Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Mieheni on saanut pari kertaa paniikkikohtauksen. Hän on nuorena sairastanut paniikkihäiriön, mutta parantunut siitä. Nyt kohtaukset ovat tulleet ilmeisesti työstressin ja suurien muutosten vuoksi jälleen hänen elämäänsä. Meillä kotona asiat ovat hyvin, emme riitele eikä alkoholilla ole osuutta asiaan. Elämämme on kaikinpuolin hyvin, mutta mieheni on hyvin poissaoleva ja saanut…
Miten voi ollakin niin vaikeata laskea irti ihmisestä johon ei vaan pysty enää luottamaan???Se luotto on mennyt niin monta kertaa ja aina on sama oravanpyörä pyörinyt….olen maailman ihanin ihminen kun on toinen humalassa…mut annas kun menee pari päivää ja vaikka on selvin päin ni sit se vaan on että heippa….huoh…tässä…
Mieheni rakastui työkaveriin. vuosi huopaamista. tekstiviestejä, vihaisia puolisoita, terapiaa, väkivaltaa, ei seksiä , henkistä pettämistä. miten selvitä.
Hei. Tämä ketju kolahti. Minun entinen mieheni petti minua muutaman ystäväni, sekä muiden kanssa. Esim Olin saamassa tytärtämme sairaalassa, kun hän oli ystäväni kanssa, joka sai lapsen 9kk kuluttua siitä. En olisi selvinnyt ja kirjoittaisi tätä enää tässä, mutta tulin uskoon. Sain voiman antaa anteeksi. En halunnut että olisin katkera…
Olen miettinyt tätä asiaa yksin jo monta vuotta. Minulla on useita erilaisia epäonnistuneita parisuhteita takana ja huomaan, että mietin niitä vieläkin, vaikka tapahtuneista on useita vuosia. Olen elämäni aikana seurustellut 6 eri miehen kanssa, joista 3 on ollut väkivaltaisia ja 4 on pettänyt. Kirjoitan heistä jokaisesta nyt asiat, mistä en…
Viimein tunnustin itselleni olevani narsisti! Eilen viimeksi pahoitin vaimoni mielen itsekkäillä teoilla ja manipuloimalla rakastani. Pitkän keskustelumme jälkeen tutkin narsistisia luonteenpiirteitä ja tunnistin itseni narsistiksi. Netistä selaamalla tajusin että parantuminen on pitkä prosessi. Miten voin nopeuttaa avun saantia? Olen vihdoin valmis tekemään kaikkeni parantuakseni, pelastaakseni liittomme ja saamaan vaimon jälleen…
Kotityöt
1Miten jaatte kotityöt parisuhteessa? Kuka tiskaa, pesee pyykit, siivoaa, laittaa ruokaa, käy kaupassa, huoltaa auton, tekee pihatyöt, hoitaa lapset ja lemmikit? Tuleeko työt tehtyä tasan? Tuleeko kotitöistä riitaa? Toivoisin sekä miesten että naisten vastauksia.
Hei, Elämä on aika sekaisin tällä hetkellä. Tarinani on hyvin sekava, joten yritän sen mahdollisimman selkeästi kirjoittaa. Elämäni vaikeuksiin liittyy niin perhesuhteet, parisuhteen kriisit, läheisen kuolema ja monia muita tekijöitä, jotka ovat kolhineet kuten ”selviäminen” koulusurmista. Olen pian 27- vuotias ja mieheni 27. Jos ensin kerron mikä tilanne on nyt:…
Haluisin tukea, vinkkiä neuvoa tai jotain mun tilanteeseeni.. Eli oon ollut avoliitossa kaks vuotta ja suhteen alussa sekä minä, että mieheni petettiin humalla toisiamme kerran.. Nyt on melkein kaks vuotta rakennettu luottamusta ilman että kumpikaan on ollut uskoton.. Muista sioista on riidelty paljon ja pahasti, mutta aina ollaan saatu asioista…
Eka kertaa avaudun. Pitkä 20 vuoden avioliitto takana. Lapset kasvaneet ja osa muuttanut pois kotoa. Parisuhteemme on muuttunut pikkuhiljaa ja me samalla. Ollaan riidelty kovasti ja lapset siinä kärsivät. He ovat sanoneetkin, että erotkaa. Rakastan miestäni ja hän kai minua. Nykyään hän ei halua tehdä liittomme eteen paljonkaan. Hänestä on…