Mustasukkaisuus ja Reissutyö

Mustasukkaisuus ja Reissutyö

Käyttäjä reissaaja2 aloittanut aikaan 24.01.2012 klo 12:44 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä reissaaja2 kirjoittanut 24.01.2012 klo 12:44

Olen todella huono kirjottaa kun ei oikein osaa..Mutta ongelmani on Mustasukkaisuus ja Työni. Olemme ollee avopuolisoni kanssa melkein kaksi vuotta yhdessä ja en pysty luottamaan siihen kun olen töissä pelkään että hän löytää paremman miehen suomesta kun olen poissa noin 2-3 viikkoa kuukaudesta. siispä olen kärttyinen kun tulen kotiin ja syyttelen häntä kaikesta asiasta että hän pettää minua ja hän sanoo että ei ole pettänyt tai ei edes tule mieleen on vaan vaikea uskoa tuohon kun on kaikkissa entisissä suhteissa saanut sen sydämmeen että ne pettää. olen menossa parisuhde terapiaan juttelemaan näistä ja aattelin että täältäkin oisi apua näihin asioihin. Pyydän palautetta ja apu tilanteeseeni koska en halu menettää kumppaniani kun välitän ja rakastan häntä todella paljon.

Käyttäjä reissaaja2 kirjoittanut 24.01.2012 klo 13:13

Ja toki voi kysyä asioita niin kuin sanoin olen todella huono kirjottamaan asioista tai kertomaan niistä ja hakee apua asioihini.

Käyttäjä reissaaja2 kirjoittanut 24.01.2012 klo 13:57

Mulle voi tehdä kysymyksiä ja koitan niihin vastata. Olen todella huono kirjottamaan ja hekemaan apu keneltäkään.

Käyttäjä tunturisopuli kirjoittanut 24.01.2012 klo 21:17

Yksi asia on varmaa. Jos jatkat kiukuttelua ja hänen syyttämistään, hän jättää sinut lopulta. Yritä alkaa luottamaan itseesi ja ole hänelle ihana kun näette!

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 24.01.2012 klo 23:00

Keskustelun kautta se lähtee. Ihan hyvä, kun olet menossa puhumaan asiasta. Miten koet itsetuntosi, onko se hyvä vain olisiko siinä kehittämisen varaa?

Itse olen etäsuhteessa ja eipä siinä ole muuta mahdollisuutta, kuin luottaa toiseen ja ehkäpä siihenkin, että jos toinen löytää jonkun muun, niin hän varmaan siitä ilmoittaa sitten.

Pettämiset varmasti jättävät jälkensä herkästi, siis peteytyksi tulleeseen. On ehkä vaikea sen jälkeen luottaa toiseen, varsinkin, jos niin käy useammin. Harmi vain, että jos toista oikein paljon perättömästi syyttelee, saattaa se lopulta ajaa toisen kauemmas itsestä.

Pystyisitkö keskittymään enemmän siihen hyvään, mitä teillä on siinä suhteessa, kuten esim. kun tulet matkalta, niin sehän on kai kivaa, kun voitte taas olla yhdessä. Ja mieti, mitä haluat toiselle. Jos haluat toiselle hyvää, niin toivo sitä toiselle. Toivo, että hänellä on mukavaa silläaikaa, kun olet pois ja anna mielessäsi hänen vapaasti olla. Elämässä on oikeasti paljon muutakin, kun toisen sukupuolen jatkuva ajatteleminen ja yrittäminen päästä jonkun sänkyyn.

Mustasukkaisuus ei ole rakkautta, vaan ehkäpä sitä voisi kutsua katkeruuden, vihan ja itsekkyyden yhdistelmäksi? Lisäksi, toista ei voi kuitenkaan koskaan omistaa. Toisen kontrollointi ei tee hyvää sinulle, eikä sille toiselle.

Ja vielä, onhan sinulla asioita elämässäsi, joista nautit? Toivottavasti nautit myös työstäsi. Rakasta itseäasi, niin sinulla on antaa siitä myös toiselle 🙂 Hyvää oloa sinulle 🌻🙂🌻