Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Käyttäjä kengu aloittanut aikaan 18.03.2011 klo 12:48 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kengu kirjoittanut 18.03.2011 klo 12:48

Osa voi muistaakkin minut sykyltä,mutta lyhkäinne keertaus
Turvakodista muutin lasten kolme kappaletta uudella paikkakunnalle.Mies toi eropaperit turvakodin pihaan.Harkinta-aika on mennyt umpeen.Lasten tapaamiset eivät ole onnistuneet.24/7 ollut viimeisen puolen vuotta lasten kanssa.Satunaisia 1h viikossa oma-aika lukuunottamati.
Tunteet menee vuoristorataa ja rakkaus mieheen on ja pysyy.Sen vuoksi olen hmm halventanut itseäni ja toisen pyytäessä piparia niin sit ….
Saattoi mennä kk ettei toisesta kuulunut yhtään mitään ja lapsetkaan eivät nähneet isäänsä.Ex ajautu väärään seuraan ja syyhän on mun.Todennäköisesti on aika pitkään kuvioista pois.
en vaan ymmärrä,nyt kun vielä vois tavata lapsiaan ei halua.Kissan metsästys on mielekkäämpää.
Olen kovaa vauhtia katkeroitumassa.Sinnittelen kolmen lapsen kanssa ilman tukiverkostoo ja talouskin aika kovilla.
Minä en pysty osaa käsitellä mieheni tekoja laisinkaan.Ne ylittää kaikki mun käsitykset.Miten ihminen on niin julma henkisesti,Vielä hän halusi monta lastan ja olisi vielä -09 kesänä nuorimmaisen ollessa pari kk halunnut neljännen.Miks halus lapsia jos ei kerran rakastanut mua.
Järki ymmärtää asiat,mutta tunteet ei.
Yksinäisyys ja aikuiskontaktin puute vaivaa.
Lapset ovat parempaan suuntaan ja silti minäkin.Voimavaroja löytyy vaikka välillä tuntuu ettei jaksa.
Mä en halua katkeroitua
Ärsyttää kun mies saa valita huvittaako lapset vai ei.Miehen elvistely rahan käytöllään on loukkaavaa.Kela maksaa elatustuen,vaikka ….
Lapsiani en kadu ja he ovat elämäni rikkaus.
Haluaisin hyviä asioita itselleni,mutta miten….

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 18.03.2011 klo 15:50

Heippa
Joo kyllä minä sinut muistan ja olen monesti ajatellut että mitä kuuluu ihmisille
joille olen kirjoittanut.
joo kyllä sinun pitäisi pystyä välillä lepäämään.
Mutta oletko kysynyt kunnalta / kaupungilta että lapset olisi välillä
päivähoidossa niin saisit itsellekin omaa aikaa.
Kuin myös yksinäisyys / aikuisen ihmisen kontaktin puute niin esim kävisit koulutuksessa, kurssilla, kansalaisopistot jne.
sillon näkisit muitakin aikuisia ihmisiä niin varmasti piristäs eläämääsi.
Nyt vaan täytyy sinun katsoa elämää vähän pidemmälle ajanjaksolle niin varmasti
elämä järjestyy mut se tukiverkko kyllä kannattais rakentaa mitä aikaisemmissa
viestissä olen sinulle suositellut ja kun tulee heikkoja hetkiä niin ottaa kyseisiin
henkilöihin yhteyttä niin taas pääsee elämässä eteenpäin.
Älä katkeroidu elämään sillä se kyllä syö sisältä vaan mennään vaan hiljakseen
elämässä eteenpäin ja rakennetaan parempaa ja onnellisempaa hyomista.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 23.03.2011 klo 17:38

Kiitos volvomies.
Niin lapset aloitti juuri päiväkodissa ja nyt opettelen hyödyntämään sen ajan itselleni.
Kuntosalilla käynnit,yms kuvioissa nyt ihan omaksi iloksi.
Hain myös koulutukseen,jos sais sitä kautta töitä.
Mua vaan huolettaa miten saisin tän vihan käsiteltyä.Ettei se jäisi kalvamaan sisintäni.Ex:n teot on mun yliymmärrykseni ja sen vuoksi en pysty käsitteleen niitä.Tajua olevani se vahvempi osapuoli henkisellä tasolla loppu peleissä.Hataraa mun on vielä suojamuori,mutta vahvistuu koko ajan.Ei tää takapakki huoleta uskon ja luotan siihen,että saan ittseni nostettua ylös.Mutta haluan vihan sisältäni pois.Kertokaa miten?????😯🗯️

