Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Hei, olen todella vaikeassa tilanteessa avioliitossani ja toivoisin saavani hyviä vinkkejä tai kuulla ihmisiltä kokemuksia jostain vastaavasta. Itse olen suomalainen, mieheni lähi-idästä. Muslimeita olemme molemmat. Itse jo vuosia ennen avioliittoani. Naimisissa olemme olleet 3 vuotta. Ongelmat alkoivat heti kohta avioitumisen jälkeen. Toivoisin erityisesti vinkkejä ihmisiltä, joilla kokemusta kahden kulttuurin liitoista…
Olen vähän yli kuusikymppinen mies, jäämässä syksyllä eläkkeelle ja asiani on tämä. Mutta parempi aloittaa alusta. Toivon että jaksaisitte lukea tämän loppuun, vaikka aiheena onkin ”aina vaan sitä pettämistä”, niin ainakin omasta mielestäni en ole tällaisesta pahemmin kuullut. Koin rankan eron 80-luvulla, jossa pitkän oikeusprosessin jälkeen sain lapset itselleni. Muutamien…
Eli siis on pakko päästä jonnekin avautumaan. Muistini lähtee kulkemaan hetkestä kun lapsena lähdin pakoon alkoholisti isääni, äitini ja siskoni kanssa. Päätimme sitten mennä vaarillemme. Löysimme tämän kuolleena makaamassa vessan lattialla. seuraava muistikuvani on se kun leikin huoneessani, kuulen vanhempieni tappelvan (sanallisesti) ja yllätys isäni on humalassa. Kaivan esiin pöytälaatikossa…
Olen ollut naimisissa mielenterveys- ja päihdeongelmaisen mieheni kanssa 12 vuotta. Ei se paha mies ole, hirveän kiltti ja mukava itseasiassa, ja yrittää kovasti, mutta yhtään mitäänhän tästä ei tunnu tulevan. Olen huutanut, raivonnut, uhkaillut, koittanut auttaa, vienyt hoitoon, kulkenut mukana terapeuteilla ja psykiatreilla – mielestäni koittanut ihan kaikkeni. Luulen, että…
Miten mä aina onnistun tässä? Oon ilmeisesti syypä siihenkin, että mieheni haluaa tappaa ittensä. Jokainen riita on aina mun vika, ja mä en muuta ku valita. Kaikki pyhät yms tärkeät MÄ pilaan. Oon menettänyt oman elämäsin haluni aikoja sitten, en ole tappanut itteni sen takia kun en halua jättää miestäni…
Mieheni uskottomuuden ilmi tulemisesta on kohta kulunut vuosi. Silloin annoin anteeksi ja nyt selviää että suhde on jatkunut lupauksista huolimatta. Itse olen jo suunnitellut elämäni lasten kanssa ja avioeron. Eilen kerroin miehelleni päätöksestä ja hän yllättyi. Voiko tämä kertominen avioerosta muka tulla miehelle yllätyksenä? Hän sanoi minulle vastuvansa eroa, koska…
onko kellään muulla ristiriitaisia tunteita lapsenlapsiaan kohtaan? Aiheuttaako ne syyllisyyttä ja ahdistusta ja huonommuutta, kun ei kykene rakastamaan ja iloitsemaan vilpittömästi.
Hei kaikki! Minulla on ongelma enkä tiedä mitä tekisin. Olen seurustellut yli vuoden hyvän, huolehtivan, hellän, komean ja kaikin puolin ihanan miehen kanssa. Ongelma on, että kyseinen ihana mies on valehdellut minulle koko vuoden lähes kaikesta. Lopuksi hän jäi kiinni. Itki ja katui. Selitti että halusi vaikuttaa paremmalta kuin on,…
Onko kenelläkään kokemusta siitä, kun nuori 11-13v tyttö puhuu itsemurhasta, kuvittelee tappavansa muita ihmisiä ja näkee hyvin väkivaltaisia unia? Mitä pitäisi tehdä? Läheiset sanoo että se on normaalia ja minun mielestä on jo vakava häiriö. Kuitenkin uskon myös siihen että nyt on ollut näitä joukkosurmia jo ihan liikaa ja uutisoitu…
Tiedän, että voi olla sellaisia henkilöitä jotka ovat sitä mieltä että pitäisi vain laittaa poikki. En kuitenkaan sitä halua, joten mielummin älkää sellaista neuvoko. Ne ihmiset, jotka ovat käyneet saman asian läpi voivat ehkä ymmärtää minua. Olemme mielestäni erittäin onnellinen perhe, meillä on kaksi pientä lasta ja olemme kokeneet sekä…