Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olen eronnut lapseni isästä kolme vuotta sitten. Sain juuri selville että lapseni (12-v) kaverit syjivät lastani koska pelkäävät hänen isäänsä. Isä on haukkunut ja uhkaillut kahta lapseni kaveria muutaman kerran. Tarina kulkee kaveripiirissä ja eräs oli kertonut kotonaan että isä oli käynyt käsiksi toiseen näistä. Tähän en vielä ole saanut…
Olen tapellut mieheni kanssa nyt kaksi päivää… Syy siihen on, että 17 vuotias tyttäremme aloitti ammattikoulun nyt syksyllä ja otti lisäksi kaksoistutkinnon. Nyt tytär kuitenkin haluaisi luopua lukion osuudesta ja keskittyä ainoastaan ammatin oppimiseen. Minä olen tyttären puolella asiassa, josta ei mieheni pysty keskustelemaan ilman huutoa ja uhkailuja(Ei kuulemma maksa…
Olemme olleet avioliitossa kohta 38 v. Miehelläni on päihde-ja mielenterveysongelmia, mutta olen halunnut jatkaa yhteistä elämäämme, koska rakastan häntä edelleen. Olemme n. 60-kymppinen pari, mieheni pitkällä sairauslomalla vaikean masennuksen vuoksi, minä itse ansiotyössä. Oma äitini on huonossa kunnossa, osallistun hänen hoitoonsa kotihoidon rinnalla. Työni on vuorotyötä ja näistä seikoista johtuen…
Suuri odotus vihdoin tulevasta jälkeläisestä kaatui suhteen ongelmiin ja naisen päätökseen tehdä abortti. Tämä satutti ja traumatisoi pahasti. En voi luottaa naisiin enää ja pelko siitä että en uskalla enää toista kertaa yrittää syö sisältäpäin. Haaveet kaatuivat ja näien painajaisia valveilla sekä hereillä. Onko muita miehiä jotka eivät aborttia halunneet…
Asuin avoliitossa seitsemän vuotta mieheni kanssa. Vuosien varrella vastaan tuli niin hyviä kuin huonojakin aikoja. Viimeiset kaksi vuotta oli tarpomista, mutta yhdessä selvisimme eteenpäin tai ainakin minä luulin niin. Hyvä ysävämme siarastui vakavasti ja kuoli vain muutamassa kuukaudessa. Seuraava vuosi meni minun kantaessani puolisoani, jotta hän olisi saanut taas elämästä…
Menin kihloihin tammikuussa. Minulle kihlaus ja sormus merkitsee sitä, että olen sitoutunut rakastamaan ainoastaan yhtä ihmistä, enkä rakasta muita. Olen uskollinen vaimotyyppi, joka ei petä eikä jätä. Nykyhenki näyttää kuitenkin olevan se, että vaikka mies kävelee sormus kädessä kadulla, niin sekään ei näytä olevan monelle naiselle enää mikään este, vaan…
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä kymmenen kuukautta nyt. Olemme nelikymppisiä. Se oli salama ihastumista molemmin puolin..Olimme kumpikin ihan sekaisin ja kumpikaan ei ollut ennen ihastunut niin voimakkaasti! Tapailtiin aluksi välimatkan vuoksi kerran tai kaksi viikossa,ja noin kuukauden kuluttua hän alkoi olla luonani kaiket vapaa-aikansa.Noin kuukauden kuluttua hän jo tunnusti rakkautensa…
Tapasin viikko sitten ystävän vuosien takaa; puhuttiin paljon ja päivitettiin tilannetta. Kerroin, että olen eronnut avopuolisostani (joka kylläkin vielä majailee saman katon alla muutaman viikon, jolloin saa asunnon). Siinä ruodittiin syitä, mitkä olivat johtaneet eroon ja tarinaani kuunneltuaan ystäväni totesi, että on pitänyt minua aina vahvana naisena eikä oikein käsitä…
Hei kaikille! Erosin 10vuoden mittaisesta parisuhteestani omasta tahdostani muutama viikko takaperin. Osa ajasta olimme naimisissa(8vuotta) ja lapsikin on yksi saatu.. Mieheni on alkoholisti,ja melkein teki minustakin sunnuntaijuopon rinnallaan. Juomisensa oli (on)jokapäiväistä,illalla on saatava juoda vähintään 10olutta,muutoin ei uni kuulema tule. Lisäksi suureksi ongelmaksi koitui seksuaalisuus. Itse pidän siitä,että makuuhuonepuuha on…
Tästä tulee varmasti todella monimutkainen tarina, mutta kerron nyt kuitenkin. Olemme lähes kolmekymppien avoliitossa oleva pariskunta ja olemme olleet yhdessä lähes viisi vuotta. Työskentelemme samassa työpaikassa samassa asemassa ja yksikössä ja yhteistyömme on ollut saumatonta, vaikka mielipide-eroja toki joskus esiintyy. Mutta sehän on normaalia. Parisuhteemme on ajautunut pahaan kriisiin, ehkä…