Käyttäjä helemi kirjoittanut 24.03.2011 klo 11:05

Voi olla, ettet koskaan voi ymmärtää miehen tekoja, mutta miksi sinun pitäisikään, tuskin hän itsekkään on tajunnut kaikkea.
Kuvittelen, että paljon lapsia halutessaan mies on halunnut sitoa sinut itseensä kiinni, ettei sinulla muuta elämää olisikaan kuin hän ja lapset, joillekkin miehille lasten lukumäärä on merkki miehisyydestä, jota näin pönkitetään, jaellaan omaa "erinomaista" geeniperintöä mahdollisimman paljon. Ennen on ollut sanonta, että "akka kesällä tiineenä ja talvet kengittä, niin pysyy kotona".
Katkeroitua sinun ei kannata, elä tätä päivää ja haaveile huomisesta, mennyt on mennyttä, se ei palaa, jos et anna sen palata, sinulla on lapset ja arki heidän kanssaan, rakenna sitä ja tulevaisuutta.
Viha on tunne, siinä missä rakkauskin, mutta viha ei ole rakkauden vastakohta, vaan välinpitämättömyys, joten voisi sanoa, että sinulla on vielä tunteita miestä kohtaan, siis vihaa. Mutta, älä anna sen vallata mieltäsi, viha syö sinua itseäsi, eikä vie eteenpäin.
Me kaikki teemme vääriä valintoja, tunnemme osin vihaa myös omia ratkaisujamme kohtaan, mutta niistä pitää ottaa opiksi ja koettaa tulevaisuudessa tehdä parempia valintoja, en sano oikeita, sillä harva voi sanoa tehneensä, aina oikeat valinnat.
Toivottavasti sinunkin huomisesi on, aina parempi kuin eilinen.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 24.03.2011 klo 11:45

Heippa
Kyllä vihata saat mutta et vihaan saa katkeroitua ja niinkuin olen sanonut se syö
ihmistä sisältä ( on minullakin ihmisiä mitä minä vihaan ja en halua olla missään
tekemisissä kyseisen ihmisen kanssa mutta en ole katkera )
Etsi elämästäsi vahvuuksia tee kaikkea vaikka pieniä asioita mistä tulet onnelliseksi
ja joka tuottaa sinulle hyvän mielen.
Mulla on ainakin sellainen kyky että unohdat menneet kurjat asiat ja menen
elämässä vaan eteenpäin niin yritä sinäkin unohtaa menneet ikävät asiat ja ajattele
asioita positiivisesti.
Mutta olethan sinä päässyt elämässä eteen päin eli lapset on päivähoidossa
niin saat omaa aikaa ja hyvä kun sinulla on harrastus ( jumppa siitäkin saat varmasti
voimaa itsellesi )
Kuin myös hyvä kun hait koulutukseen sieltä saat varmasti iloa eläämääsi jataas
pääset elämässä eteenpäin kuin myös näet uusia ihmisiä.
joo olen aina sanonut että ihmisillä pitäis olla tukiverkko ja tee itsellesi sellainen
sillä ihmisen elämään mahtuu iloja ja suruja niin ylä kuin ala mäkeä ja kun on heikko
hetki niin on ystäviä / kavereita niin heikosta hetkestä pääsee yli eikä jää yksin
ongelmien kanssa.
Muista kanssa että et ole yksin murheisisi kanssa ja minä ajattelen sinua, autan, neuvon,
kannustan jne niin varmasti päästään elämässä eteenpäin hiljakseen.
Tee itsellesi sellainen iltarukous ja sitten uskot siihen ja voit muuttaa elämän tilanteen mukaan
minä olen sen muistanut pienestä pojasta lähtien ja minulla menee näin
Kiitos tästä päivästä
kiitos perheestä
vaimosta ja lapsista
kiitos että minulla menee niin hyvin
auta minua että jaksan ja osaan auttaa ihmisiä
auta kaikia ihmisiä
kiitos.
Minä saan ainakin hurjasti voimaa.
Kuin myös kuuntele musiikkia siitä saan hurjasti voimaa minun suosikki yhtyeet on yö ja irina.
ja niissä lauluissa on hurjasti sanomaa.
Kuinkas sinä nyt olet jaksanut???
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 24.03.2011 klo 18:02

