella menneitä, mutta minkä tunteilleen voi? Olen…
Jos yhtään neuvoa saisin, olisin äärimäisen tyytyväinen. Olemme vaimoni kanssa olleen muutaman hassun vuoden yhdessä saati naimisissa. Meillä on kolme yhteistä lasta. Nyt vaimoni sitten ilmoittaa, että haluaa erota. Itse olisin valmis jatkamaan ja antamaan kaikkeni suhteen eteen. Olen nyt tajunnut laiminlyöneeni velvoitteeni avioliitossa, en ole osallistunut kotitöihin ja en…
Avopuoliso tekee kaikkensa saadaakseen 11-vuotiaan poikani olotilan epämukavaksi kun lapsi tulee äitinsä luokse. Ja sama on jatkunut 7 vuotta. Ja samalla tietysti pahoittaa minun mieleni. En tiedä miten olen jaksanut. Ehkä vaan unohdan kaiken paskan taas kun tulee parempi aika avopuolisolle eli poikani on isänsä luona, jossa hän asuu virallisesti.…
Olen seurustellut avomieheni kanssa parisen vuotta. Ensimmäinen yhteinen vuotemme oli täydellinen, teimme paljon yhdessä, matkustimme ja nautimme yhdessäolosta. Meillä oli samanlaiset haaveet tulevaisuuden suhteen ja minusta tuntui siltä, että olin vihdoin löytänyt sen oikean, ymmärtäväisen ja ihanan, kiltin miehen. Asiat kuitenkin muuttuivat yhteenmuuttomme jälkeen. Olemme asuneet yhdessä vajaan vuoden ja…