Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä yli 10 vuotta ja meillä on kolme lasta. Suhteessa ei ole koskaan ollut väkivaltaa eikä pettämistä, mutta mieheni ailahtelevasta mielialasta ja kiukuttelusta sekä valheista liittyen alkoholin käyttöön olen kärsinyt lähes koko suhteen ajan. Lähes 10 vuotta jaksoin toivoa, että kaikki vielä muuttuisi paremmaksi, mutta ei,…
Olemme olleet 8 vuotta yhdessä, myös pari kertaa olen pidemmäksi ajaksi lähtenyt pois. Aina palanut takaisin joka johtaa siihen että ollaan samassa pisteessä. Meillä on myös ihana 4 vuotias lapsi. Arkemme lähinnä koostuu että mies pelaamassa sulkkista tai katsoo telkkaria (telkkari aina päällä mikä minua ärsyttää jos puhun tärkeistä asioista…
En enää tiedä mitä tehdä. Kaikki oli vielä keväällä hyvin, perhe oli koossa ja kaikilla asiat kohtalaisessa kunnossa. Alkukesästä äiti ja isä olivat päätyneet eroon, lähinnä äidin tahdosta. Isä muutti pois, siskoni hänen mukanaan. Isä masentui täysin. Hän oli ollut absolutisti jo lähes kymmenen vuotta perussairauksiensa vuoksi, mutta aloitti nyt…
Avomiehelläni on vakava psykoosi. Hän joutui toukokuussa sairaalaan ja on edelleen. Koko kevät oli yhtä painajaista kun hän oli jo silloin sairas, mutta kukaan ei tajunut sitä. Alkuvaiheessa hän sanoi rakastavansa minua, välillä taas puhuu erosta ja jostain avoimesta suhteesta, vaikka olemme kihloissa. Rakastan häntä todella paljon ja hän ei…
Olette varmaan osa lukeneet taivaltani,”Elävästä elämästä”. Auttakaa,kokemuksia? Eron kynnyksellä mieheni käänsi kelkkansa,jälleen.Ilmoitin hänelle,että salarakkaansa kertoi minulle salatapaamisistaan. Yhtäkkiä hän ei ole koskaan ole ollut lähdössäkään,yhtäkkiä 13 vuotta on enemmän,yhtäkkiä hän haluaa tehdä kanssani töitä eteenpäin. Hän ei kieltänyt,etteikö kaikki räjähtämisen elementit ole olemassa,koska salarakas samalla työpaikalla.Mutta hän nyt sen tiedostaa…
Olen ollut mieheni kanssa parisuhteessa jo kohta 4 vuotta ja nykyään olen hyvin vihainen, ahdistunut ja surullinen. Ajatukseni ovat niin sekaisin enkä tiedä, mitä minun tulisi tehdä. Ensimmäiset vuodet menivät hyvin, minä laitoin ruokaa, siivoilin, juoksin miehen luona, ostin kaikkea (ruokaa, lahjoja, herkkuja), tein kaiken. Mies taas viihtyi koneella pelaten…
Kihlattu avomieheni haluaa erota, hän sanoi että rakastaa minua, mutta rakkaus ei kuulemma enään riitä. Meillä molemilla on ollut mielenterveys ongelmia ja nyt olemme molemmat saanet niihin apua, miten elämämme jatkuisi parempana ja helpompana ja on vaikka minkälaista tukea tarjolla niin hän vain soittaa sairaalasta ja sanoo että on parmpi…
Tukinetissä järjestetään ajalla 25.8.-17.10.2014 suljettu vertaistukiryhmä: Parisuhdeväkivallasta vapaaksi. Teemaryhmä on tarkoitettu parisuhdeväkivaltaa kokeville tai kokeneille naisille. Ryhmässä voit keskustella turvallisesti ja luottamuksellisesti kokemastasi parisuhdeväkivallasta ja sen seurauksista elämässäsi. Teemaryhmän ohjaajina toimivat Naisten Linjan vertaistukiryhmänohjaajat. Ryhmä on maksuton. Ryhmän osallistujat valitaan nettihakemusten perusteella https://www.tukinet.net/keskustelu/lomake/nayta.tmpl?grp=246 (hakeminen edellyttää sisäänkirjautumista Tukinettiin). Hakuaika on 5.6.20143.8.2014.…
Niin, olen tänne aikaisemminkin kirjoittanut, itsemurhayrityksen jälkeen, sekä parisuhdeväkivallan jälkeen.. Ja nyt olen epätoivoisena elämän kuiluni reunalla. Kun oikein mietin, olen vankina omassa kodissani, tässä elämässäni. Miten erota narsistisesta ADHD-oireisesta alkoholisti miehestä? Niin, en tiedä, mikä hän noista on eniten. Kaikista on vahvasti oireita. Kaljaa kuluu joka ikinen ilta 10-12…
Hei, haluaisin kertoa teille oman tarinani ja olisi lohduttavaa tietää, että jos jollain muulla olisi joskus ollut tai tällä hetkellä on saman tyyppinen tilanne kuin minulla. Kuinka teillä jatkui suhteenne asioiden selviämisen jälkeen? Saitteko anteeksi ja pystyitte jatkamaan eteenpäin yhdessä vai erosiko tienne asian tultua julki? Olimme aloitelleet mieheni kanssa…