Kiitos Helmi ja volvomies.
Kyllä sitä sisimmässään tietää mikä on oikein.
Eikä se että tulee tosiaan takapakkia niin maailmaa kaada.
En vaan ymmärrä miten saisin terapeutin roolin ex kohtaan pois.Surullista kattoo sivusta.Niin kauan kun hän ei itse halua nähdä niin se on toivotonta.
Ihmisen tarvii itse nähdä asiat.
Niin pienet asiat on isoja.Kyllä se auringo toivottavasti risukasaankin vielä paistaa.
Kiitos teille kun olette olemassa.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 25.03.2011 klo 11:15

Heippa
Joo ihmiselle tulee elämässä takapakkia ja heikkoja hetkiä mutta niihin
pitää osata varautua ja jokaisella olla tukiverkko niin elämän
kolhuista selvijää helpommin.
Kyllä elämä paistaa viellä risukasaan ja elämäsi järjestyy mut nyt jaksat
katsoa eläämääsi pitemmälle ajanjaksolle.
Minä myös toivon niin sinulle että saisit nauttija jokaisesta päivästäsi ja saisit
olla eläämääsi onnellinen ja siihen pyrit ja pääset.
Kuinkas olet nyt jaksanut???
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 27.03.2011 klo 11:27

volvomies kirjoitti 24.3.2011 11:45

Kyllä vihata saat mutta et vihaan saa katkeroitua ja niinkuin olen sanonut se syö
ihmistä sisältä ( on minullakin ihmisiä mitä minä vihaan ja en halua olla missään tekemisissä kyseisen ihmisen kanssa mutta en ole katkera )
Etsi elämästäsi vahvuuksia tee kaikkea vaikka pieniä asioita mistä tulet onnelliseksi
ja joka tuottaa sinulle hyvän mielen.
Mulla on ainakin sellainen kyky että unohdat menneet kurjat asiat ja menen
elämässä vaan eteenpäin niin yritä sinäkin unohtaa menneet ikävät asiat ja ajattele
asioita positiivisesti.
Joo, olen aina sanonut että ihmisillä pitäis olla tukiverkko ja tee itsellesi sellainen
sillä ihmisen elämään mahtuu iloja ja suruja niin ylä kuin ala mäkeä ja kun on heikko
hetki niin on ystäviä / kavereita niin heikosta hetkestä pääsee yli eikä jää yksin
ongelmien kanssa.
Muista kanssa että et ole yksin murheisisi kanssa ja minä ajattelen sinua, autan, neuvon,
kannustan jne niin varmasti päästään elämässä eteenpäin hiljakseen.
Tee itsellesi sellainen iltarukous ja sitten uskot siihen ja voit muuttaa elämän tilanteen mukaan
minä olen sen muistanut pienestä pojasta lähtien ja minulla menee näin
Kiitos tästä päivästä
kiitos perheestä
vaimosta ja lapsista
kiitos että minulla menee niin hyvin
auta minua että jaksan ja osaan auttaa ihmisiä
auta kaikia ihmisiä
kiitos.
Minä saan ainakin hurjasti voimaa.
Kuin myös kuuntele musiikkia siitä saan hurjasti voimaa minun suosikki yhtyeet on yö ja irina.
ja niissä lauluissa on hurjasti sanomaa.
- -- - - -

Olen lukenut viestejäsi volvomies, ja täytyy sanoa, että olet uskomattoman
hyvä kannustaja arjessa jaksamiseen. Olen itsekin kova rukoilemaan, teen
sen joka ilta, toivon Jumalalta jaksamista ja kiitän kaikesta sekä läheisilleni toivon voimia ja hyvää elämää. Musiikkia myös kuuntelen, siitä saa todella voimaa. Petri Laaksosella on myös hyviä sanoituksia noiden ja monella muulla.
Kiitos kannustavista riveistäsi sinulle volvomies 🙂! Jaksamista meille kaikille 🙂!

