Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Eli n. 2 vuotta sitten kun vanhempani erosivat aloin riitelee äitin kanssa ihan hirveesti ja tähän mennes se on lisääntyny ilta rutiiniksi. En jaksa enää yritän ite hillitä asiaa mut ku ei millää onnistu nii ny ma oon ihan nurkassa tän asian kaa. Entiiä mitä tehä. ☹️ Jos jollaki on…
Mieheni jätti minut ja pienet lapseni muutama vuosi sitten. Ulkopuolisista se kuulostaa pitkältä ajalta, minulle ero on tapahtunut vasta. En ole päässyt eteenpäin, en näe minkäänlaista tulevaisuutta. Tai näen, mutta en nykytilannetta parempaa ja näin en enää jaksa. En tahdo olla surullinen ja voivotella menneitä, mutta minkä tunteilleen voi? Olen…
Jos yhtään neuvoa saisin, olisin äärimäisen tyytyväinen. Olemme vaimoni kanssa olleen muutaman hassun vuoden yhdessä saati naimisissa. Meillä on kolme yhteistä lasta. Nyt vaimoni sitten ilmoittaa, että haluaa erota. Itse olisin valmis jatkamaan ja antamaan kaikkeni suhteen eteen. Olen nyt tajunnut laiminlyöneeni velvoitteeni avioliitossa, en ole osallistunut kotitöihin ja en…
Avopuoliso tekee kaikkensa saadaakseen 11-vuotiaan poikani olotilan epämukavaksi kun lapsi tulee äitinsä luokse. Ja sama on jatkunut 7 vuotta. Ja samalla tietysti pahoittaa minun mieleni. En tiedä miten olen jaksanut. Ehkä vaan unohdan kaiken paskan taas kun tulee parempi aika avopuolisolle eli poikani on isänsä luona, jossa hän asuu virallisesti.…
Olen seurustellut avomieheni kanssa parisen vuotta. Ensimmäinen yhteinen vuotemme oli täydellinen, teimme paljon yhdessä, matkustimme ja nautimme yhdessäolosta. Meillä oli samanlaiset haaveet tulevaisuuden suhteen ja minusta tuntui siltä, että olin vihdoin löytänyt sen oikean, ymmärtäväisen ja ihanan, kiltin miehen. Asiat kuitenkin muuttuivat yhteenmuuttomme jälkeen. Olemme asuneet yhdessä vajaan vuoden ja…
Hei, muutama päivä sitten avopuolisoni ilmoitti ettei tiedä rakastaako minua enää, ja harkitsee eroa. Tarvitsee aikaa miettiä asioita. Järkytyin. Olemme olleet yli kymmenen vuotta yhdessä ja tottakai tuohon aikaan on mahtunut hyviä ja huonompia hetkiä. Koko tämä vuosi on kuitenkin ollut minun mielestäni hyvinkin seesteistä ja onnellista – fyysistä läheisyyttäkin…
Pari kuukautta sitten selvisi miehen pettäminen ja lyhytaikainen suhde (4kk satunnaisia viikonlopputapaamisia). Vajaa 20-vuotta ollaan oltu naimisissa ja2 kouluikäistä lasta. Ei jotenkin yllättänyt, vaikka teki kipeää ja kaikki romahti. Olemme molemmat vajaa 50-v. Molemmat olivat aina painottaneet uskollisuutta. Mies on kuulemma jo useamman vuoden ollut takki tyhjä (työttömyyttä, ei kuulemma…
Yritän kirjoittaa lyhyesti ja täydennän jos kysymyksiä tai jotain tulee. Olin 8 vuotias kun isäni kuoli se oli rankkaa koska olin isin tyttö. Siitä pari vuotta eteen päin sain isäpuolen joka oli muutama kuukauden unelma isäpuoli ennenkuin todellisuus tuli esiin. Ensimmäisen äitini ja isäpuolen riidan muistan erittäin hyvin koska siitä…
Hei! Kirjoitus tulee varmasti olemaan sekava, mut koittakaa saada selvää. Olemme olleet yhdessä mieheni kanssa 7 vuotta, tytär syntyi reilu vuosi sitten ja naimisiin menimme lokakuun lopulla. Marraskuussa mieheni oli firman pikkujoulu risteilyllä. Pian tämän jälkeen hän lisäsi yhden konttorin naisista ystäväkseen facebookkiin. Pian minulle selvisi, että he kirjoittelevat siellä…
Takana vaikea kuluttava oikeastaan painajaismainen parisuhde… Joka kerta kun yritän asiasta puhua jollekkin ihmiset tarttuvat fyysiseen väkivaltaa. Sitä on kai helpompi voivotella… Mutta miten kertoa asiasta tietämättömälle että ei se fyysinen vaan henkinen väkivalta. Joka oli joka päivä läsnä. Joka mursi minut lopulta ja teki minusta haamun siihen mitä olen…