Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Moi! Olemme olleet 4 vuotta naimisissa ja minulla on edellisestä parisuhteesta 9 vuotias poika. Olemme vaimoni kanssa haaveilleet omastakin lapsesta mutta ei ole vielä tärpännyt.. Lapsettomuustutkimuksissa olemme käyneet ja lääkärin diagnoosi oli ettei kummastakaan löydy mitään vikaa. Tarkoitus oli nyt syksyllä edetä hoidoissa seuraavaan vaiheeseen mutta nyt tosiaan vaimoni on…
Olen ollut naimisissa reilut 10 vuotta. Noin 2 vuotta sitten sain nimettömän puhelinsoiton mieheni pettämisistä. Se unohdettiin, kun mies kielsi pettäneensä eikä soittaja esitellyt itseään eikä antanut tarkempia tietoja. Puoli vuotta myöhemmin löysin hänen tietokoneeltaan kuvan alastomasta naisesta sekä viestittelyjä kavereidensa kanssa, jotka sisälsivät kerskailua muista naisista, kyselyitä miten facebookin…
Kymmenen kuukautta sitten saimme pienen suloisen tyttövauvan joka on melkein aina iloinen, ei pahemmin itke ja leikkii mielelläään. Äitinsä taas kokee joka päivän ahdistuksena, jo raskausajan alkupuolelta lähtien. Yhtään päivää ei mene ettei vaimoni syyttäisi minua milloin mistäkin, itse asiassa joka aamu alkaa syytöksellä, ja uusi syytös tulee parin tunnein…
Hei kaikki. Olen uusi täällä ja en tiedä kirjoitanko oikeaan paikkaan ja muutenkaan oikein, mut haluan kertoa elämästäni. Olen 29v kolmen lapsen äiti, naimisissa ja maalla asuva ihminen. Olen kärsinyt jo kuusi vuotta paniikkihäiriöstä ja viimeisen vuoden tai ehkä vähä ylikin on ollut masennusta. Sitä ei oo kyl todettu missää…
Puolisoni sai yllättävän työtarjouksen. Hän saisi ylennyksen ja enemmän palkkaa, mutta… työpaikka on näillä näkymin Italiassa. En voi kuvitella lähteväni lasten kanssa hänen mukaansa. Lapset ovat syksyllä aloittaneet ammattiopinnot. Molemmat lapset ovat masentuneita ja heille on järjestynyt hoito täällä. Itse sairastan vakavaa masennusta ja työkyvyttömyyseläkehakemus on vireillä. En kuitenkaan tahdo…
Muutin mieheni luokse asumaan nyt keväällä. Yhteiselo on sujunut pääasiassa hyvin, olemme onnellisia yhdessä 🙂 On kuitenkin eräs asia, mikä hiertää yhteiseloamme: minun mustasukkaisuuteni ja kyttäämiseni. Tähän ei siis edes ole mitään syytä. Käytännössä tämä ilmenee niin, että seuraan, mitä mieheni kirjoittelee erillaisille foorumeille. Joskus näistä teksteistä syntyykin sitten pahaa…
Olen nuori nainen ja asun vielä muutaman kuukauden ulkomailla. Äitiini en ole missään yhteyksissä enää, monien vuosien ja ehkä läpi elämäni kestäneen henkisen väkivallan seurauksena. Isäni kanssa olen väleissä, ja isäni on minulle todella tärkeä, joskin olemme hieman vieraantuneet ja eroavaisuuksia on paljon. Perjantaina tietooni tuli syykin. Sain kuulla ns.…
Sydänsärky on se tunne sydämessä,kun ei saa toiselta, rakastamaltaan ihmiseltä vastarakkautta.Se on valtavan suuri ja tuskainen.Niin tuskainen,että sydäntä puristaa.Sieluun sattuu ja sydän on tyhjä ammottava aukko,omassa sisässä,jossain siellä,vaikeasti tavoiteltavissa. Tarinani ei ole kaunis,eikä ehkä ymmärrettäväkään.Sitä en vaadi,mutta tukea ja lohdunsanaa kaipaan valtavasti jaksaakseni elämääni eteenpäin viedä.Tosin sen eteenpäin vieminenkin tuntuu…
Olen kokenut parisuhteessani henkistä väkivaltaa jatkuvaan, Perheessäni on reilu vuoden ikäinen lapsi. Toinen syntyy lokakuussa. Olen umpikujassa tässä suhteessa, en osaa lähteä tästä pois, joka viikko Mies on viikot muualla töissä ja pois kotoa. Hoidan kodin ja lapset yksin. Tukiverkostoa tässä kaupungissa ei ole. Olen aivan toivottomassa tilanteessa, Viikonloput mies…
Hei, Olen uusi tulokas. Olen vuositolkulla paininut mieheni mielenterveysongelmien kanssa. Luulen hänen kärsivän jonkinlaisesta persoonallisuushäiriöstä, ehkä rajatila (borderline). En voi tietää sen tarkemmin, koska toistaiseksi hän on aina kieltäytynyt kuulemasta moisesta. Mutta minulla on suuret epäilyt. Hän on: – äkkipikainen (suuttuu ihan pienistä asioista ja tekee niistä maailmanlopun) – yliherkkä…