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 27.03.2011 klo 11:36

Hei!

Jaksamista sinulle kengu!
Mietin, olisitko saanut olla turvakodissa pidempään vai etkö halunnut?
Saitko heiltä ohjeita jatkoa ajatellan, osoitteita, joista saat apua tarvittaessa,
esim. lasten hoitoa ajatellen...
Itsellä ei ole pieniä lapsia, joten en näistä tiedä, erossa jäi vain teini-ikäinen tytär, joka asuu luonani.
Mietin tuota oisko seurakunnan perhetapaamisista apua, saisitko ehkä omaa
aikaa jollakin tapaa sitä kautta vai tarvitsetko sellaista?
Ajattelen sinua ja ihania lapsiasi ja toivon teille kaikkea hyvää. Ajan kanssa asiat selkiytyy kun alkukaaoksesta pääsee yli.
Voimia kevääseen sekä sinulle että muille täällä !

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 27.03.2011 klo 11:49

kengu kirjoitti 23.3.2011 17:38

Kiitos volvomies.
Niin lapset aloitti juuri päiväkodissa ja nyt opettelen hyödyntämään sen ajan itselleni.
Kuntosalilla käynnit,yms kuvioissa nyt ihan omaksi iloksi.
Hain myös koulutukseen,jos sais sitä kautta töitä.
Mua vaan huolettaa miten saisin tän vihan käsiteltyä.Ettei se jäisi kalvamaan sisintäni.Ex:n teot on mun yliymmärrykseni ja sen vuoksi en pysty käsitteleen niitä.Tajua olevani se vahvempi osapuoli henkisellä tasolla loppu peleissä.Hataraa mun on vielä suojamuori,mutta vahvistuu koko ajan.Ei tää takapakki huoleta uskon ja luotan siihen,että saan ittseni nostettua ylös.Mutta haluan vihan sisältäni pois.Kertokaa miten?????😯🗯️

Hei kengu!

Huomasinkin sinun löytäneen yhtä ja toista tekemistä ja olen siitä tosi iloinen. Jossain viestissäni yritin "antaa ohjeita" vaikka tunsin itseni todella tietämättömäksi ☹️!!!

Tuon vihan kanssa haluan sanoa, että aika on auttanut unohtamaan ja viha on haihtunut. Olen ihmetellyt asiaa itsekin, vihan kanssa ei jaksa elää, on pakko antaa anteeksi ja olen sen uskoakseni tehnyt. Kaikki eron aikana kertynyt ahdistus ja viha on kadonnut ihan itsekseen.

Toivon, että aikaa myöten asia lakkaa myös sinua häiritsemästä ja saat itsesi pyristeltyä vihasta vapaaksi. Tietysti asiaan on saattanut vaikuttaa myös se, että löysin seurakunnastani diakonissan, jonka luona sain käydä, en edes muista miten monta kertaa ja montako kertaa soitin hänelle kun ahdisti mennä esim. kotiin ennen eroa. Hän lienee parasta mitä minulle on sattunut.

Onko seurakunnassasi ehkä joku tuttu tai puolituttu diakonissa, ainakin kohdalleni sattunut ymmärsi minua ja tunsi narsismiasian, mikä helpotti paljon.

Tämä vinkiksi ja jaksamista sinulle !

