Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olen ollut poikaystäväni kanssa yhteensä 3 vuotta. Nyt asumme yhdessä ja olemme kihloissa. Olemme molemmat opiskelijoita, mutta poikaystäväni on vuoden ajan työstänyt väitöskirjaansa ja tehnyt siihen liittyvää tutkimustyötä. Tutkimustulosten tulkinta ja väitöskirjan artikkeileiden kirjoittaminen on vaikeaa, koska aihe on monimutkainen ja monitulkintainen. Poikaystäväni kuitenkin väittää, että työn etenemättömyys ja laadun…
Olen 70 vuotta täyttänyt nainen. Jouduin yli vuosi sitten poikani pahoinpitelemäksi. Hän tuli luokseni tuntuvasti humalassa ja ehkä joissain ”aineissa”. Hän alkoi syytää päälleni solvauksia, nimitteli kaikilla mahdollisilla rumilla nimillä ja uhkaili tappaa minut. Hän puristi lujaa käsivarsiani ja käsiäni ja aina välillä löi nyrkillä eri puolille päätäni. Hän syyti…
Työhönpalaamisen jälkeen viime syyskuussa vaimoni alkoi innostua työstään enemmän ja enemmän. Kolmipäiväinen työviikkoa muuttui pian 6-päiväiseksi ja hän viihtyi työssään paremmin kuin hyvin. Ulkonäköön panostettiin jne. Aloin ihmettelemään tuota hurahdusta vaikkakin kaipuu työelämään oli kova äitiysvapaan jälkeen. Kysyin häneltä eräänä joulukuun päivänä että onko hänellä vielä tunteita minua kohtaan. Hän…
Olen valinnan edessä elämässäni. Tämä on vaikeampia valintoja mitä ikinä olen tehnyt. Joillekkin tämä olisi varmasti helpompaa, mutta itselle menneisyyden kolhuista johtuen ja rikkonaisesta sydämestä johtuen- tämä on vaikein ikinä tekemäni päätös. Olen varmaan miettinyt jo 3 viikkoa ja en saa mitään valmista aikaiseksi. Tilanne: Olen raskaana (alkuraskaus) miehelle kenen…
Haluaisin kuulla samassa veneessä olevilta kohtalotovereilta, miten olette kokeneet yhdessä yrittämisen parisuhteen korjaamiseksi uskottomuuden jälkeen. Kuinka paljon mieliala vaihtelee vielä aikojen päästä, koska olette pystyneet tuntemaan, että haluatte jäädä suhteeseen vaikka puoliso on ollut uskoton. Mitä kaikkea olette kokeneet ja miten se on vaikuttanut suhteeseesi puolisoon? Miten olette käsitelleet uskottomuuden…
Tarinani vaatii pohjustusta, koitan tiivistää. Olen 32v nainen ja seurustellu noin vuoden itseäni 5 vuotta nuoremman miehen kanssa. Elämme etäsuhteessa, mies asuu noin 700km päässä kotikaupungistani. Itse olen osittain työtön ja osittain freelancetyötä tekevä. Mies opiskelee kotipaikkakunnallaan. Elämäntilanteemme sallii siis kohtalaisen hyvin reissailun, etenkin minun on melko helppoa järjestää aikataulujani…
Haluan alkuun sanoa että olen normaalisti todella vahva ihminen. Olen kokenut paljon enemmän kuin ikäiseni ja kaiken olen tehnyt hieman ”kovemman” kautta. Olen luja ja vahva ihminen, joka ei ole lannistunut isompienkaan asioiden edessä ja sen takia olen menestynyt elämässäni, kunnes tapahtui seuraavaa. Erosin avopuolisostani noin 5-6kk sitten, jonka jälkeen…
Olen ollut parisuhteessa mieheni kanssa vajaa kaksi vuotta. Alkuaika oli ihanaa ja tuntui ikäerostamme huolimatta että nyt oli oikeanlainen mies löytynyt, vaikkakin hieman varauksella vielä suhtauduin. Pikku hiljaa tunne alkoi vahvistua, mies käyttäytyi juuri oikealla lailla minua kohtaan, huomioi ja harrastettiin yhdessä mm. luonnossa liikkumista ja meillä tuntui olevan samanlaiset…
Juuh elikkäs mun miehelläni on todella huono itsetunto ja tästä keskustellessamme selvisi, että se johtuu hänen menneisyydestään. Hän kertoi olleensa kiusattu mm. puhevikansa vuoksi. Tämän takia hänellä on tätänykyä todella huono itsetunto ja hän tuntee aina olevansa arvoton. Kun kehun häntä hän ei ota kehuja vastaan, vaan tyrmää ne täysin…
Miltäs tuntuu tämä päivä? Lippu salossa ja julistetaan kuinka onnellista onkaan olla äiti. Just tuossa naapuri kysyi koska sitä meillä syntyy lapsi. Ei koskaan kai.