Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Voisiko joku jolla on kokemusta auttaa? Tarvitsisi löytää oikeat sanat ja paljon rohkeutta… Tilanne on se, että haluan erota miehestäni, enkä tiedä miten asian hänelle kertoisin ☹️ Olemme olleet yhdessä reilun 10 vuotta. Meillä on kaksi lasta, 4 ja kohta 9vuotiaat. Puolisoni on sairastellut paljon (vaikea masennus, kihti, kilpirauhasen toimintahäiriö…
Itselläni ollut vuosia lääkityksenä zyprexa ja kovasti mietityttää lääkkeen käyttö mahdollisen raskauden aikana..! Onko kellään kokemuksia? Tai lääkkeen pois jättämisestä raskauden ajaksi? Pelottaa, ettei tulisi mitään epämuodostumia.. toisaalta olen lukenut, että sairauden ”puhkeaminen” raskauden aikana (ilman lääkettä) voi olla sikiölle haitallista.. ☹️
Meillä on avioliitto koetuksella. Siihen liittyy kolmas osapuoli (miehellä). Tosin tämä kolmas ei enää tietääkseni ole kuvioissa, vaikka onkin miehen työkaveri. Aika ajoin kutenkin minä ahdistun tiedosta, että miehellä on ollut toinen nainenmjolle hän on minua haukkunut. Siirä tulee lopulta aina riitaa. 85% ajasta kaikki on ihan hyvin ja jopa…
Kyllä sitten sapettaa taas kun ei voi puolisoon luottaa. Kyse on enemmänkin henkisestä luottamuksesta kuin fyysisestä. Muunmuassa tälläistä, Olemme mieheni kanssa olleet naimisissa reilut 12 vuotta ja ensimmäinen luottamuspula tuli eteen noin reilun vuoden kuluttua siitä. Luulin voivani puhua miehelleni asiasta kuin asiasta luottamuksella, mutta hän kertoo niitä mm. työpaikallaan.…
Pitkä parisuhde kariutui pettämiseen ja valheisiin. Parisuhteen mukana tuntui menevän useampi ystävyyssuhdekin ja tuntuu että moni on totaalisesti kääntänyt selkänsä minulle. Koska mies petti kaverini kanssa on luottamus mennyt melko moniin ihmisiin. Olen tässä reilun vuoden aikana yrittänyt pysytellä hyvissä väleissä kaikkien, lukuunottamatta ex-kaveriani jonka kanssa mieheni petti, kanssa, mutta…
En edes tiedä mistä aloittaa, sen tiedän että nyt on pakko purkaa näitä asioita jonnekin. Tämä lienee oikea paikka 🙂🌻 Kerron ensin vähän tai vähän enemmänkin tarinan taustoista. Tämä on tietenkin yksipuolinen näkemys asioista, mutta tahdon nyt jonnekin kaataa sen miltä minusta tuntuu ja oikeasti miettiä tätä elämää. Tapasimme kun…
Tänään päättyi ryhmä Erosta eteenpäin – voimaa vertaistuesta. Ajattelimme aloittaa aiheesta uuden ketjun täällä. Nyt on ittelläni pää niin tyhjä viimeisen ryhmäkeskustelun jälkeen että en oikein tiedä miten tämän ketjun aloittaisin. Toivoisin että ainakin kaikki ryhmäläiset löytäisivät tämän ja voitaisiin jakaa vielä ajatuksia ja arjen sattumisia täällä. Itse lähden nyt…
Olen nuori nainen, seurustelen aivan upean miehen kanssa ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että haluan elää hänen kanssaan loppu elämäni. Ongelmana on mustasukkaisuuteni, jolla pelkään työntäväni miehen pois luotani ja pilaamalla suhteen. Minulle ei ole suhteissa ikinä tehty mitään pahaa, ei petetty, eikä valehdeltu. Ensimmäisen mieheni kanssa seurustelin (eka kunnon…
Hei! Olen uusi täällä ja olen lukenut täältä paljon tarinoita parisuhteista ja niiden ongelmista. Nyt uskaltauduin itse kertomaan omasta parisuhteestani ja sen kipukohdista. Olen työssäkäyvä 3 lapsen äiti. Mieheni opiskeli juuri uuden ammatin naisvaltaiselle alalle. Opiskelun aikana mieheni puhui paljon tietyistä opiskelija-tovereistaan ( kaikki naisia) ja heidän perhe-elämistään. Oli iloa…
Päätin kirjoittaa tälle palastalle taas, koska käytöstäni saatetaan ihmetellä. En ole hakemassa täältä muuta kuin tavan päästä eteenpäin. Tähän ei välttämättä kukaan vastaa, mutta uteliaitahan yleensä riittää. Myönnän, testailen tätä kanavaa edelleen. Myönnän, olen liian ylpeä ihminen tänne. Haluaisin tällä hetkellä, että ikiomassa kaksiossani olisi luotettava naispuolinen ystävä. En missään…