Huono itsetunto heijastuu ikävällä tavalla…

Huono itsetunto heijastuu ikävällä tavalla...

Käyttäjä onnellinenonneton aloittanut aikaan 20.01.2012 klo 11:26 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä onnellinenonneton kirjoittanut 20.01.2012 klo 11:26

Elän elämäni varmasti onnellisinta aikaa, olen mennyt kihloihin iki-ihanan miehen kanssa.
Meillä on menny ihanasti ja olemme jo pitkällä hääsuunnitelmissa.

Ongelmaksi ja negatiivisten tunteiden tuojaksi molemmille tältä erää on noussut huono itsetuntoni.
Olen aina tiedostanut huonon itsetuntoni, mutta vasta nyt tajuan miten paljon hallaa se saa aikaseksi läheisessä ihmissuhteessa. Toisaalta tajuan miksi en ole onnistunut luomaan läheisiä ystäväsuhteitakaan!
Olen aika tosi onneton asian puolesta😭

Olen aiemmin lukenut itsetuntoa käsitteleviä kirjoja yms. ja yrittänyt ajatuksen voimalla nostaa huonoa itsetuntoani, melko tuloksetta.

Onko kellään mitään kokemuksia mikä auttaisi? Joku terapia? Yksityisesti vai olisiko kunnan kautta mahdollisuus moiseen?
En halua että suhteemme kariutuu vain huonon itsetuntoni takia…

Käyttäjä Vonkuja kirjoittanut 23.01.2012 klo 08:37

On mahdollista mennä terapiaan kunnan kautta mahdollisesti koulun/työterveyden kautta, jos mahdollista tai yksityiseen omalla rahalla ja hakea kelalta tukea tähän. Hyvä, että tajuat itse mikä on vikana ja olet valmis hakemaan tukea ja apua.

Haluaisin vielä kysyä, että miten huonoitsetuntosi ilmenee ja millaisissa tilanteissa koet sen hankaloittavan elämääsi? Itse myöskin kamppailen huononitsetunnon kanssa, mutta olen huomannut myös, että kumppanini omaa samankaltaisen ongelman.