Puolison työtarjous

Puolison työtarjous

Käyttäjä Anksu aloittanut aikaan 05.10.2012 klo 17:39 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Anksu kirjoittanut 05.10.2012 klo 17:39

Puolisoni sai yllättävän työtarjouksen. Hän saisi ylennyksen ja enemmän palkkaa, mutta… työpaikka on näillä näkymin Italiassa. En voi kuvitella lähteväni lasten kanssa hänen mukaansa. Lapset ovat syksyllä aloittaneet ammattiopinnot. Molemmat lapset ovat masentuneita ja heille on järjestynyt hoito täällä. Itse sairastan vakavaa masennusta ja työkyvyttömyyseläkehakemus on vireillä. En kuitenkaan tahdo estää puolisoa etenemästä. Ja olenkin miettinyt, että miten käytännössä elämä järjestyisi, jos hän asuisi Italiassa ja kävisi kaksi kertaa vuodessa Suomessa ja minä asuisin lasten kanssa täällä. Uskon kuitenkin avioliiton kestävän. Mietin myös, että pitääkö omistusasunto myydä ja minä muuttaisin lasten kanssa pienempään asuntoon. Ja katsottaisiko meidän asuvan asumuserossa? Onko kenelläkään kokemusta tämmöisestä? Oli pakko kirjoittaa tänne, kun ei ole ketään, jolle voisi puhua tästä. Keskenään ollaan tietenkin puhuttu.😯🗯️

Käyttäjä kirjoittanut 07.10.2012 klo 09:25

Ei ole just samanlaisesta kokemusta vaikka mies on töissä kaukana ja käy kotona vaan silloin tällöin. Meillä on kaksi asuntoa ja emme me kyllä ole asumuserossa.

Miksi miehesi kävisi vaan kaksi kertaa vuodessa Suomessa? Eihän sinne lento kestä kauankaan ja on halpalentojakin. Hyvällä tuurilla voin saada eestakaisen lennon alle satasella.
Ja sie ja lapsetkin voisitte sinne välillä lentää lomaileen.
Minäkin menen välillä mieheni kotiin. Vaikka sinne on kilometrejä paljon vähemmän kuin Italiaan, on sinne meno monimutkaista, kun mulla ei ole ajokorttia.
Mutta siihen vaan tottuu.
Kuten varmaan sinäkin totut siihen ettei miehesi ole aina paikalla.

Käyttäjä Anksu kirjoittanut 07.10.2012 klo 13:42

Eilen illalla puolisoni lähetti sähköpostin Italiaan ja näin ollen on valmis ottamaan työn vastaan. Nyt ei voi muuta, kuin odottaa, että mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Käyttäjä Anksu kirjoittanut 09.10.2012 klo 17:36

Mieheni kertoi, että firma maksaa matkat kaksi kertaa vuodessa, joten lomilla varmaankin. Ajattelinkin, että voisin käydä siellä joskus.