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 27.03.2011 klo 19:43

Heippa Ero_kesäk_2006
joo aina olen ihmisiä auttanut ja kannustanut jo 80 luvulta lähtien ja niin minuakin
on autettu nyt kun oma elämä on kunnossa ja meneekin liijankin hyvin ( ei ole tarkoitus
kehua eikä kenenkään mieltä pahoittaa ) niin loppuelämän minä autan vaikeuksissa
olevia ihmisiä ja se on minun vahvistuva ala.
Ihminen ei saisi jäädä ikinä yksin ongelmien / vaikeuksien kanssa ja kun ongelmia
tulee niin niihin pitäisi heti reakoida niin ne olisi helppo korjata.
Onni koostuu ihmisellä ihan pikku jutuista tänään aamulla kun herättiin niin oli kiva
eukon kanssa jutella kaikista asioista sit tein eukon veroilmoituksen sen jälkeen
lähdettiin noin 8 km lenkki kävelemään ulos ( luonnossa on mahtavaa liikkua ja se
antaa valtavasti voimaa kokeile sinäkin ) sit kun kotia tultiin niin keitin kaakaota ja huvittaa
kun oli kolme erilaista voileipää ja oli maito lasi, kaakao muki ja limsa lasi niin vuorotellen
otin jokaisesta juomista kuin myös jokaista leipää ja oli tosi onnellinen olo.
Mitäs sinun eläämääsi kuuluu???
Kuinkas sinä olet jaksanut???
Minä toivon sinun elämääsi kaikkea hyvää ja menestystä.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 28.03.2011 klo 10:37

Kiitos ero_kesäk_2006 ja volvomies.

Niin siis turvakoti jakso oli aivan kamala.En saanut siellä tukea ja puhelimitse sain sitä omalta paikkakunnalta.
Diakonilla käyn juttelemassa kyllä.
Loppu peleissä tää on täysin itsestä kiinni ja tarvisi olla vaan vahva.
Osata vastaanottaa hyvyyttä itseään kohtaan.Nyt alkaa tunteet ex kohti olla lähellä välinpitämättömyyttä.Hänen touhunsa on jo niin uskomatonta,että en edes tunne ihmistä.Selvisin vaikeesta kahesta viikosta.Se että saisin sen toteutumaan kirjaimellisesti vaatii tahdon lujuutta ja paljon.Mun tarvis vielä saada tää terapeutin rooli ex kohtaan poissa ja jättää se muille.Ammattiapuun hän ei turvaa,koska eihän hänessä ole mitään vikaa.Vietin mukavan lauantain mukavassa uudessa seurassa.Keskustelu niitä näitä teki hyvää.Sitten kävin vielä nuorimmaisen kanssa kahveella eilen hänen luonaan.Elämässä on selkeesti nyt hieman nousu suuntaa.Varovasti mutta vakaasti ylöspäin.Vielä tätä joudun valitettavasti uskotella itsellenikin.En vielä ole täysin vakaa☹️Tavoitteena kylläkin saada itseni vahvaksi ja pitään ex kohtaan puoleni.Olemme isä ja äiti muttei ole parisuhdetta eikä mitään siihen liittyvää.Hoidamme lapsemme edes kohtuu yhteistyössä.Usko parempaan huomiseen...miks silti minussa on epäilys....

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 29.03.2011 klo 10:00

Hei kengu ja volvomies ynnämuut
Päivä kerrallaan. Vielä on sinulla pitkä matka kengu, mutta pidän peukkuja
että jaksat. Minun kohdallani ongelmat alkoivat vasta kun "aloin päästä
ulos kuraojasta ja näyttää iloista naamaa". Heräsi kaiketi epäily, että minulla menee liian hyvin ja salaan SATAVARMASTI jotain, mitähän se voisi olla.....
Vuodet auttaa unohtamaan ja antamaan anteeksi. Ainakin meidän tapauksessa, minusta tuntui koko avioliiton (15 v) ajan, että pääsisin helpommalla yksinhuoltajana koska esim. kasvatusasioissa en saanut ikinä minkäänlaista tukea, aina vedettiin eri köyttä ja se oli tosi raskasta. Isä halusi miellyttää tytärtä eikä halunnut komentaa... Sain olla kodissani isänä ja äitinä ja eksä luimuili lähinnä tarkkailijan roolissa, oliko koti siivottu kunnolla, oliko ruoka odottamassa jne. Auta armias jos halusit jotain omaa, harrasteita, omaa aikaa tms. Asiat alkaa nähdä nyt paremmin, silloin sitä ei tajunnut.
Kiitos vinkistä, volvomies, luonnosta olen aina pitänyt, mutta nyt selkäni estää pidemmät lenkit, käyn vain vesijuoksussa ja siitä pidän. Olen menossa leikkaukseen piakkoin, sen jälkeen toivuttuani siitä voin matkustaa vaikka kuuhun 🙂! Kengulle vielä. Puhuminen auttaa valtavasti ja toivon sydämestäni että löydät ihmisen jolle puhua ja vielä sellaisen ihmisen JOKA YMMÄRTÄÄ SINUA JO PUOLESTA SANASTA. Niitä on tosi harvassa. Uskomaton tuo sinun turvakotitarinasi, kuvittelin, että siellä, jos missä, tukea saa ja saa tuntea olonsa turvalliseksi.
Voimia meille kaikille 🙂!!!!!

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 29.03.2011 klo 13:12

Heippa Kengu
Hyvä kun käyt diakonialla juttelemassa niin siitäkin saat varmasti voimaa
ja käy niin kauan kuin on tarvista!!!?? ja muistat aina että sinä et ole yksin.
Unohda terapeuttina oleminen ex, älle se vie vain voimia ja enerkijaa sinulta
joo hiljakseen menet elämässä eteenpäin ja olethan sinä mennytkin mutta
taas muistutan että tulee heikkoja hetkijä aina ihmisen elämässä.
Kuin myös se parempi huominen tulee ajan kanssa mutta kun olet joutunut
yksin hoitelemaan asioita niin välillä tulee heikkoja hetkijä.
Onkos sinulla mitään kevät / kesä suunnitelmia???
Kuinkas olet nyt jaksanut???
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 29.03.2011 klo 13:42

Heippa Ero_kesäk_2006
Joo aika on hyvä lääke sillä ajan oloon asiat kyllä korjaantuu mutta pitää muistaa
että sillä hetkellä kun on vaikeata niin ei saa yksin jäädä.
Kuin myös työ on hyvä lääke ( kun minulla oli ongelmia niin ei ikinä kerennyt murheita
miettiä kun oli niin paljon tekemistä ja töitä )
Vesijuoksu on todella hyvä harrastus ja itse asiassa koko keholle.
Kyllä ihmisellä täytyy olla omaakin aikaa, ystäviä, harrastuksia
se piristää elämää ja saa voimaa.
Onkos sinulla ketään ystävää / kaveria jolle voit kertoa iloja ja suruja???
Kuin myös muistutan sinuakin että kannattaa rakentaa itselleen sellainen
tukiverkko niin heikkona hetkenä ei tarvitse olla yksin.
Sillä jokaisen ihmisen elämään tulee niin ylä kuin ala mäkiä mut kun
vähän varautuu niin pääsee taas elämässä eteenpäin.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 30.03.2011 klo 11:03

Kiitos volvomies 🙂 ja kengulle pidän peukkuja ja varpaita pystyssä, kaikki menee hyvin kun aika kuluu ja asiat selkeytyy 🙂! Kiirettä ei kannata/voi pitää, ei ihminen ole kone eikä asiat (hyvät varsinkaan) unohdu hetkessä...
Minä olen käynyt sellaisessa narsistien tukiryhmässä 1 krt/kk, siellä on helppo puhua ja ystäviä on tullut uusia (mikä on suorastaan ihme tässä iässä), vanhoja tippuu sitten pois. Tavallaan kun itse muuttuu, muuttuu ja vaihtuu ystävätkin, mikä on ihan hyvä asia, pientä tuuletusta. Kokemuksesta vaan tiedän, että ihminen, jolle ei koskaan ole tapahtunut mitään ikävää, ei ymmärrä vaikka kuinka rautalangasta yrität vääntää asioita. Kun taas ihmiset, joilla on samoja kokemuksia, heille ei tarvitse puoltakaan sanaa sanoa kun tulet ymmärretyksi. Varovasti suosittelen asioista puhumista, ainakaan itse en kokemuksestakaan oppineena hölötä asioitani kelle vaan, jos en tunne ihmistä kunnolla. Ja tututkaan eivät aina ymmärrä, vaikka ovat ymmärtävinään 🙂! Jaksamista meille kaikille 🙂! Aurinkokin paistaa ihanasti taas 🌻🙂🌻